Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Budapesti Esélyegyenlőségi Koordinációs Iroda –
Advertisements

Hasznos haszontalanság
Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
Videojátékok bevezetés
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Óvoda.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Kis csoport szeptember
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
Online közösségi játékok
Varjú Potrebić Tatjana Szabadka, június 6.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Játék és Internet A pacmantől az MMORPG- ig és vissza A videojátékok elemzéséhez Fekete Zsombor.
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Oktatás a XXI. században Pintár Tamás. Oktatás a XXI. században Kulcsszavak Interaktívan Napjaink gyorsuló világa „Információéhség”
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Tájékoztató az R programról pszichológusoknak. A programról Az R egy nyílt forrású statisztikai és grafikai környezet, egyben programozási nyelv, amelynek.
Foglalkoztatás az MMO-kban
Az animáció Kurzusvezető: Készítette: Dr. Tóth András Palla Melinda
PÉLDÁK, ÖTLETEK VITÁZÁSHOZ
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A játék A játékosság.
Ebben a műsorfüzetben a Csicsal csapat nyújtotta programokat ismerheted meg: I. Eu- Ismerkedés az Eu- val II. A projektírás rejtelmei III. WebEu és a.
Kétszemélyes játékok Előadó: Nagy Sára.
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
MMORPG ONLINE SZEREPJÁTÉK JELENTŐSÉGE AZ EMBERI KAPCSOLATOK TÜKRÉBEN
Serious Games. Komoly játékok Olyan videojátékok, melyek elsődleges funkciója nem a szórakoztatás (entertaining games with non-entertainment goals) Többnyire.
Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor.
Korok játéka vagy játékok kora
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kérdések a második zh-hoz
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN.
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Gerillareklám, vírusmarketing
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Pénzügyi-számviteli mutatók
Nem minden az aminek látszik…
Modellek a számítógép megismeréshez Takács Béla
Kimagasló teljesítményt nyújtani…. Az összetettség és az alkotás művészete……………és a megvalósulás…..
Összeállította: Szabó Ilona
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor.
A játék A játékosság.
Kérdések a második zh-hoz
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
Videójátékok veszélyei
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk? Fekete Zsombor

Két jellemző eset Manhunt ügy – médiafiaskó egy botrányjáték körül GTA: San Andreas – Morális pánik, politika, biznisz

Sztereotípiák Játékfüggőség Erőszak és pornográfia Elidegenedés Fejlesztő hatás

Kulcsszereplők

Miről beszélünk? Mi a játék? Funkcionális játékkategóriák Jelenlegi trendek

Mi a játék? Mark J. P. Wolf: saját működési algoritmussal rendelkeznek inputként a játékos aktivitását igényelnek s ezen inputhoz interfészt biztosítanak, a működésük során pedig legalább grafikus outputot adnak

Mi a játék? Mark. J. P. Wolf. (2) Konfliktus Szabályok Játékos készségek Értékelt kimenetet

Mi a játék? Chris Crawford

Mi a játék? Huizinga A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: célja önmagában van, bizonyos feszültség és öröm érzése, továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri.

Mi a játék? Roger Caillois: Les Jeux et les Hommes 1967 Kompetencia játék (agon) Kockajáték (alea) Utánzás (mimicry) Örvényjáték (ilinx)

Mi a játék? Chris Crawford és Mark J. P. Wolf: A hagyományos filmes kultúra szembeállítása a játékokkal Ikonográfia helyett játékmechanika!

Mi a játék? Funkcionalista videojáték-modell Minden kornak megvan a releváns kategóriarendszere A játékok generációváltásokon mentek át, melyek során egybeolvadtak, illetve különváltak csoportjaik!

I. szakasz 90-es évekig játékmechanika Magas absztrakciós fok Az ikonográfia marketing eszköz Egyedi ötletek Pl: verekedős, lövöldözős, labirintus, kaland, szerep, gyűjtögetős, sport

II. szakasz 90-es évektől ikonográfia, ergonómia A film és játékkultúra összefonódásai Fejlődés a grafikai megjelenítés terén Új hardverelemek, és szoftvereljárások Pl: sci-fi, horror, kaland, akció Pl: FPS, RTS, TBS

III. szakasz 2000-től funkcionalista játékkategóriák A játék-használat elterjedése Média-konvergencia Internetes technológiák Interaktív történetek, Cybersportok, Casual-gaming, MMORPG, Valóság-szimulációk, Retorikai-, reklám-, és viccjátékok, stb.

Jelenlegi trendek MMORPG-k Cybersportok Casual Gaming Új játékplatformok Gyerekjátékok Fizikai játékok ARG

MMORPG

MMORPG Ragnarok – 22:00-06:00-ig tilos Thaifölön World of Warcraft – ma 4 millió előfizető Relatíve magas befolyás a mindennapokra Az MMORPG-k GDP-je nagyobb mint Bulgáriáé

Cybersportok

Cybersportok Magyarországon több tízezres scene A Távol-Keleten sportként tartják számon Skandináv államokban különösen népszerű Gazdaságilag releváns – Klán-menedzsment szakirány indul

Casual Gaming

Casual Gaming A legnépszerűbb játékforma Nemi kiegyensúlyozottság Reklám, és aktivista-eszközök Kommunikációs programok

Új játékplatformok

Új játékplatformok Megnövekedett grafikus teljesítmény Új kommunikációs lehetőségek Integrált szórakoztató funkciók Kritika a videojáték-fejlesztők oldaláról

Gyerekjátékok

Gyerekjátékok Üzenetek: a videojátékok kinőttek a gyerekkorból Megnövekedett igény a gyermekeknek szóló tartalmakra Hiányoznak az oktató tartalmak, mind az e-learning mind az edutainment megbukott

Fizikai Játékok

Fizikai játékok Régen várt áttörés a videojátékoknál Kiváló PR a videojáték kultúrának

Alternative Reality Gaming

Alternative Reality Gaming Új aktivista irányzat Csak részben kötődik a számítógéphez Hazánkban oktatási céllal használják

Fekete Zsombor gpsi@ludologia.hu Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor gpsi@ludologia.hu