Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában Mányai Csaba
Válság van…
ami tegnap még működött, az ma már nem versenyképes
42 Nehéz a helyzet, nagy a nyomás, így válaszokat keresünk. De, ahogy azt a galaxis útikalauz stopposoknak segítségével Douglas Adams jól illusztrálta, ez trükkös feladat. A válasz 42, de mi is egész pontosan a kérdés. Így vagyunk egy kicsit mi is a marketingben. Keressük a válaszokat, de nem figyelünk oda a kérdésre eléggé. Pedig a valódi megoldás ebben az irányban rejlik.
A kérdés az, hogy hogyan költjük el a pénzt úgy, hogy értelmes és költséghatékony legyen, hogy valódi értéket és hatást generáljon, hogy hogyan nem dobjuk a pénzt a szemétbe.
ami nem elég amire szükség van + új eszközök új technikák új csatornák új szemlélet új logika új struktúra De amikor válaszokat keresünk, azt a hagyományos módon tesszük. Ezeket keressük, de ez sajnos nem elég. + új eszközök új technikák új csatornák
többre van szükség az újrafestésnél
a siker minden esetben mások döntésein múlik Merthogy, még egyszer…
a döntések kontextusa alapvetően megváltozott
3 trend ami megváltoztatja a marketing világát 3 trend, ami leírja és értelmezi mindazt, ami körülöttünk történik a marketing területén. 3 alapvető trend, amely mindent meghatároz és megváltoztat.
a valóság szerkezete
a valóság szerkezete fogyasztók működése
a valóság szerkezete fogyasztók működése az üzleti érték forrása
terep ellenfél fegyver
valóság szerkezete fogyasztók működése üzleti érték forrása hálózati valóság fogyasztók működése üzleti érték forrása
a változás 4 pillére Hálózati Valóság
valóság szerkezete fogyasztók működése üzleti érték forrása hálózati valóság aktív részvétel fogyasztók működése üzleti érték forrása
akik vasút mellett laknak, hozzászoknak a zajhoz Az új világban megjelent egy új, minden eddigitől eltérő és erősebb versenytárs: a mindent elnyomó zaj.
aktív részvétel… Falakat épít, hogy megvédje magát. A „nem hallom”, „nem érek rá”, „nem érdekel” falait, melyek mára az üzleti siker legfontosabb korlátaivá és kihívásaivá váltak. soha nem látott mértékű bizalmatlanság, elutasítás és reklámkerülés
kontroll és multitask
társasági életet élnek keresnek alkotnak ad-skip megosztanak kérdeznek ad-share kommentálnak ad-rate átalakítanak kifiguráznak társasági életet élnek … részt is vesznek
valóság szerkezete fogyasztók működése üzleti érték forrása hálózati valóság aktív részvétel élmény gazdaság fogyasztók működése üzleti érték forrása
élmény szolgáltatás termék áru személyre szabás személyre szabás rendez személyre szabás szolgáltatás nyújt árusodás termék A legjobb példa talán a mobil kapcsolat szolgáltatás árusodási folyamata, ahogy a kapcsolat biztosítása (az alapvető szolgáltatás) ma már szinte teljes egészében áru (az ár számít), és a verseny, a prémium ár a kapcsolódás köré épülő élményben van: az eszköz (pl. i-Phone), a content és az ügyfélkapcsolat. készít árusodás áru elvesz, kinyer Joseph Pine: Experience Economy
ez már egy új világ
útkereszteződéshez értünk
egy új marketing logikára
hogyan érhetünk el hatást az új világban?
Gondolkodjunk fordítva!
Marketing Interakció Tervezés
egy összefüggő rendszer termék környezet érintkezési pont menedzsment kreatív engagement márka élmény reklám környezet közösségi környezet
Mi áll a változás útjában? a régi szemlélet rutinba és struktúrába bebetonozva
És ha bárkinek kérdése volna, keressen bátran! Köszönöm a figyelemet! csaba.manyai@21idea.hu
átlagos hagyományos TV reklám kampány átlagos „kiérdemelt figyelem” kampány