A marketingkörnyezet elemzése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Művelődésmarketing A marketingkörnyezet elemzése
A PIAC ÉS A VÁLLALKOZÁS MIKROKÖRNYEZETE
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Fogalma, összefüggések
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Értékesítési csatornák
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A külső környezet elemzése
(1) A marketingkörnyezet
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Az RTM kialakulása és koncepciójának lényege
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
Marketing BA A marketingkörnyezet Dr. Pavluska Valéria egyetemi docens
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A stratégiai tervezés eszközei: STAKEHOLDER-elemzés
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Globális problémák.
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az EEM helye a menedzsmentben
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Az innováció forrásai.
A vállalkozás fogalma:
SZERVEZETTAN (7. hét) A szervezetek környezete. STEEP és
A MARKETING FOLYAMATA.
Nemzetközi kereskedelem
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Marketing alapok Kopcsay László.
1. 2 a gyártók & fogyasztók igényeinek összehangolása a hatékonyság növelése az elérhetőség javítása szakértői szolgáltatás biztosítása vásárlói igények.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
Szövetkezetekről. Miről lesz szó? Definíció Fejlődés, szerepük, csoportosítás Elvek.
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
A külső környezet elemzése
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. 2. előadás A vállalat piaca és környezete
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
Előadás másolata:

A marketingkörnyezet elemzése A vállalat mikro- és makrokörnyezete

A vállalt marketingkörnyezete Definíció: Azok a külső tényezők és erők, amelyek befolyásolják a vállalat képességét a sikeres tranzakciókban, a megcélzott fogyasztókkal való kapcsolat fejlesztésében és megőrzésében

A vállalat marketingkörnyezete Mikrokörnyezet A vállalat közvetlen környezete, amely meghatározza a vállalat piaci jelenlétét Vállalatok, szállítók, a piaci közvetítők, vevők, versenytársak, közvélemény Makrokörnyezet Az a szélesebb társadalmi erő, amely a mikrokörnyezet valamennyi tényezőjére hatással van Demográfiai, gazdasági, természeti, technológiai, politikai-jogi és társadalmi-kulturális erő

Mikrokörnyezet Versenytársak Szállítók Vállalat Közvetítők Fogyasztó Közvélemény

Mikrokörnyezet A vállalat A vállalat belső környezete Vezetés Pénzügy K+F Beszerzés Termelés Könyvelés

Mikrokörnyezet A szállítók Vállalatok, egyének, akik a vállalatot és versenytársait a működésükhöz szükséges anyagokkal és szolgáltatásokkal ellátják

Mikrokörnyezet A piaci közvetítők Segítik a vállalatot a vásárlókhoz való eljutásban, termékeik eladásában, terítésében kereskedelmi közvetítőcégek szállítmányozók marketing- és pénzügyszolgáltató ügynökségek

Piaci közvetítők Kereskedelmi közvetítők Segítenek a vállalatnak a fogyasztók megtalálásában az áru eladásában 2 típus kereskedelmi ügynökségek viszonteladók

Piaci közvetítők Kereskedelmi ügynökségek Hálózat tagjai Ügynökök, alkuszok, termelési képviselők Vevők megtalálása Szerződéskötés előkészítése Nincs jogosítványuk a termék adásvételére

Piaci közvetítők Viszonteladók Vásárolnak Rendelnek Nagykereskedők Kiskereskedők Vásárolnak Rendelnek Árukat viszonteladnak

Piaci közvetítők Szállítmányozók Az árut az eredeti helyükről valamely célállomásra juttatják el Raktározók Raktározzák és megóvják az árut, mielőtt a következő helyre szállítják

Piaci közvetítők Marketingszolgáltató ügynökségek Marketingkutató cégek, reklámügynökségek, médiatulajdonosok, marketing-tanácsadók Segítik a vállalatot a piac megtalálásában és elérésében

Piaci közvetítők Pénzügyi szolgáltatók Kereskedelmi és hitelbankok Biztosítók A vállalkozókat pénzügyileg segítik és/vagy a vásárlással és eladással járó kockázatoktól mentesítik

Mikrokörnyezet A vevők A vállalat célpiacai Fogyasztópiacok Ipari piacok Viszonteladók piacai Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Nemzetközi piacok

A vevők Fogyasztópiacok Ipari piacok Egyének, háztartások, akik javakat és szolgáltatásokat vásárolnak személyes szükségletükre Ipari piacok Szervezetek, amelyek javakat és szolgáltatásokat vásárolnak más termékek és szolgáltatások előállítása céljából

A vevők Viszonteladók piacai Szervezetek, amelyek a vásárolt javakat és szolgáltatásokat bizonyos haszonnal továbbadják Kormányzati és nem nyereségorientált piacok Kormányzat Nem nyereségorientált szervezetek Javak, szolgáltatások vásárlása közösségi szolgáltatások működtetésére Nemzetközi piacok Külföldi vásárlók (fogyasztók, termelők, viszonteladók és kormányok)

Mikrokörnyezet A versenytársak Versenykörnyezet: versenytársak + fogyasztók Verseny típusai Óhajverseny – óhajversenytársak Ételfajta-verseny – ételfajta-versenytársak Termékforma-verseny – termékforma-versenytársak Márkaverseny - márkaversenytársak

Mikrokörnyezet A közvélemény Elfogadás versenytársakkal és a szélesebb nyilvánossággal PR részleg → kapcsolatkialakítás a közvélemény jelentős csoportjaival A közvélemény területei: Pénzügyi közvélemény Médiumok Kormányzat Polgárjogi közvélemény Helyi közvélemény Általános közvélemény Belső közvélemény

A piaci környezet elemzése Makrokörnyezet

Trend és szeszély Trend = Szeszélyhullám = Megatrendek bizonyos erősségű és időtartamú események tartós irányzata vagy egymásutánisága. Szeszélyhullám = előre nem jelezhető, rövid életű, társadalmi, gazdasági és politikai jelentőséggel nem bíró esemény. Megatrendek

Makrokörnyezet A gazdasági szereplők növekvő mértékben függnek a globális hatóerőktől Kulcs: változások követése és alkalmazkodás

Hat fő befolyásoló tényező: Demográfiai környezet Gazdasági környezet Természeti környezet Technológiai környezet Politikai-jogi környezet Szociális-kulturális környezet

Demográfiai környezet Világmérető népességnövekedés A népesség korösszetétele Etnikai piacok Képzettségi csoportok Háztartástípusok Migráció Tömegpiactól a mikropiacokig A demográfiai trendek rövid és középtávra igen jól előrejelezhetők.

Gazdasági környezet Jövedelemelosztás Megtakarítások, kölcsönök és a hitelhez jutás feltételei

Természeti környezet A nyersanyagok kimerülése Növekvő energiaköltségek Növekvő szennyeződések A kormányzat változó szerepe a környezetvédelemben

Technológiai környezet A technológiai változások felgyorsulása Az innováció határtalan lehetőségei A K+F költségvetés változása Műszaki fejlesztések szigorúbb szabályozása

Politikai-jogi környezet Az üzleti élet törvényi szabályozása Különleges érdekcsoportok előretörése (pl.: fogyasztói érdekvédelem)

Társadalmi-kulturális környezet Az alapvető kulturális értékek szívós továbbélése Szubkultúrák A másodlagos kulturális értékek átrendeződése