2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Konfliktusok fogalma, okai, kezelése
Advertisements

Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
Csoport munka.
Komplex Instrukciós Program
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
2. előadás.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
A tanulók társas helyzete az iskolában
A munka világával kapcsolatos tudás
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
Vezetés – Vezetési Stílusok
A szervezeti problémák kezelése
Egyéni döntések a szervezetben
Együtt egymásért és magunkért
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Csoport, szervezet, hálózatok
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Az iskolai csoportok sajátosságai
A szervezeti felépítés definíciója
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Kommunikáció a szervezetben
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A team-munka elméleti alapjai
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
VÁLTOZÁSOK MENEDZSELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN DINYA LÁSZLÓ: VÁLTOZÁSOK MENEDSZELÉSE A FELSŐOKTATÁSBAN TANULMÁNYA ALAPJÁN A BEMUTATÓT KÉSZÍTETTE SARIC DÁNIEL.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A vezetésről.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Motiváció.
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Teamek, kommunikáció.
MOTIVÁCIÓ FOGALMAK Személyiség tulajdonság-e?
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Kultúra és kommunikáció
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4. MOTIVÁCIÓ 5. VEZETÉSI STÍLUSOK 6. IDŐMENEDZSMENT - ZH 7. VEZETŐI KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK

„Szeretünk jó csapatban húzni….”

PROBLÉMA FELVETÉS

MINT A FOCI ESETPÉLDA KÉRDÉSEK: Mi a probléma vezetői szemszögből? Miért alakult ki a probléma? Egy javasolt megoldás. Indoklás…

MEGÁLLAPÍTÁSOK

A CSOPORT FEJLŐDÉSÉNEK MODELLJE FORMÁLÓDÁS VIHAR NORMÁK KIALAKULÁSA TELJESÍTÉS FORMÁLIS ÉS INFORMÁLIS

ELMÉLETI HÁTTÉR ÖSSZEFOGLALÁSA

A CSOPORTALKOTÁS MÓDJA FÜGG A CSOPORT FOGALMA KÉT VAGY TÖBB EMBER – KÖZÖS CÉL ÉRDEKÉBEN CSELEKSZIK, EGYÜTTMŰKÖDIK, EGYMÁSRAUTALTAK, AZ ÖSSZETARTOZÁS FELISMERÉSÉVEL ÉS ELFOGADÁSÁVAL A CSOPORT FAJTÁI FORMÁLIS - INFORMÁLIS A CSOPORTALKOTÁS MÓDJA FÜGG CSOPORT CÉLOK, CSOPORT JELLEMZŐK (TAGOK ÉS VEZETŐK SZÁNDÉKA, KÉPESSÉGEK, FELKÉSZÜLTSÉG, SZÁNDÉKOK, EGYÉNI CÉLOK, ELVÁRÁSOK…), KÜLSŐ FELTÉTELEK CSOPORT CÉLOK PL: TELJESÍTMÉNY, HATÉKONYSÁG, SZAKMAI FEJLŐDÉS (FORMÁLIS) ÖSSZETARTOZÁS, BIZTONSÁG, FEJLŐDÉS, SZEMÉLYES ÉRDEKEK ÉRVÉNYESÜLÉSE (INFORMÁLIS)

A CSOPORT TELJESÍTMÉNYE FÜGG KÜLSŐ FELTÉTELEK SZERVEZETI STRATÉGIA CÉLOK FÜGGELMI VISZONYOK A MŰKÖDÉS SZABÁLYAI ERŐFORRÁSOK MUNKAKÖRNYEZET TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS ‘HR’ ESZKÖZÖK BELSŐ FELTÉTELEK A CSOPORTOT ALKOTÓ EGYÉNEK A CSOPORT SZERKEZETE (STRUKTÚRA) A CSOPORT FEJLETTSÉGE FOLYAMATOK FELADAT

A CSOPORT BELSŐ SZERKEZETE NAGYSÁGA SZERINT KÉTFŐS JELENTŐS EGYMÁSRAUTALTSÁG HÁROMFŐS BEFOLYÁSOLÁS, HATALMI TÖREKVÉS, KONFLIKTUSOK KISCSOPORT 4-15 FŐ, LÉTSZÁM NŐ, EGYÜTTMŰKÖDÉS NEHEZEDIK, MUNKAMEGOSZTÁS, SZAKOSODÁS 5-8 FŐ OPTIMÁLIS NAGYCSOPORT 15 FŐ FELETT TÖBB KONFLIKTUSRA ADÓDIK LEHETŐSÉG INFORMÁCIÓ MENEDZSMENT JELENTŐSÉGE! SZAKOSODÁS, SPECIALIZÁCIÓ VESZÉLY: KLIKKEK, ELLENÉRDEKELT ALCSOPORTOK

CSOPORT ÖSSZETÉTEL CSOPORT MŰKÖDÉS JELENTŐS TELJESÍTMÉNY BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐ HASONLÓ TULAJDONSÁGOK SZINERG HATÁSOK ÉRVÉNYESÜLÉSÉT SEGÍTIK ELTÉRŐ TULAJDONSÁGOK, VÁLTOZATOSSÁG KOMMUNIKÁCIÓS NEHÉZSÉGEK, FLUKTUÁCIÓ, KONFLIKTUSOK ELŐNY: KREATÍV FELADATOK, PROBLÉMAMEGOLDÁS CSOPORT MŰKÖDÉS BELSŐ GONDOLKODÁSI RENDSZER KIALAKULÁSA ÉRTÉKEK (JELENTŐS IRÁNYÍTÓK) VISELKEDÉSI NORMÁK (ELVÁRT, ILL. ELUTASÍTOTT VISELKEDÉS, MAGATARTÁS) – A FENNMARADÁS, EGYÜTTMŰKÖDÉS, MEGKÜLÖNBÖZTETÉS ÉRDEKÉBEN NORMÁK (+,-) TELJESÍTMÉNY NORMÁK (MIT, HOGYAN TESZÜNK) ERŐFORRÁS ELOSZTÁSRA VONATKOZÓ (KI, MIT) KÜLSŐ MEGJELENÉS (VISELKEDÉS, ÖLTÖZÉK, STÍLUS) INFORMÁLIS KÖZÖSSÉGI (ÍRATLAN SZABÁLYOK) KONFORMITÁS (NORMÁK ELFOGADÁSA, AZONOSULÁS)

AZ EGYÉN HELYE A CSOPORTBAN STÁTUSZ RANGSOR, RELATÍV POZÍCIÓ SZEREPEK VISELKEDÉSI ELVÁRÁSOK – SZEREP ELVÁRÁSOK A STÁTUSZHOZ (MAGÁNÉLETI SZEREPEK, MUNKAHELYI SZEREPEK, KÖZÖSSÉGI SZEREPEK) SZEREP ELVÁRÁSOK SZEREP KONFLIKTUSOK SZEREPTORLÓDÁS KÖVETELMÉNYEK NORMÁK ELFOGADÁSA ILLESZKEDÉS A SZABÁLYZATHOZ RÉSZVÉTEL A MUNKAMEGOSZTÁSBAN STÁTUSZOK ÉS SZEREPEK ELFOGADÁSA ALKALMAZKODÁS KOMPROMISSZUMKÉSZSÉG KÍNÁLT ELŐNYÖK CÉLOK ELÉRÉSÉNEK LEHETŐSÉGE, ELISMERÉS ÖSSZETARTOZÁS, TÁMOGATÁS, BIZTONSÁG ELÉGEDETTSÉG A STÁTUSSZAL, SZEREPPEL, FEJLŐDÉS

AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS JELLEMZŐI A KÖZÖS CÉL ELÉRÉSE ÉRDEKÉBEN EGYÜTTMŰKÖDNEK A TAGOK MUNKASZERVEZETEKBEN – A SZERVEZETI CÉLOK HATÁROZZÁK MEG A CSOPORTOK CÉLJÁT + AZ EGYÉNI ÉRDEKELTSÉG RENDSZERÉT A FELADATOK ÖSSZETETTEK – SZAKMAI MUNKAMEGOSZTÁS SZÜKSÉGES AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS JELLEMZŐI KOMMUNIKÁCIÓ GONDOLATOK-, INFORMÁCIÓK CSERÉJE, KÖZÖS ÉRTELMEZÉSE KÉTOLDALI FOLYAMAT ADÓ-ÜZENET-KÓD-CSATORNA-DEKÓD-FOGADÓ-VISSZACSATOLÁS KOORDINÁCIÓ TEVÉKENYSÉG ÖSSZEHANGOLÁS (TÉRBEN, IDŐBEN) FOLYAMAT TERVEZÉS, ELŐKÉSZÍTÉS, ZAVARÉSZLELÉS, - ELHÁRÍTÁS, RENDKÍVÜLI HELYZETEK KEZELÉSE, KONFLIKTUSOK FESZÜLTSÉG, ELLENTÉT (ÉSZLELÉS, ÉRZELMI REAKCIÓ, CSELEKVÉS) OKOK: SZEMÉLYISÉG JELLEMZŐK, ÉSZLELÉSI,- ÉRDEK KÜLÖNBSÉGEK, KÖZELSÉG, TÁVOLSÁG, EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÉNYSZER, VERSENGÉS MEGOLDÁS: ELFOGADÁS, ALKALMAZKODÁS, PROBLÉMA MEGOLDÁS

HATALOM GYAKORLÁSA FÜGGŐ VISZONY AZ ÉRINTETTEK KÖZÖTT ALAPJA: SZŰKÖSSÉG, BIZONYTALANSÁG A HATALOM FORRÁSAI: SZEMÉLYES HATALOM FORRÁSOK PL: A SZEMÉLYISÉG EREJE, TUDÁS, INFORMÁCIÓK BIRTOKLÁSA SZERVEZETI HATALOM PL: HIERARCHIA SZERINTI POZÍCIÓ (TÖRVÉNYES JOGOKKAL JÁR) SZERVEZETEN KÍVÜLI FÜGGŐSÉGEK PL: ERŐFORRÁSOK MEGSZERZÉSE, ELOSZTÁSA, KRITIKUS KÜLSŐ INFORMÁCIÓK,

ÚTRAVALÓ A GYAKORLAT SZÁMÁRA

CSOPORTALAKÍTÁS Ismerd meg a feladatot! Határozd meg a szükséges képességeket! (+ a mérés módját) Körültekintő toborzás Világos célkitűzés Lehetőség a viharra Értékek közvetítése (szóban, példával) Motiváció (benne: jutalmazás) Szisztematikus értékelés, elemzés (SWOT) Visszajelzés Fejlesztés

BIZALOM RÉGI CSOPORT – ÚJ VEZETŐJE Ismerd meg a kialakult működést! (SWOT) Ismerd fel a vezető erőket! (Informális) Kapcsolat – elismerés, világos kommunikáció, példamutatás Világos célkitűzés, elvárások, következmények Mi változik, miért változik, hogyan segíted Lehetőség a viharra Értékek közvetítése (szóban, példával) Motiváció (benne: jutalmazás) Szisztematikus értékelés, elemzés (SWOT) Visszajelzés Fejlesztés BIZALOM