Vizuális Narratív Teszt (VNT)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Az emberi agy… … ott vág át, ahol tud!.
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
A nyelvek eredete, nyelvtípusok
KÉSZÍTETTE: Takács Sándor
LEONARDO DA VINCI - ARÁNYOK
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
A kisgyermek vizuális gondolkodása
Vizuális képességek fejlődése
Digitális Fotó Magazin január-február.  A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest.
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
Forrás: Infografika Forrás:
Kiegészítés a turulmánia 7. részéhez
Metszeti ábrázolás.
3. lépés: Fenomenológiai elemzés
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
Térábrázolás különböző életkorokban
A tudatos zenehallgatás
Színkezelés különböző életkorokban Sajó Borbála MOME,2008
University of Kent arculati kézikönyv
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE
Gráfok Készítette: Dr. Ábrahám István.
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
KREATIVITÁS ALKOTÓKÉPESSÉG.
TERVEZET.
Készítette: Horváth László
Kontrasztok.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra
A 4-6 évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A konstruáló képesség fejlődése óvodás korban
Rajzfejlődés-áttekintés
A évesek rajzfejlődése
TCT-RAJZI TESZT Kárpáti Andrea
CLARK ÁBRÁZOLÓKÉPESSÉG TESZT
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Kárpáti Andrea KIEMELKEDÔ VIZUÁLIS KÉPESSÉGEKET MUTATÓ AUTISTA GYERMEKEK RAJZFEJLÔDÉSE Kárpáti Andrea
SZÖVEG ÉS KÉP A KÉPMEZŐBEN
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
A prezentációkészítés alapjai
Készítette: Németh Katalin …
A gyógyszercsomagolás formai, grafikai megjelenése
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
Az emberi agy… … ott vág át, ahol tud!.
Készítette: Földi Gergely Felkészítő: Antal Zoltán Szentpéterúri Általános Iskola Szentpéterúr, Kossuth Lajos Utca 13. Kedvenc szerkesztő szoftverem.
Összeállította: Nikli Károly 2013
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
Gondolkodásfejlesztés táblajátékokkal szakiskolás tanulók fejlesztésére 20 órás gazdagító szakköri program tapasztalatai Balatonalmádi Szabó.
AZ ÓKERESZTÉNY ÉS A BIZÁNCI MŰVÉSZET
Cím elrendezés Alcím.
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Cím elrendezés alcím.
A Biblia és a képzőművészet
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
Képek jelentés-elemei
Címdia elrendezés Alcím.
Cím elrendezés Alcím.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Vizuális Narratív Teszt (VNT) Kárpáti Andrea karpatian@t-online.hu

A teszt felvétele A teszt időigénye 1 tanóra Feladat: 6, összefüggő jelenetet kell alkotniuk, amelyekben szöveg is szerepelhet, és mindenképpen címmel kell ellátniuk az alkotást. Az alsó tagozaton bevezető órát tartottunk, ahol a gyermekek megbeszélték, milyen is a képekkel elbeszélhető történet. Szükséges eszközök, anyagok: a/3-as formátumú rajzlap, színes ceruza, filctoll vagy zsírkréta. Vonalzó, körző használata nem megengedett.

A komponáló készség fejlődésének vizsgálata Vizuális Narratív Teszt: 6 képkocka címmel, esetleg szöveggel Értékelési szempontok: a figura szerkezete, a képmező megkomponálása, esztétikai minőség, narratív szerkezet, tartalmi típus, színhasználat 13-16 évesek narratívjai: konfliktuskezelés , tömegkommunikációs sémákat kerülik a motívumokban, DE: beépítik a kompozícióba

10 éves lány: Egy élet története (1999) 14 éves lány: Kacsa a játszótéren (1999)

Vizuális Narratív Teszt Értékelési kritériumok - témaorientáltság - motívumok változatossága - expresszivitás - vonalminőség - textúra - kontrasztok

A figura szerkezete Megkeressük a legmagasabb színvonalú alakot a 6 képkockán található emberábrázolások közül Figurának felfogható, részletezett állat, fantasz-tikus lény is értékelhető emberalakként Ezt értékeljük a Képes javítókulcs-csal:megkeressük az ábrák és a leírások segítségével, melyik szinthez tartozik a rajz.

Értékelési szempontok - a figura szerkezete A figura ábrázolásának 10 szintje van. Mindig a legjobb alakot pontozzuk. Képes értékelő segédlet használatával pontozunk. Fej-láb emberke vagy nagyon egyszerű, hasat is tartalmazó séma Testes, de merev és nem arányhű figura A testes figura valamelyik testrésze mozog, és /vagy arckifejezése érzelmet tükröz Részlet-gazdag, részben arányhű figura és / vagy mozgásábrázolás, ahol az egész test „megmozdul” Élethű, arányos, kifejező arcú, részlet-gazdag emberalak

1. SZINT: Kidolgozatlan, differenciálatlan ábra, amelyet a rajzoló „ember”-nek nevez = a testrészek nem különülnek el – 1 pont Adjon hozzá: 4 pontot, ha az ábrán belül tagolásra utaló jelek láthatók. 5 pontot, ha az alap-ábrához nem kapcsolódó, végtag-kezdemények” vannak.

Témaorientáltság (motívum-választás) A motívumok nem kapcsolódnak a címben jelzett témához: 0 pont Sematikus, jellegtelen motívumok: 1 pont A képregények vagy vizuális narratívok sémáinak kreatív felhasználása: 2 pont Eredeti, a témát jól kifejező motívumok: 3 pont

Kompozíció Nincs tudatos törekvés a képelemek elrendezésére (0 pont) A témához nem kapcsolódó kompozíciós típus választása (1 pont) A témához kapcsolódó, de konvencionális képelrendezés (2 pont) Világos, kifejező (3 pont)

A motívumok változatossága Egyetlen képelem-variáció sem szerepelnek (a képelemek mindig azonos megfogalmazásban láthatók, változatlan sémák) (0 pont) Egy elem variációi (1 pont) Két elem variációi (2 pont) Három vagy több elem variációi (3 pont)

Expresszivitás A képsorozatnak nincs expresszív hatása (0 pont) Expresszív hatás 1-2 képmezőben (1 pont) Expresszív hatás 3-4 képmezőben (2 pont) Expresszív hatás 5-6 képmezőben (3 pont)

Vonalminőség Ügyetlen, firkaszerű vonások: 0 pont Jórészt firkaszerű, néhány zárt körvonal: 1 pont Figurák, tárgyak jól elkülöníthetőek: 2 pont Tiszta, tagolt formák, világos vonalvezetés: 3 pont

Textúra Nincs törekvés felületminőség ábrázolására: 0 pont Az alakok kb. 1/3-ának felületminősége jelezve : 1 pont Felületminőség kb. 2/3-a jelezve: 2 pont A felület több mint 2/3-a jelezve: 3 pont

Kontrasztok Nincs kontrasztábrázolás: 0 pont A témától és a kompozíciótól független kontrasztábrázolás: 1 pont Csak szín- vagy csak fény-árnyékkontraszt, a témától függően alkalmazva: 2 pont Szín- és fény-árnyékkontraszt is, a témának megfelelően alkalmazva: 3 pont