TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek György Dékán Általános Orvostuományi Kar Szegedi Tudományegyetem Orvosképzés Dél-Magyarországon Prof. Benedek.
A Hallgatói Mentorprogram működése
Miről beszélnek annyit…?!
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Budapest, szeptember 22.1 A KÖVI képzései a hallgatói vélemények tükrében Baráth Tibor KÖVI igazgató KÖZOKTATÁSI VEZETŐKÉPZŐ ÉS TOVÁBBKÉPZŐ INTÉZET.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A tanulók társas helyzete az iskolában
Magyarország - Szerbia IPA Határon Átnyúló Együttműködési Program Növényvédelmi ismeretek átadása szeptember – július Serbian-Hungarian Co-operation.
A munka világával kapcsolatos tudás
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Konstruktív konfliktuskezelés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Szavakkal operálva Az orvosi kommunikáció oktatása
Összehasonlító elemzés egyes külföldi választási reformok tapasztalatairól, társadalmi, politikai költségeiről Keil András OTDK április 16.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Magatartástudományi Intézet
Egészségfejlesztés/ egészségnevelés Reproduktív egészség Barabás Katalin Szegedi Magatartástudományi Intézet.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Szociálpedagógus képzés II. évfolyam I. félév A szociális munka egyénekkel és családokkal című kötet.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
SZEMÉSZETI REZIDENSEK SEBÉSZETI GYAKORLATI ALAPKÉPZÉSÉNEK SZÜKSÉGESSÉGE Végh Mihály Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar, Szemészeti Klinika.
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Nem minden az aminek látszik…
Duális képzés „kecskeméti” modellje és tapasztalatai
Együtt az egészséges fiatalokért a Thanban Balogh Tiborné Than K. Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola.
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
1 A duális képzés illesztése a vállalat tudásmenedzsment rendszerébe Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Az üzletek operatív működtetése
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
A VIZSGA FÓKUSZPONTJAI
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
12. óra Kenőpénz és korrupció.
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

TAPASZTALATOK A KOMMUNIKÁCIÓ A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN OKTATÁSÁVAL A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEMEN Hartner Judit Hamvai Csaba Dr. Mester Lajos

MÍTOSZ MIÉRT BAJLÓDUNK VELE ? SZEMÉLYISÉGFÜGGŐ VELESZÜLETETT / TANULHATÓ “COMMON SENSE” TAPASZTALATON NYUGVÓ

KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTŐ PROGRAM SZERKEZET TANANYAG OKTATÁS MÓDSZERTAN ELLENŐRZÉS - ÉRTÉKELÉS

KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG FEJLESZTŐ PROGRAM ALAPELVE OKTATÁS MINŐSÉGÉNEK KONTROLLJA ALACSONY HALLGATÓ/OKTATÓ ARÁNY OKTATÁSI ÉS TANULÁSI MÓDSZEREK SZÉLES SKÁLÁJÁNAK HASZNÁLATA FEED BACK RENDSZER TIMEING PENDLETONI ALAPELVEK

FEJLESZTŐ PROGRAM SZERKEZETE KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG I. ÉVFOLYAM 2 HETENTE 2 ÓRA GYAKORLAT II. FÉLÉVBEN HOSPITÁLÁS A RENDELŐ INTÉZETBEN III. ÉVFOLYAM AZ ORVOSI INTERJÚ (GYAKORLAT ÉLES HELYZETBEN) IV. ÉVFOLYAM VIDEÓANALÍZIS I. (EGY NAPOS PROGRAM) REZIDENSKÉPZÉS VIDEÓANALÍZIS II. (2 X FÉLNAPOS KÉPZÉS)

ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ I. III. ÉVFOLYAM HAMVAI CSABA pszichológus

CÉL AZ ORVOS–BETEG KAPCSOLATBAN, ÉS A RAPPORT KIALAKÍTÁSÁBAN SZEREPET JÁTSZÓ LEGFONTOSABB KOMMUNIKÁCIÓS ÉS PSZICHOLÓGIAI TÉNYEZŐK ÉLMÉNYSZINTŰ MEGISMERÉSE

TANANYAG ALAPFOLYAMATOK, KOMMUNIKÁCIÓS SZINTEK KOMMUNIKÁCIÓT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK KÉRDÉSEK SZEREPE POZITÍV ORVOSI SZUGGESZTIÓK NONVERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ, PL.: ÜLÉSREND, MEGJELENÉS, TÉRKÖZSZABÁLYOZÁS MIMIKA, TEKINTET, PARALINGVISZTIKAI JELZÉSEK, ÉRINTÉS, TESTBESZÉD

OKTATÁSI MÓDSZEREK FELADATLAPOK VIDEÓS ÉS PPT-S DEMONSTRÁCIÓ INTERAKTÍV, ÉLMÉNYSZERZŐ DEMONSTRÁCIÓS JÁTÉKOK SZITUÁCIÓS FELADATOK ÁLLANDÓ ÖNREFLEXIÓ A FELADATOK UTÁN ÉLŐ ORVOS-BETEG INTERAKCIÓ MEGFIGYELÉSE ORVOSI KOMMUNIKÁCIÓ ELEMZÉSE VIDEÓS ANYAGGAL

ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ IV. ÉV ÉS REZIDENSKÉPZÉS DR. MESTER LAJOS M.Sc. háziorvos

AZ ORVOS-BETEG KOMMUNIKÁCIÓ OKTATÁSÁNAK CÉLJA ELMÉLETI ALAP BIZTOSÍTÁSA A HALLGATÓ JELENLEGI KONZULTÁCIÓS KÉSZSÉG SZINTJÉNEK FELMÉRÉSE EZEN KÉSZSÉG TOVÁBB FEJLESZTÉSÉNEK LEHETŐSÉGE SZEMLÉLET, VISELKEDÉS, ATTITÜD VÁLTOZÁSA

TANANYAG ÁLTALÁNOS KOMMUNIKÁCIÓS ISMERETEK ROSSZHÍR KÖZLÉS KOMMUNIKÁCIÓ KÜLÖNBÖZŐ KULTÚRÁJÚ BETEGEKKEL AMIT TUDNI KÉNE A SZEXRŐL, DE NEM TUDOD MEGKÉRDEZNI MISTAKES, COMPLAINTS, LITIGATION

OKTATÁSI MÓDSZEREK ELŐADÁS BRAINSTORMING SZEREPJÁTÉK CSOPORT FOGLALKOZÁS PREZENTÁCIÓ VIDEÓFELVÉTEL VIDEÓANALÍZIS

VIDEÓFELVÉTEL A FELVÉTEL KÖRÜLMÉNYEI TIME OUT A SZÍNÉSZ FELVILÁGOSÍTÁSA SZEREPÉVEL KAPCSOLATBAN

VIDEÓANALÍZIS A VIDEOANALÍZIS MENETE PENDLETON SZABÁLYOK ORVOS-BETEG TALÁLKOZÁS ELEMZÉSE SZAKMAI SZEMPONTBÓL, KOMMUNIKÁCIÓ SZEMPONTJÁBÓL

ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS klinikai szakpszichológus HARTNER JUDIT klinikai szakpszichológus

ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS CÉLJA A KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG MINÉLHATÉKONYABB FEJLESZTÉSE TÖBBFORRÁSÚ ÉRTÉKELÉS A PENDLETONI SZABÁLYOK MEGERŐSÍTÉSE A KÖLCSÖNÖS FEJLŐDÉST SZOLGÁLÓ FEEDBACK

ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS MÓDSZERE I. I. ÉV HALLGATÓKNAK: EGYÉNRE SZABOTT VISSZAJELZÉS A HOSPITÁLÁSI TAPASZTALATOKRÓL ÍRT ESSZÉRŐL OKTATÓKNAK: FÉLÉV-ÉRTÉKELŐ KITÖLTETÉSE A HALLGATÓKKAL III. ÉV HALLGATÓKNAK: A FÉLÉV SORÁN ELKÉSZÍTETT INTERJÚK ÉRTÉKELÉSE, VISSZAJELZÉSE

ELLENŐRZÉS-ÉRTÉKELÉS MÓDSZERE II. IV. ÉV ÉS REZIDENSI KÉPZÉS (VIDEÓANALÍZIS) HALLGATÓKNAK: VISSZAJELZÉS A SZÍNÉSZ („BETEG”), AZ OKTATÓ ÉS A HALLGATÓTÁRSAK RÉSZÉRŐL OKTATÓKNAK: RÉSZTVEVŐK ÉRTÉKELÉSE A TRÉNINGRŐL LIKERT-SKÁLÁN, ILLETVE SZUBJEKTÍV BENYOMÁSOK LEÍRÁSA EZEK ALAPJÁN FEJLESZTETTÜK A TRÉNINGEKET: ÉLETSZERŰBB HELYSZÍNEK (MŰKÖDŐ HÁZIORVOSI RENDELŐK) EGY ALKALOMMAL TÖBBFÉLE ESET KIPRÓBÁLÁSA A CSOPORTBAN BEVEZETÉSRE KERÜLT A SZEX- ÉS A RASSZ-KOMMUNIKÁCIÓ

NÉHÁNY GYÖNGYSZEM TELJESEN ISMERETLEN DOLOG ELŐTT ÁLLTUNK; NEGATÍV EREDMÉNYRE, KRITIKÁRA, SZEMBESÍTÉSRE SZÁMÍTOTTAM (PENDLETON!) TÖBBET KAPTAM, MINT REMÉLTEM. NÖVELI A MAGABIZTOSSÁGUNKAT, GYAKORLATIASSÁGUNKAT. KICSIT KELLEMETLEN, DE NAGYON HASZNOS. RITKA FORMÁJÚ VISSZAJELZÉS, EZ HASZNOS. AZ ORVOSLÁS ÉS A KOMMUNIKÁCIÓS TÁRSAK, NINCSENEK MEG EGYMÁS NÉLKÜL. TELJESEN ELFELEJTETTEM A VIDEÓT. JÓ VISSZANÉZNI, HOGY MENNYIRE LÁTSZIK, MIKOR FIGYELEK A BETEGRE, MIKOR VAGYOK ELFOGLALVA A SAJÁT FELTÉTELEZÉSEIMMEL. HIÁBA TUDUNK BÁRMIT IS, HA KÉPTELENEK VAGYUNK ÉLŐ SZITUÁCIÓBAN HASZNÁLNI. TUDNI KELL A BETEG NYELVÉN. EZ AZ IGAZI GYAKORLAT, KÖSZÖNÖM!

ÖSSZEFOGLALÁS „Now I re-examine philosophies and religions They may prove well in lecture rooms, yet not prove at all under the spaciouis clouds and along the landscapes and flowing currents” Walt Whitman Leaves of Grass