A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL A MUNKA FÁZISAI FŐBB VEZETŐI FELADATOK ELŐKÉSZITŐ FÁZIS 1.Általános, előzetes célt kitűzni.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Általános célok Csapatépítés, kooperáció, EQ- fejlesztése Sport, egészséges életmód Önállóságra nevelés Tájékozódás, térlátás Kommunikáció Konfliktuskezelés.
Advertisements

Vezetéstudományi Intézet Szervezeti magatartás tanszék 1093 Budapest, Fővám tér 8.; 1828 Budapest, Pf Tel.: (1) , (1) ; fax: (1)
1 A tanácsadás projekt jellegének hatása a tanácsadó-ügyfél kapcsolatokra Dr. Nádor Éva Ph.D Főiskolai tanár BGF KKK.
A tudományos kutatóintézetek értékelése, teljesítményének mérése Makara B Gábor.
A tervezés mint menedzsment funkció
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
Projektmenedzsment szeminárium 1 Projektkészítő szeminárium Pályázati technikák gyakorlati alkalmazása.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF. Célja: Az OPF célja, megtervezni és végrehajtani a szervezeti folyamatok fejlesztését, mindezt arra alapozva,
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
HATÉKONY EGYÜTTMŰKÖDÉS – CSOPORTFOGLALKOZÁS BEMUTATÁSA AZ INTÉZETBEN
Értékteremtés folyamata
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Egyéni döntések a szervezetben
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Vállalkozások elemzése
A Duna-Tisza-csatorna szükségessége:
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Projektzárással kapcsolatos teendők
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Csoportműködést segítő vezetési módszerekgyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Csoportműködést segítő vezetési módszerek gyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas)
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
A vezető a legjobb HR-es.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Beiskolázási gyakorlat a Grosicsban
Motiváció.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
2013/14.. A megvalósítás éve számokban  11 partnerintézmény  összesen 330 óra  iskolánként 3x10 óra  kísérletek 4 természettudományos tárgyból  40.
A cél-meghatározási, projektdefiniálási fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat nemzetközi tevékenysége EQUAL program zárókonferencia Szombathely, szeptember 25.
Adózói fórum – A végelszámolás számvitele „röviden” Kovács Lajos
KÖZBESZERZÉSI ALAPISMERETEK Közbeszerzés fogalma Közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
Dávid János: A munkaerő szakmaszerkezetének keresleti előrejelzése, a munkaerő-kereslet és –kínálat egybevetése Hozzászóló: Varga Júlia Budapesti Corvinus.
Célja A minősítés célja a közalkalmazott munkaköri feladatai ellátásának megítélése, az ezt befolyásoló ismeretek, képességek, személyi tulajdonságok.
Vezetői önértékelés Barlai Róbertné
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Kognitív újrastrukturálás Kognitív ön-instrukció Gondolat-stop
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL
Előadás másolata:

A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL A MUNKA FÁZISAI FŐBB VEZETŐI FELADATOK ELŐKÉSZITŐ FÁZIS 1.Általános, előzetes célt kitűzni. 1.Általános, előzetes célt kitűzni. 2.Felmérni: - a szervezeti környezetet 2.Felmérni: - a szervezeti környezetet - a potenciális tagokat - a potenciális tagokat - az erőforrásokat - az erőforrásokat - a problémákat - a problémákat 3.Tagokat toborozni. 3.Tagokat toborozni. 4.Dönteni a csoport- összetételről. 4.Dönteni a csoport- összetételről.

5.A tagokat orientálni a csoportra. 6.Szerződést kötni a tagokkal. 7.A csoport működési feltételeit biztosítani. 8.Megtervezni a teljes folyamatot. 9.Megtervezni az értékeléseket:- folyamat-közieket és a záró’t 10.Részletesen megtervezni az első összejövetelt. 11.Tagokat összehívni.

INDULÓ FÁZISINDULÓ FÁZIS Első foglalkozást lebonyolítani:-  bemutatkozás  csoport célját tisztázni tagok elvárásait motivációit tisztázni szerződést kötni a csoport egészével

KÖZÉPSŐ FÁZIS 1.Felkészülni az egyes összejövetelekre. 2.Struktúrálni a csoport működését. 2.Struktúrálni a csoport működését. 3.Segítséget adni a tagoknak céljaik megvalósításában. 3.Segítséget adni a tagoknak céljaik megvalósításában. 4.Nyomonkövetni a csoport munkáját. 4.Nyomonkövetni a csoport munkáját.

5.Folyamatközi értékeléseket elvégezni. 6.A folyamatban szükséges korrekciókat meghatározni és megtenni. 7.A tagokat és a csoportot folyamatosan motiválni és visszajelzéseket adni számukra.

ZÁRÓ FÁZISZÁRÓ FÁZIS 1.Az összejöveteleken: -a változásokra irányuló erőfeszítéseket erősíteni. - a csoport vonzerejét csökkenteni - a tagoknak a befejezéshez fűződő érzéseit feldolgoztatni. -a változásokra irányuló erőfeszítéseket erősíteni. - a csoport vonzerejét csökkenteni - a tagoknak a befejezéshez fűződő érzéseit feldolgoztatni. - a jövőt megterveztetni 2.Az utolsó összejövetelen értékelni a csoport munkáját 2.Az utolsó összejövetelen értékelni a csoport munkáját 3.A beszámolókat és a záró értékelést elkészíteni. 3.A beszámolókat és a záró értékelést elkészíteni.