A JÜB fogalma és funkciói

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hogyan készítsünk e-adóbevallást?
Advertisements

S 1SCM© Siemens AG All rights reserved Útmutató a click4suppliers easy használatához Szállítói regisztráció.
Statisztika 2008 Az elektronikus program használata.
(Kérvény, kérelem, fellebbezés, panasz, javaslat)
06M29 adatszolgáltatás elkészítés lépései
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
LEADER pályázat beadásának menete Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Digitális aláírás, személyazonosítás E-önkormányzat október 11. Sikolya Zsolt vezető tanácsadó eGov Kft.
AZONOSÍTÁSI FELADATOK AZ ÜGYVÉDI MUNKÁBAN
Magyar törvények és PKI. Büntetőjogi rendelkezések • Bűncselekmények, melyek eszköze az informatika • Bűncselekmények, melyek tárgya az informatika Aki.
Integrált Igazgatási Rendszer
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
2007. március 28.Verseghy Ferenc Könyvtár1 E-polgár e-ügyei Mire jó az Ügyfélkapu?
Elektronikus kérelem benyújtás
VÍZUMMENTES UTAZÁS AZ AMERIKAI EGYESÜLT ÁLLAMOKBA.
AZ EMCS KKK-WEB ALKALMAZÁS LEHETŐSÉGEINEK BEMUTATÁSA Június 04.
AZ ÜGYFÉLKAPU ÉS AZ ÜGYFÉLKAPU REGISZTRÁCIÓ FOLYAMATA
Dokumentumkezelés. A 2007-es Microsoft Office rendszer dokumentumkezelési szolgáltatásai Kőnig Tibor szakmai vezető Microsoft Magyarország
A WEB-GN BEADÁSÁVAL KAPCSOLATOS TUDNIVALÓK, BEADÁSI TAPASZTALATOK, ÉS VÁRHATÓ TECHNIKAI FEJLESZTÉSEK Várszegi Gábor osztályvezető október 18.
Fodrász osztály. Vállalkozási ismeretek 3. tétel
2. T ÉTEL V ÁLLALKOZÁSÁT NEM GAZDASÁGI TÁRSASÁG KERETÉBEN KÍVÁNJA MŰKÖDTETNI. H ATÁROZZA ÉS INDOKOLJA MEG − A MELLÉKELT NYOMTATVÁNY ALAPJÁN −, HOGY MIÉRT.
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
A tőkepiaci közzétételek elektronikus hitelesítése június 12. dr
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
ETR kapcsolat a Felsőoktatási Információs Rendszerrel (FIR) Molnár István Budapest, január
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
Elektronikus adóbevallás
Önkormányzati WAP-os megoldások Fejre állított ügymenetek Tózsa István – Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem Közigazgatástudományi Kar Közigazgatás-Szervezési.
Az igénybevevői nyilvántartás
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Integrált Igazgatási Rendszer. Elektronikus ügy indítása.
SDI Selective Dissemination of Information Az Aleph integrált rendszer szolgáltatása az SDI, amely egy elektronikus témafigyelés a könyvtári rendszeren.
Kérelem elektronikus benyújtása a Szolgáltatói Nyilvántartásba
Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) FIR Fórum – június 12. HÖSZ rendszer.
Web-alapú humán lekérdező rendszer
Közjegyzői okiratok.
Elektronikus jelentéstovábbító portál vagyonkezelő szervezet számára Ügyfélkapu használatával.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
SZÁMADÓ Elektronikus számlák befogadása, e-dokumentumok a cégek gyakorlatában Csiba András Kornis György Számadó Kft 1.Elektronikus számla.
Web alapú humán lekérdező rendszer
Rövid áttekintés a MOK/HEFOP kártyák használhatóságáról Készítette: Nádor Szabolcs,
A KÖZJEGYZŐI FIZETÉSI MEGHAGYÁSOS ELJÁRÁS.  A közjegyző jogszolgáltató hatósági tevékenysége  Az eljárás kereteit biztosítja  Érdemi igazságszolgáltatást.
MIFIR adatszolgáltatás – Technikai információk
A pénz- és hitelpiaci szervezetek adatszolgáltatási kötelezettségeiről szóló 51/2016. (XII. 12.) MNB rendelet 8. számú mellékletében foglaltak teljesítésével.
A diákigazolvány igénylés menete
Útmutató a click4suppliers easy használatához
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
HÖSZ rendszer fejlesztések
Segédlet a Főpolgármesteri Hivatal
Elektronikus ügyintézés - korszakváltás
Hozzáférés az Ügyfél portálhoz szeptember 27.
Középfokú felvételi eljárás
Szakfelügyeleti tapasztalatok
Önnek egy új üzenete érkezett – Tárgy: adatigénylés
Online szabadságtervező, jóváhagyó, nyilvántartó rendszer
Szegedi Tudományegyetem
Középfokú felvételi eljárás
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Web alapú humán lekérdező rendszer
Előadás másolata:

A Jogügyletek Biztonságát Erősítő Adatszolgáltatási Keretrendszer (JÜB) bemutatása

A JÜB fogalma és funkciói

Az eljárás szereplői és az érintett nyilvántartások

A JÜB-ön keresztül folyó eljárás modellje I A JÜB-ön keresztül folyó eljárás modellje I. Az adatigénylés típusai és az igényelhető adatkör

A JÜB-ön keresztül folyó eljárás modellje II A JÜB-ön keresztül folyó eljárás modellje II. Személyazonosság és okmányvalódiság ellenőrzés

Az eljárási modell elemei Az eljárás megindításának feltételei (ábra:1,2,3. pont) A cégbírósági eljárásban is használt, az ügyvédi szerepkört is tartalmazó elektronikus aláírás megléte; Ügyfélkapunyitás, mely történhet elektronikus aláírással a www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu internetes felületen, vagy az okmányirodában/KEKKH-ban történő személyes megjelenéssel; Webform aláíró alkalmazás telepítése (a JÜB portálról a megfelelő linkre kattintással) A JÜB válaszai: Amennyiben az ellenőrzés (ábra: 8. pont) során a rendszer adateltérést/hibát észlel, ennek tényéről, valamint az adatszolgáltatás visszautasításáról üzenetet küld az ügyfél képernyőjére; Amennyiben az ellenőrzés során a rendszer mindent rendben talál, a szakrendszeri lekérdezések megtörténtét követően a válaszokat összeállítja és megküldi az ügyfél részére. Az elektronikus válaszüzenet közhiteles. Ezt az ügyfél nyomtatható változatban (Pdf-formátum) is kérheti.

JÜB működéséhez szükséges külső feltételek

Az adatigénylő űrlapok fajtái A JÜB az adatigénylés céljától függően különböző elektronikus adatigénylő űrlapokat kezel: Okmányellenőrzés – amennyiben a személyazonosság-ellenőrzéshez a jogügyletet kötő fél írásban nem járult hozzá Személy-és okmányellenőrzés Személy-és okmányellenőrzés, járműkutatás (opcionális)- közjegyzők és bírósági végrehajtók részére Járműkutatás - közjegyzők és bírósági végrehajtók részére

Az elektronikus űrlap tartalma Törzsadatok (a viszontazonosításhoz és a számlázáshoz) Adatkérő személyazonosító adatai, címe, számlázási címe, számlázási, értesítési adatok, adatkérés jogalapja Ellenőrizendő adatok Technikai adatok (adatkérő ügyazonosítója, tételsorszám) Okmányadatok Személyazonosító adatok (személyazonosság-ellenőrzés esetén)

A JÜB keretrendszer architektúrája

A JÜB keretrendszer használata Ügyféloldalon Előfeltételek: Érvényes állandó ügyfélkapu, Közigazgatásban elfogadott minősített és szerepkörrel ellátott, érvényes elektronikus aláírás WebForm aláíró letöltő alkalmazás telepítése

A kérelmek fajtái és adattartalmuk Kérelmező viszontazonosítási és számlázási adatai Személyazonosító adatok (viseletnév, születési név, anyja neve, születési helye, születési ideje) Számlázáshoz szükséges adatok (számlaneve, számla címe, értesítés neve, értesítés címe) Személy- és okmány ellenőrzés Személyi azonosító (SZAZ) vagy természetes személyazonosító adatok (viseletnév, születési név, anyja neve, születési helye, születési ideje) Okmányazonosító adatok (kiállító ország, okmánytípus, okmányszám) Okmány ellenőrzés Jármű kutatás Rendszám és alvázszám vagy forgalmi engedély száma vagy törzskönyv száma vagy természetes személyazonosító adatok egy része(viseletnév, születési név, anyja neve, születési helye, születési ideje)

A válasz dokumentum struktúrája Az on-line megjelenítésre kerülő válasz, illetve a nyomtatható (PDF) dokumentum tartalmának felépítése: a JÜB rendszer által generált adatszolgáltatási szám (érkeztetési szám) a kérelemben megadott (adatigénylő) ügyazonosítója és tételsorszáma a lekérdezés fajtájának megnevezése a lekérdezés adattartalma (ez nem szerepel az on-line megjelenő válasz üzenetben csak a generált nyomtatási formában) a lekérdezett nyilvántartások által szolgáltatott válasz adattartalma

A JÜB ügyfél oldali folyamatai Kérelmező adatainak megadása, aktualizálása Bejelentkezés az Ügyfélkapuba A ‘Kérelmező viszontazonosítási és számlázási adatai’ menüpont kiválasztása A kérelem adatainak kitöltése, elektronikus aláírása és elküldése a JÜB rendszer felé A JÜB ellenőzi az elektronikus aláírás fajtáját, szerepkörét és érvényességét a hitelesítésszolgáltatónál (CA) Elvégzi a viszontazonosítást a megadott személyi adatokkal az Ügyfélkapu irányában A hibátlan adatokat letárolja a nyilvántartásában

A JÜB ügyfél oldali folyamatai Dokumentum (kérelem) küldése a Hivatal részére Bejelentkezés az Ügyfélkapuba A szükséges adatszolgáltatási kérelem kiválasztása a menüből A kérelem adatainak kitöltése, elektronikus aláírása és elküldése a JÜB rendszer felé A JÜB rendszer ellenőrzi az aláírás érvényességét, a lekérdező jogosultságát Előállítja és elküldi a szükséges szakrendszeri kérdéseket Összegyűjti a szakrendszeri válaszokat és előállítja a megjelenítendő válasz adattartalmát

A JÜB kérelem feldolgozási folyamata Kérelem feldolgozása Szintaktikai ellenőrzése és szemantikai ellenőrzése Az aláírás formai ellenőrzése (minősítés, szerepkör) Aláírás érvényességének ellenőrzése a kibocsátónál (CA-nál) Az aláírás szerepkörének és a kérelem típusának ellenőrzése Azonosítás (viszontazonosítás - a kérelem benyújtója, aláírója és ügyfélkapu tulajdonosa azonos-e) A kérelem adatai alapján az egyes szakrendszerek megszólítása Szakrendszeri válaszok alapján a válasz összeállítása A válasz megjelenítése a kérelmező képernyőjén Kérelmező kérésére a válasz nyomtatható dokumentumban történő előállítása (PDF generálása) A PDF dokumentum letöltése és megjelenítése a kérelmező számítógépén A feldolgozási folyamatok naplózása A kérelem és válaszdokumentumok letárolása a dokumentumtárba Statisztikai adatok gyűjtése Számlázási információk gyűjtése