Csoportműködést segítő vezetési módszerekgyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Csoportműködést segítő vezetési módszerek gyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Neveléselmélet, nevelésfilozófia
Advertisements

A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Szociális munka csoportokkal
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Civil szerepek és civil szereplők
Üdvözöli Önt az Etalon Security Kft Szolgáltatásaink Munkatársaink a legmodernebb számítástechnikai eszközökkel, törekszenek a bűn megelőzésre.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A deviancia összetett fogalma
Kommunikációs stratégiák
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szociális tanuláselmélet
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A csoportok Vezetési Ismeretek Előadások III. Mi a csoport? A csoport olyan egyének közössége, – akiknek közösen kialakított normarendszerük van – akik.
AZ AGRESSZIÓ.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Vezetés – Vezetési Stílusok
Egyéni döntések a szervezetben
Munkahelyi Egészségvédelem Egyéni felelősség vagy vállalati érdek ?
A kulturális intelligencia
Csoport, szervezet, hálózatok
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
SZERVEZETI KULTÚRA Mi a kultúra?
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
Struktúrált gyakorlatok I. Yalom Alkalmazásuk célja: a csoport céljától és a csoportfolyamatoktól függ Funkcióik:  kezdeti társas rituálék időszakának.
A CSOPORTMUKA VÁZLATOS FOLYAMATA ÁLTALÁNOS CSOPORTTERVEZÉSI MODELL A MUNKA FÁZISAI FŐBB VEZETŐI FELADATOK ELŐKÉSZITŐ FÁZIS 1.Általános, előzetes célt kitűzni.
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
Útmutatások a szerepjátékok alkalmazásához  Magyarázd el a szerepjáték alkalmazásának folyamatát  Magyarázatodban ne használd a „eljátszani” szót Mond.
A szociális csoportmunkában alkalmazott csoportok típusai
A szociális munka elméletek -III. Kommunikációs elméletek
CIO’08, Siófok, április 17. Dr.Kornai Gábor AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. Gyümölcsöző változások az AAM-ben.
Az emberi agresszió.
TÁMOP /1 TÁMOP nyitó szakmai konferencia TÁMOP /1TÁMO Halmozott fogyatékos, súlyos látássérült gyermekek komplex kommunikáció fejlesztése.
Az iskola, mint szervezet
Hozzátartozói csoport
A vezető a legjobb HR-es.
A PYGMALION EFFEKTUS, A TANÁRI ELVÁRÁSOK HATÁSA A TANULÓKRA.
Az információ és kommunikáció szerepe a vidéki területek fejlesztésében Katonáné dr. Kovács Judit A Magyar Agrárközgazdaságtudományi.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
Módszertani lehetőségek a digitális nemzedék megszólításában
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
A pedagógus helye az iskolai szervezetben
A CSOPORT HATÁSA A KLUBTAGRA
HIT-TUDÁS-FEJLŐDÉS EGY PROJEKT A MINDENNAPOKHOZ VAJDA NORBERT SZAKMAI VEZETŐ TÁMOP /
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
A kommunikáció alapjai. Nem lehet nem kommunikálni Többcsatornás: verbális, nonverbális Többszintű: információközlés, viszonymeghatározás. Körkörösen.
Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A szocializáció folyamata
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
Teamek, kommunikáció.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Kognitív újrastrukturálás Kognitív ön-instrukció Gondolat-stop
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
Kommunikáció típusai.
Dr. Rozgonyi Tiborné Debrecen 2010.
Élj ökosan – generációkon át - kiegészítő
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Csoportműködést segítő vezetési módszerekgyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Csoportműködést segítő vezetési módszerek gyógykezelő csoportokban (Toseland-Rivas) Intraperszonális beavatkozások Kognitív újrastrukturálás Kognitív ön-instrukció Gondolat-stop Újraértelmezés

Interperszonális beavatkozások Bemutatott modell Szerepjátékok: struktúrált és struktúrálatlan Tecnikák:  saját szerep  szerepek megfordítása  monodráma v. váltószék

Kiegészítő technikaként alkalmazhatóak: 1. Helyszíni riport: a szerepjátékban a vezető leállítja a játékot és feltáró kérdéseket tesz fel a szereplőknek 2. Kettőzés: egy csoporttag alakítja a főszereplő csoporttag alteregóját, vagy belső hangját

Tükör: (konfrontációs technika) egy csoporttag eljátssza a főszereplőnek a vele kapcsolatban állók szerepeit. 4. Megosztás: (záró-technika) a csoport tagjai visszajelzést adnak a szereplőknek teljesítményükről

III. Csoportszintű beavatkozások A. A kommunikációs és kölcsönhatás séma megváltoztatása: 1. Jelzés egyes csoporttagoknak, hogy aktivitásukra számítunk. 2. Dicséret (verbális és non-verbális), ha aktívan kommunikál a tag. 3. Szerződéskötés a tagok megnyilvánulásának időtartamáról.

4. Jelzés a csoport tagjának, hogy tartalmilag mit vár tőle a csoportvezető, ha aktívan kommunikál. 5.Az ülésrend megváltoztatása. 6.A fizikai tér megváltoztatása. 7. Felszólítás a tagoknak, hogy kivel kommunikáljanak.

B. A csoport vonzerejének megváltoztatása: 1. Rendszeres jutalmazás. 2. Ha a kohézió antiszociális normákon alapul, nem szabad erősíteni.

C..A társadalmi ellenőrzés szabályainak hatékony felhasználása: 1.A deviáns viselkedést hagyd figyelmen kívül, ezzel párhuzamosan a pozitív viselkedést ismerd el. 2. Tudatosítsd a tagokkal szerepeiket és azok pozitívumait a csoport működése szempontjából. 3.Ismerd el a tagok erőfeszítéseit akkor is, ha a feladat szempontjából teljesítményük nem maximális.

D.A csoport kultúrájának megváltoztatása: 1.Erősítsd a céloknak adekvát elemeket. 2.Konfrontáld a csoportot a célokkal ellentétes elemek hatásával. 3.Jelezd a csoportnak a kultúra domináns elemeit és a tabukat.