Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Ha az alkalmazott teljesítménye nem megfelelő… Egyéni szinten kezelni a problémát Hatékony és időben történő visszajelzések Előfeltételei a vezető részéről: Munkakör ismerete (specifikáció, nehézségek) Alkalmazottak ismerete (személyiség, motiváció)
Megválaszolandó kérdések A teljesítményprobléma azonosítása tünetek, fontosság Ismeri-e a beosztott munkakörének valamennyi követelményét? Megfelelő-e a visszajelzés? Van-e valamilyen külső akadály, ami gátolja, fékezi a munkávégzést? A munkakörnek megfelelő képességekkel rendelkezik-e a beosztott? Megfelelő-e a beosztott motiváltság?
A személyes problémák leggyakoribb okai családdal kapcsolatos problémák testi és érzelmi rendellenességek társadalmi hatások (alkalmazott értékszemléletének és a szervezet céljainak ütközése) munkával kapcsolatos problémák (beilleszkedés, karrier)
A vezetőnek a problémás alkalmazott esetében fel kell hívnia a figyelmet a romló teljesítményre segítséget kell nyújtania a szakszerű ellátás igénybevételéhez fel kell vázolnia azokat a következményeket
A negatív visszajelzés ezáltal derül fény arra, hogy min és hogyan kell javítani célja az alkalmazott teljesítményének javítása kell legyen Az alkalmazott jobban elviseli a negatív visszajelzést: ha megfelelően tudjuk dokumentálni a konkrét problémákat ha a teljesítmény a kritika célpontja, nem pedig a személy
Fegyelmi büntetés A progresszív fegyelmezés egymást követő fokozatokra épül: szóbeli megrovás írásbeli figyelmeztetés: az illető személyzeti anyagához célszerű csatolni felfüggesztés elbocsátás
Köszönöm a figyelmet!