Pedagógiai értékelés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A tanári munka értékelése
Mikszáth Kálmán Gimnázium Postaforgalmi SzKI és Kollégium
Értékek az értékelésben Mik a fontos kérdések?
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Értékelés a pedagógiában
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Méltányossági elvek a közoktatásban
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Az egyéni fejlesztési terv
Pedagógiai értékelés történelemből
NEVELÉSI MÓDSZEREK Forrás: Czike Bernadett (szerk.): Bevezetés a pedagógiába. Szöveggyűjtemény. Eötvös József Könyvkiadó, Budapest, 1996.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell
Pedagógiai Értékelési Konferencia
Ellenőrzés és értékelés az alsó tagozatos matematika oktatásában
A fejlesztő értékelés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Szeretet, türelem, tolerancia
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
A kriminálpszichológia
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Tanárok továbbképzése – a feladatlapok készítésének módszertana
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Inklúzív nevelés Magyarországon
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Pedagógus értékelési rendszer
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Neveléslélektan Szocializációs hatások, iskolai tanulás.
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Pedagógiai értékelés

Jutalmazás és büntetés Mi a jutalmazás és büntetés célja? Hogyan jutalmazzak? Hogyan büntessek? Hibák, nehézségek a mindennapi gyakorlatból

Jutalmazás – büntetés célja A büntetés és a jutalmazás célja a büntető, jutalmazó személy által közvetített értékek megerősítése, az általa elvetettek gyengítése. operáns kondicionálás

Milyen a jó jutalmazás? vágyakozás a jutalomra szükségletkielégítő mértéktartás kritériumok alapján történő jutalmazás személyre szabott konzekvens

Mire ügyeljünk a jutalmazásnál? nem számít értéknek a jutalom időben túl távoli, elérhetetlen máshonnan is megszerezhető elérése túlságosan nehéz túl sok jutalmazás  devalválódás, gyengül a belső motiváció sablonossá válhat

Kognitív disszonancia A jutalmazás formái Verbális Nonverbális Külső jutalmak Kognitív disszonancia

Hogyan büntessek? Megúszhatatlan, intenzív Megfosztja valamitől a gyermeket Elrettentő, de mértéktartó Személyre szabott Konzisztens Szeresse azt a személyt, aki a büntető Magyarázat

A büntetés hibái Megszégyenítő, megalázó a büntetés Súlyos fizikai bántalmazás Testi és lelki terror Kollektív büntetés Nem szándékos tettért is büntetünk

A büntetés típusai Büntetés Pszichikai erőszak Negilálás Zsarolás Fizikai Verés, ital- és élelemmegvonás, stb. Verbális Megalázás, megszégyenítés, szidás, stb. Pszichikai erőszak Mobbing Negilálás Zsarolás

Az iskolai büntetések Szóbeli intés, figyelmeztetés Írásbeli figyelmeztetés, intő, rovó Igazgató elé idézés Fegyelmi tárgyalás

Az értékelés szintjei

Az értékelés funkciói Eredményesség és hatékonyság növelése Minősítés – szelektálás – orientálás - társadalmi megmérettetés Diagnosztizálás – fejlesztés - korrekció Tájékoztatás, informálás Visszacsatolás: megerősítés Motiválás

Az értékelés típusai I. Típus Funkció Eszköz, módszer Diagnosztikus Helyzetfeltárás Diagnosztikus teszt, megfigyelés, diagnosztikus vizsga Formatív Segítés, fejlesztés Portfóliók, tanulói naplók, megbeszélések, tanulói önértékelés, társak értékelése, csoportmegbeszélés, Diagnosztikus teszt, röpdolgozat Szummatív Minősítés Témazáró dolgozat, vizsga (pl. érettségi), félévi / évvégi bizonyítvány

Az értékelés típusai II.

Az értékelés folyamata Funkciójának tisztázása, rögzítése Célok, követelmények megfogalmazása a tantervek, pedagógiai program alapján Az információgyűjtés módszereinek, eszközeinek kiválasztása, kifejlesztése Az értékelés tervezése Információgyűjtés adatgyűjtés Az információk elemzése, értelmezése Ellenőrzés Mennyiségi értelmezés: osztályzat, pontszámok, stb. Minőségi értelmezés: szöveges, metakommunikatív jutalom Az értékelés folyamata Minősítések, döntések megfogalmazása

Az ellenőrzés Hagyományos: Alternatív módszerek: Megfigyelés Szóbeli Írásbeli Alternatív módszerek: Projekt Esettanulmány portfólió

Az osztályozás előnyei könnyen kezelhető, jól áttekinthető, egyszerű és egyértelmű visszajelzést nyújt, rugalmas, a különböző feltételekhez alkalmazható, az egyénre irányul, személyes, lehetővé teszi a teljesítmények összemérését

Az osztályozás hátrányai Fejlődés-lélektani szempont Pedagógiai-lélektani szempont Szociálpszichológiai szempont Pedagógiai–lélektani szempont

A pedagógiai értékelés átalakításának lehetőségei A minősítés funkciója megmarad, de amennyire lehet, kritériumorientálttá és egyre objektívabbá kell tenni. A dolgozatoknak, a feleltetéseknek, sőt, a félév végi és év végi osztályzatoknak se legyen semmilyen messzire ható következményük. Minden jegyet lehessen bármikor javítani. A tanítási folyamatban kell elhelyezni sok apró értékelő mozzanatot, valamint az önértékelés lehetőségét. (Nahalka István)

Szöveges értékelés Előfeltételei: a tanárszerep megváltozása a gyermek személyiségének fokozott figyelembevétele

Vizsgarendszer hazánkban

A sikeres vizsga feltételei világos, pontos követelmények kedvező légkör a szükséges tárgyi, személyi feltételek