Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
Advertisements

melyek a legsikeresebbek, miért működnek és mi várható a jövőben?
Digitális világ A digitális reklám
Adatvédelmi elvek és gyakorlat – január Készítette: Dr. Detrekői Zsuzsa.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
2014. június 28. Hálózati tanulás Hálózatok Internet Web 2.0.
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
A portál zártkörű, online, virtuális intranet hálózata A Google segítségével, a drseres.com domain keretein belül létrehoztunk egy online virtuális intranet.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Online Halász Katalin, Coca-Cola Magyarország, BrandFestival Digital április 29.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Készítette: Kotymán Arnold PS ÁMK Társulás Cserkeszőlő
Biztonságosabb Internet
Közösségi portálok használata (Etikett, veszélyek..)
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
SharePoint 2007 Farkas Bálint. Miért? Vízió a webről: a fejlesztés annyi, hogy „összekattintjuk” a weboldalakat előre megépített komponensekből Pl.: napló.
Felhasználói tartalmak A kötöttségek nélküli publikálási lehetőségek kinyíltak Web2.0-ás technológia: Tovább bővült a lehetőségek tárháza Egyszerű publikációs.
{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József.
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok ajánlott használata
Közösségi portálok használata
Közösségi portálok használata
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
Online közösségi hálózatok: új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek feltérképezésére új eszköz az innováció terjedésének és rendszereinek.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
Közösségi oldalak használata
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Közösségi weboldalak és az alumni szervezetek DPR Szakmai Klub I. Hain Ferenc - DPR Szakmai Klub http./
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Gyermekek a Facebookon Cseh Gabriella Budapest Szeptember 25.
Digitális világ – interaktív táblán
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
IWiW – második hullám Simó György T-Online Magyarország Zrt, vezérigazgató.
Közösségi hálózatok. Social media és marketing: nem az a kérdés hogy csinálni kell-e, hanem hogy miként tegyük…
Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország.
WEB 2.0. Amiről szó lesz… Web átalakulóban, a WEB 2.0 –Újszerű weboldalak… –Első a tartalom! –A felhasználók hatalomátvétele?! –A Web mint platform –
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Personalization and privacy: a survey of privacy risks and remedies in personalization-based systems Eran Toch · Yang Wang · Lorrie Faith Cranor.
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Ez az én művem! Készítette: Govor Emőke Felkészítő tanár neve: Hegyesi Judit Iskola neve: Érmihályfalvi 1. számú Mezőgazdasási Főgimnázium Colegiul Agricol.
Nyílt rendszerek összekapcsolása
Miért érdemes egy cégvezetőnek regisztrálni a …………… közösségi oldalra? Hogyan használjuk ki hatékonyan a jelenlétet a világ legnagyobb szakmai hálózatán?
 Az Instagram egy közösségi oldal, amely okostelefonon történő fényképek és rövid videók megosztásán alapul. A felhasználók fényképeket és videókat készítenek,
Hajós Katalin Budapest, június 5.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Tájékozódás és vásárlás a magyar internetezők körében Összefoglaló.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Közösségi oldalak az oktatásban gyakorlati szemszögből Uher Bertalan zenetanár Csermák Antal AMI, Veszprém Öveges József Szakképzőiskola, Gimnázium és.
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
Ni.com | NI CONFIDENTIAL Hatékonyság és egy vonzó munkahely imázsa Taleo-val a progresszív toborzásért Mohai Gábor, HRIS Üzleti Elemző
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
Integrált ügyfél-kommunikáció a weben
Politika a hipermédiában – web kettes techno-forradalmak
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Előadás másolata:

Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék Social media Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék

Mi is a web 2.0 ? A kommunikáció új formája A web 2.0 (vagy webkettő) kifejezés olyan internetes szolgáltatások gyűjtőneve, amelyek elsősorban a közösségre épülnek, azaz a felhasználók közösen készítik a tartalmat vagy megosztják egymás információit.

Az interaktivitás és a résztvevők egymással folytatott kommunikációja révén a tartalmat maguk a felhasználók töltik fel, hozzák létre, osztják meg vagy véleményezik. A felhasználók aktívan kommunikálnak egymással, és kapcsolatokat alakítanak ki egymás között.

Mi változott?

Részvétel, Nyíltság, Közösség, Kapcsolódások Social media A digitális közösségek olyan online hálózatok, amelyek közös érdek vagy megosztott tartalom köré épülnek. Részvétel, Nyíltság, Közösség, Kapcsolódások

PARADIGMAVÁLTÁS

WEB 3.0 – miben más

Az emberek élnek a technológia adta lehetőségekkel A Facebook forradalma Minden profil egy kis szerkesztőség a hálóban A személyes szerkesztőség fogalma -publikálás a barátoknak, ismerősöknek -tartalomelőállítás és megosztás -követhetőség

Hogy használjuk a netet?

Az internethasználat még mindig bővül 2009. végén a 14 év feletti lakosság 54%-a rendelkezett internethozzáféréssel, de csak 41%-uk élt ezzel a lehetőséggel. 2011 elején átléptük a 60 %-ot!

A gyakoriság is fontos szempont

Bővülő piac a válság ellenére

A helyzet 2011ben némileg más

Online vásárlás

Nemek közötti különbségek

Nemek közötti különbségek

A legnépszerűbb oldalak a világon

Mely oldalak népszerűek hazánkban?   Jelenleg már (2011 okt.) 5. Index, 6. Blog.hu, 7. Origo.hu, 8. Iwiw.hu..

A közösségi oldalak egyre népszerűbbek A Facebook forgalma beelőzte a Google-ét 2010. március 16., kedd 13:55 2007-ben fordult elő utoljára, hogy nem a Google volt a leglátogatottabb oldal a neten. Akkor a MySpace előzte le a keresőt, most pedig a Facebook

A közösségi oldalak igen népszerűek

A Facebook hazai térhódítása

Mire használják?

Facebook

Social media - üzlet

Mi az üzleti modell?

Adatbányászat a felhasználókról

Féljünk tőle vagy szeressük a Google-t? Automatikus online biot készít az online aktivitásról, de ezt tudjuk befolyásolni – DASHBOARD Google fiók – milyen adatokat tárol

Dashboard adatok - keresés

Dashboard adatok – részletes keresés

A Google profilozás

A közösségi portálok kockázatai A közösségi portálok felhasználói olyan "érzékeny" információkat közölnek internetes profilon, mint például a születési helye vagy időpontja és egyéb személyes adatok. Az adatok révén akár bűncselekmények követhetőek el! "Míg az emberek a valós életben soha nem adnák meg ezeket az adatokat idegennek, gond nélkül felteszik a netre, ahol mindenki láthatja.” A felhasználók 15 százaléka nem titkosítja adatait ezeken a portálokon. Az internetezők 24 százaléka ugyanazt a jelszót használja valamennyi weboldalon.

A közösségi portál mindent lát Személyes adatok: -Hely -Életkor -Nem -Nemi érdeklődés -Párkapcsolati állapot -Nyelvek -Érdeklődési kör

A közösségi portál mindent lát Szociális adatok: -Iskolai végzettség -Munkahely -Kapcsolatok -Kapcsolatok ismerősei

De mire kellenek az adatok? Felhasználói adatok + Közösségi kapcsolatok = A tökéletes reklámcélzás "Testre szabott" reklámok -- PPC A bejelentkezett felhasználók profilja, pontosabban a profilban található adatok alapján kategóriákba sorolná a felhasználókat, és ennek megfelelően válogatná meg a hirdetéseket.

További irodalom creativa.hu Creativa Kommunikációs Ügynökség

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!