Általános művészetpszichológia II. 2.rész

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tehetséggondozás művészetek
Advertisements

„Tanulás az, ha rájövünk arra, amit már tudunk. Cselekvés az, ha megmutatjuk, hogy tudjuk. Tanítás az, ha másokat emlékeztetünk arra, hogy ő k is éppolyan.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Egy ötlet megvalósítása
Művészet By: Turi Krisztina.
Szent István Egyetem Általános Kutatásmódszertan Doktori (PhD) kurzusa
Carl Gustav Jung ( ) orvosi egyetem
Üdvözlök mindenkit!.
Projektoktatás április 8. Papp Dolli.
ELTE Tudománytörténet és Tudományfilozófia Tanszék
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Esztétika.
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
„Játszani is engedd…” „KREÁTOR” – JÁTÉKÓRA.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A gondolkodás a legmagasabb szintű megismerés
kreativitás alkotás és építés
Tehetség, tehetségazonosítás
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
A magyar pszichoanalitikus mozgalom kezdete
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Az információs társadalom jogi alapkérdései, alapfogalmai
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Készítette: Szatmári Kinga
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Mesterséges intelligencia
Szakmai kompetenciamérés a Humán TISZK-ben
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az érzelmi intelligencia készségei
A 2. ZH eredményei.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A pszichikumról általában
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
A létezés válasz arra a kérdésre, hogy „Hogyan van?”, a lényeg térbeli és időbeli megnyilvánulásait foglalja magába, és megnevezi az ember sajátos létmódját:
A pszichológia mint tudomány
Fenomenológiai megközelítés
Általános művészetpszichológia 1. I. rész Illés Anikó ELTE TáTK, Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék Művészetterápia.
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Pszichológiai Ismeretek
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
Személyközi kommunikáció Készítette: palacsint szeptember 30.2 A kommunikáció és jellemzői.
A romantika művészetfelfogása
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Bevezetés a pszichológiába Illés Anikó. Gondolkodás Propozícionális gondolkodás Képzeleti gondolkodás Motoros gondolkodás.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
Mitől tehetség a tehetség? Székelyföldi Tehetségnap, június 18. Dr. Balogh László Debreceni Egyetem Pszichológiai Intézet Magyar Tehetséggondozó.
Isten hozott! A művészet (zene – játék – mese) úri passzió vagy emberi létszükséglet?
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Értékek.
SZFP II Kompetenciamérés
ÖNISMERET.
Kommunikáció típusai.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Általános művészetpszichológia II. 2.rész Illés Anikó ELTE TÁTK Társadalmi Kapcsolatok Intézete, Szociálpszichológia Tanszék

Katarzis Arisztotelész Vigotszkij Baudouin

Érzelmek Emocionális tényezők szerepe a műélvezetben (Müller-Freienfels)

Társas konstrukcionizmus a művészetpszichológiában A művészet fogalmának konstruálása Kontextus A műbefogadás mint társas esemény Narratív pszichológia

Az alkotás lélektana

Az alkotás típusai Hétköznapok Tudomány Művészet

Az alkotó tehetség - kb. a lakosság 10%-a rendelkezik vele - létezik-e speciális készség: alkotóképesség - az alkotóképesség specificitása: pl. zenei

Az alkotó személyisége - sajátos belső világa - egyéb készségei - őrület és zsenialitás

Az alkotó folyamat Pszichoanalitikus magyarázatok Az alkotó folyamat 4 stádiuma - előkészület - lappangás - megvilágosodás - kivitelezés

Az ihlet „Én nem akartam verset írni, Esküszöm, tényleg nem akartam. Lefeküdtem, csendesen aludni tértem, Magamat szépen betakartam.” Szilágyi György

Az alkotáshoz kapcsolódó fogalmak és jelenségek Intelligencia Kreativitás Képzelet Problémamegoldás A gondolkodás (konvergens, divergens, rugalmas,..)

„Éltetett parázsló szándék, hogy mindazt, amiből lettem, Tartalom és forma - semmiből valami - a már ismert vagy meglevő újrafogalmazása „Éltetett parázsló szándék, hogy mindazt, amiből lettem, amit én magamba vettem, újítsam széppé.” Nagy László