Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Hogyan tanuljunk? ….és egyáltalán miért?
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
AZ ÉRDEK ÉS ÉRDEKELTSÉG SZEREPE ÉS JELENTŐSÉGE AZ INTERSZEKTORÁLIS EGYÜTTMŰKÖDÉSBEN Dr. Juhász Gábor.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A fogyasztói magatartás
A Carsoft MB Ultimate Pro 3.0 Demo verziója köszönti Önt!
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Az intézményes nevelés stratégiái
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon Képek az egyéni összefüggő tanítási gyakorlatról Approximáció Jáki Gábor igazgatóhelyettes.
MASTERPLAST GROUP Nemzetközi terjeszkedés lehetőségei és veszélyei.
Szervezetfejlesztési Program
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Mint a plenáris ülésen. Az Ön feladata 6 lépésben 1.A vélemény tanulmányozása 2.Módosító indítványok szerkesztése és elküldése 3.Felkészülés a csoportülésre.
Mint a plenáris ülésen. Az Ön feladata 6 lépésben 1.A vélemény tanulmányozása 2.EGSZB-csoport választása (csoportonként 1 diák), módosító indítványok.
Partners Hungary Alapítvány A Partners for Democratic Change International tagja Civil stratégia előkészítő kerekasztal október 15. Szolnok.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Szociálpolitikai keretek
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL A MUNKA FÁZISAI FŐBB VEZETŐI FELADATOK ELŐKÉSZITŐ FÁZIS 1.Általános, előzetes célt kitűzni.
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
A Carsoft új BMW Ultimate Pro 3.0-s verziója köszönti Önt! A Carsoft új BMW Diagnosztikai rendszere átfogó megoldást nyújt az összes BMW típusú járműre.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Képzési és Kimeneti Követelmények A gazdaságtudományi képzési terület tapasztalatai László Gyula Budapest, február 9.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A beiskolázás előkészítése
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Az NFT tervezési folyamatának nyomon követésére alakult civil munkacsoport Budapest, április 15.
Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Kutatás-Fejlesztés-Innováció versenypályázati tükör
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Kakusziné Körtvélyesi Anikó
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
TUDOMÁNYOS KONFERENCIA
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 4. A szükségletek felmérése
Előadás másolata:

Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való kapcsolat tisztázása saját kontroll biztosítása

információk a résztvevőkről- felkészülés az első az első ülésre saját szerep tisztázása célnak, résztvevőknek adekvát módszer kiválasztása- felkészülés az indításra a folyamat megtervezése az első összejövetel megtervezése

1. Bemutatkozás - célnak, és résztvevőknek adekvát módszer alkalmazása A szokásostól eltérőnek kell lennie: ez előre vetíti a tagok számára, hogy „itt” más fog történni, mint hétköznapjaikban; az érdeklődést és a motivációt fokozza. 2. Cél ismertetése - amit a csoportvezető gondol a csoport céljáról

3. A keretek ismertetése - ezek függő változók (idő, hely, részvétel stb.) 4. A célhoz való csatlakozás biztosítása Lehetőséget kell adni az egyéni célok és elvárások megjelenítésére 5. Előzetes célok és a csoport tagjai által hozott célok összevetése, reális és irreális célok, elvárások szétválasztása Elegendő idő biztosítása!!!

6. Szerződéskötés – szóban és írásban: csoport egésze csoporttagok külön-külön 7. Olyan tevékenységek kiválasztása, amelyek lehetővé teszik a tagoknak, hogy önmagukról információkat adjanak másoknak és viszont, miközben a cél irányába halad a csoport. 8. Az első foglalkozás összefoglalása és értékelése, a következő előrevetítése.