STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Advertisements

Pásztor Tibor főosztályvezető
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK augusztus 26.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A kamara megnövekedett szerepe a szakképzésben
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
A STRATOSZ, ÉVI SZAKKÉPZÉSI FELADATAINAK ÁTTEKINTÉSE, SZERVEZÉSI-, ÉS FELADAT-STRUKTÚRA Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Szakképző intézmények minőségbiztosítása és a hátránykompenzáció Balogh Gyula központvezető V. Kollégiumi konferencia.
Az ÉRÁK szerepe a megújuló szakképzésben- felnőttképzésben Soós Roland ÉRÁK.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A szakképzés tapasztalatai a Büttner Kft-nél Dr. Büttner Tamás Ügyvezető igazgató SzaSzeT Konferencia Marcali
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A szakképzés jelene és jövője 7. Nevelésügyi Kongresszus augusztus 27. Dr. Szenes György főtitkár.
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Szűcsné Szabó Katalin Régiós kamarai koordinátor RFKB projekt
A SZAKKÉPZÉSI MUNKA KORSZERŰSÍTÉSE A STRATOSZNÁL TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁNAK KIDOLGOZÁSÁHOZ KÉSZÜLT: AZ.
A STRATOSZ regionális SZERVEZETI struktúráját megteremtő szervezési projekt előkészítése (2. RÉSZ) ADOTTSÁGAINK FELADATAINK KÖTELEZETTSÉGEINK Készült a.
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
TISZKEK SZEREPE A FELNŐTTKÉPZÉSBEN. A KÖZPONTI KÉPZŐHELY 3471 m2 alapterületen 80 darab a gyakorlati képzést támogató oktatási hely 350 fő befogadóképességgel.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A szakképzés helyzete Magyarországon
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
Átalakul a szakképző intézmények fenntartása
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A Jász-Nagykun-Szolnok TISZK MŰKÖDÉSI TAPASZTALATAI „A felnőttképzés, szakképzés helyzete” nemzetközi konferencia KARCAG
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
SZAKKÉPZÉSI REFORM ÉS A FELNŐTTKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSA Dr. Vartman György Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály Szakképzési osztályvezető.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Vázlat a faipari szakképzés helyzetéről Koronka Lajos a Kozma Lajos Faipari Szakközépiskola igazgatója.
Uniós pályázati lehetőségek a szakmai együttműködés, tapasztalatcsere és a vállalkozásfejlesztés elősegítésére Pataky Zsanett Tempus Közalapítvány.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A Nemzeti Pályaorientációs Tanács (NPT) és a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok (RFKB) együttműködése TÁJÉKOZTATÓ ANYAG az RFKB pályaorientációs.
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ KUTASOKRÓL ÉS ESZMECSERÉKRŐL Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor

A SZAKKÉPZÉS SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA A SZAKKÉPZÉS HELYE A TÁRSADALOMBAN ÉS SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA

TANÍTÁS KÉPZÉS OKTATÁS TÖRVÉNYEK KÖZOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI FELNŐTTKÉPZÉSI MINISZTÉRIUMOK OKTATÁSI FOGLALKOZTATÁSI GAZDASÁGI LAKOSSÁG MUNKAERŐPIAC MUNKAADÓK MUNKAVÁLLALÓK KAMARÁK NSZFT MPA KOORDINÁCIÓ ÁRAMLÁS A SZAKKÉPZÉS HELYE A TÁRSADALOMBAN SZAK- KÉPZÉS TÁMOGATÁS KOORDINÁCIÓRA RFKB !

A MUNKAERŐPIAC MŰKÖDÉSE KÍNÁLAT KERESLET Oktatás  Munkaerőpiac  Gazdaság (közvetítő közeg) (közvetítő közeg) Képzési Folyamatos változás Foglalkozási Képzési Folyamatos változás Foglalkozási struktúra struktúra struktúra struktúra Szakmák Foglalkozások Szakmák Foglalkozások(szakképzettségek) Képesség- és Tevékenység- Képesség- és Tevékenység- tudáscsomagok csomagok Cél: a keresletkínálat közelítése Cél: a keresletkínálat közelítése !

STRATKOM Kft A SZAKKÉPZÉS SZERVEZETI STRUKTÚRÁJA Nemzetközi / EU Regionális szint RFKB Megrendelői igények Elvárt kompetenciákÁltalános igények Fejlesztő együttműködés Partnerség kialakítása, Kommunikációs kultúra Adaptivitás Kreativitás Lojalitás Kommunikáció... NSZFT Fenntartók TISZK SZSZT Képzés tartalma Fejlesztés

A „SZAKKÉPZÉS- SZERVEZÉS” FELADATA !

A „SZAKKÉPZÉS-SZERVEZÉS” FELADATA 3 alapvető kérdésre kell tudnia egyértelmű, átlátható és kiszámítható válaszokat adni: MIT? HOGYAN? KINEK?

MIT? Milyen szakmákat, és melyikből mennyit képezzünk? IRÁNY ARÁNY

EREDMÉNY ÉS OKAI !

Megdöbbentő adatok Figyelmeztető adatok 2008/2009. tanév befejeztével a saját szakmájukban elhelyezkedők aránya 30% !

TECHNOLÓGIAI VÁLTÁS ÁTLAGA: 1 -1,5 ÉV JELENLEG ISKOLAI KÉPESÍTÉS: 2 – 5 ÉV A KÉPZÉS VILÁGSZINTŰ DILEMMÁJA! KÉPZÉSI DEFICIT A TECHNOLÓGIAI FEJLŐDÉS ALAPVETŐEN ÚJ KÉPZÉSI FELFOGÁST IGÉNYEL! ! 30% 70% SAJÁT SZAKMA MÁS SZAKMA

A „SZAKKÉPZÉS- SZERVEZÉST” ÚJ ALAPOKRA KELL HELYEZNI !

MIVEL TUDNAK A MUNKAADÓK A SZAKKÉPZÉS ÚJ ALAPJAIHOZ HOZZÁJÁRULNI? FÓRUMUK TOVÁBBI RÉSZÉBEN ERRE KÉRDÉSRE KERESSÜK A VÁLASZT! !

A KLASSZIKUS KÉRDÉSEK MARADNAK: MIT? HOGYAN? KINEK? IRÁNY ARÁNY A VÁLASZOKAT ÚJ KÉPZÉSI ALAPOKRA HELYEZVE KELL MEGTALÁLNUNK! !

Dr. G. Tóth Károly STRATOSZ központi szakképzési koordinátor KÖSZÖNÖM A FIGYELMŰKET: