Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
Készítette: Rapos Nóra 2
3 „Nemzetköziesedés” nagy gazdasási szervezetek szerepe multicégek terjeszkedése multimédia hatása távoktatás fejlődése modellkeresés
Készítette: Rapos Nóra 4 1. Demográfiai viszonyok expanzió a II. vh. után mára csökkenés és az átlagéletkor növekedése life – long learning (pedagógia +gazdaság)
Készítette: Rapos Nóra 5 1. Demográfiai viszonyok expanzió Mo. is ’80-as évektől demográfiai csökkenés iskolák száma nő kettősség a ’90-es évektől
Készítette: Rapos Nóra 6 2. Pénzügyi nyomás erősödése ’72-es olajválság hosszú távú gondolkodás value for money minőségbiztosítás eredményesség, hatékonyság mennyire eredményes a magyar oktatás? (IEA, PISA)
Készítette: Rapos Nóra 7
8 Feladat 1. Írd le a grafikonnal szemléltetett folyamatot, ha y-nal egy járműnek a középponttól mért távolságát mérjük! ?
Készítette: Rapos Nóra 9 Feladat 2. Az alábbi grafikon egy versenyautó sebességváltozást mutatja, amikor egy vízszintes pálya második körét futja. Melyik pályán fut az autó?
Készítette: Rapos Nóra 10 Mintafeladat a PISA 2000 vizsgálatból... Az ózon képződését az alábbi képregény segítségével szemléltetjük. Tegyük fel, hogy van egy nagybácsid, aki szeretné megérteni a képregény jelentését. Az iskolában azonban semmilyen természettudományos oktatást nem kapott, és nem érti, hogy a képregény szerzője mit próbál elmagyarázni. Azt tudja, hogy a légkörben nincsenek kis emberkék, ezért azon töri a fejét, mit jelenthetnek itt a képregényben. Azon gondolkodik, mik ezek a különleges O, O2, O3 jelek, és miféle folyamatot ábrázolnak a képek. Tételezzük fel, hogy bácsikád tudja,......hogy az O az oxigén jele,...hogy mik az atomok és a molekulák. Írd le a képregény magyarázatát a nagybácsid kérésére! Magyarázatodban az atomok és molekulák kifejezéseket a 4. és 6. sorokban leírtak szerint használd!
Készítette: Rapos Nóra 11 A PISA eredmények okai: A szülők foglalkozása erősen meghatározza az iskolai teljesítményt A különbség az iskolák közt, s nem az iskolákon belül van
Készítette: Rapos Nóra Az irányítás átalakulása: Hatalmassá nőtt az oktatási rendszer, nem lehet hagyományosan irányítani Centralizálás decentralizálás a felelősség helyi szintre kerül a diákok egyre inkább megjelennek az irányításban
Készítette: Rapos Nóra 13 Magyarországon: Törvény Tanterv központi, előíró NAT KET NAT 2.