Fizika vetélkedő a János-hegyen. A vetélkedő célja  Érdeklődés felkeltése  Előítéletek levetkőzése  Motiváció  Fizikához kapcsolódó élmény nyújtása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energia, Munka, Teljesítmény Hatásfok
Advertisements

Egyenes vonalú egyenletesen változó mozgás
Feladatok ModellezésFeladatok TanórákÉrtékelés Észrevételek.
II. Fejezet A testek mozgása
A szabályozott szakasz statikus tulajdonsága
Pitagorasz tétel A háromszög ismeretlen oldalának, területének és kerületének kiszámítása (gyakorlás)
Folyadékok és gázok mechanikája
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Táblázatkezelő - EXCEL Office WordPowerpointExcel.
Testek egyenes vonalú egyenletesen változó mozgása
A Dunakanyar legszebb helyei
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (1-2.)
KINEMATIKAI FELADATOK
Régmúlt idők, melyek most is elkísérnek, a történelemmel rezonáló lelkünkben élnek. A FESTMÉNYEK segítenek felébreszteni ezeket az élményeket, ahogy a.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Thalész tétel és alkalmazása
Hő- és áramlástechnikai gépek II
ZENE: FOR ANNA _ PAUL MAURIAT PR ÁGA Zene: Klikkelj!
: Adós Aladár számláján 2700 dinár tartozás. Elhatározta, a következő naptól a hónap végéig minden nap befizet 150 dinárt, hogy rendezze.
Százalékszámítás.
Számítógépes Hálózatok GY
Műszaki és környezeti áramlástan I.
Változó képlethez változó kép
KINEMATIKAI FELADATOK
Aerosztatikai nyomás, LÉGNYOMÁS
BÍZOL AZ ÚJ TECHNOLÓGIÁKBAN. A torony amit látunk A hotel Las Vegas Nézd meg közelebbről! Látsz valami különlegeset?
FIZIKA A NYOMÁS.
A hőmérséklet mérése. A hőmérő
Thalész tétel és alkalmazása
Hasonlósággal kapcsolatos szerkesztések
Már megint egy új fizikakönyv?! Kell? –Sok a baj (amúgy is...) Miért is kell? –Hogy segítsen! Milyen kell? –Szeretnivaló-érdekes, –Mozgalmas-színes, –Egyszerű.
K Ö T É L Ez egy történet a hegymászóról, aki szeretett volna feljutni a legmagasabb hegycsúcsra. Erre a nagy útra sok évi felkészülés után indult el.
Biztosítások : Kárigény érvényesítése. Mi a biztosítási kárigény?
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Adatgyűjtés (felmérés, geodézia)
ZENE: FOR ANNA _ PAUL MAURIAT PR ÁGA Zene: Klikkelj!
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
A sörfüggvény és a női lábak
1 pont 2 pont 3 pont 4 pont FGSZ világa Szállítás történel- me Celebek
BISEL Biotikus Index a Középiskolai Oktatásban.
Általában a kétszintű informatika érettségiről. Források, ahol utána nézhetünk részletesebben:
Több képlettel adott függvények
Összegek, területek, térfogatok
K Ö T É L Ez egy történet a hegymászóról, aki szeretett volna feljutni a legmagasabb hegycsúcsra. Erre a nagy útra sok évi felkészülés után indult el.
TÉMAZÁRÓ ÖSSZEFOGLALÁS
Haladó mozgások A hely és a mozgás viszonylagos. A testek helyét, mozgását valamilyen vonatkoztatási ponthoz, vonatkoztatási rendszerhez képest adjuk meg,
A folyadékok és a gázok nyomása
Egyenes vonalú mozgások
Folyadékok és gázok áramlása (Folyadékok mechanikája)
Tenisz. Az ütés Ha a teniszező megüti a labdát v 0 sebességgel Θ szögben, akkor a labda d távolságra fog földet érni. Ezt a jelenséget a fizikában ferde.
A testek mozgása. 1)Milyen mozgást végez az a jármű, amelyik egyenlő idők alatt egyenlő utakat tesz meg? egyenlő idők alatt egyre nagyobb utakat tesz.
A versenyek!. Megyei verseny nyertes csapatai: GYŐR helyszínen, Mosonmagyaróvári Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági.
Felső tagozatos tanárok képzése
TRIGONOMETRIA.
óra Algebra
FIZIKA Gyakorló feladatok mechanikához
Nyomásmérés és nyomásmérő eszközök
Adatgyűjtés (felmérés, geodézia)
121. óra Algebra
Áramlástani alapok évfolyam
BÍZOL AZ ÚJ TECHNOLÓGIÁKBAN.
Novemberi körséta a Mecsekben
Egy kép a Gamow-könyvből Mondja, mi ez az üresség a cső felső végében? Kérdezze meg Torricellit, épp odalent áll … Ismétlés.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Hol találkoztatok már a sóval? Készítsetek s(z)ófelhőt!
A lineáris függvény NULLAHELYE GYAKORLÁS
Előadás másolata:

Fizika vetélkedő a János-hegyen

A vetélkedő célja  Érdeklődés felkeltése  Előítéletek levetkőzése  Motiváció  Fizikához kapcsolódó élmény nyújtása

Helyszín: János-hegy és környéke Időtartam: kb. 5 óra

Előkészületek  Helyszín kiválasztása, bejárása  Feladatok kitalálása  Mérések elvégzése a helyszínen  Referencia információk beszerzése  Verseny folyamatának átgondolása  Csapatok megszervezése, felkészítése

1. Feladat – a Libegő alsó állomásán Határozd meg a Libegő szintkülönbségét!

2. Feladat – a Libegőn a) Milyen hosszú a Libegő?  Mérd meg mekkora a két ülés közötti távolság! (- az alsó állomáson, amíg áll a lift)  Felmenet közben mérd le mennyi idő telik el, amíg két szembejövő lift elhalad melletted!  Mérd meg mennyi idő alatt ér fel a lift!  Számolás: - lift sebességének meghatározása - hossz kiszámítása

b) Számold meg hány szék van a liften összesen! c) Figyeld meg, hol megy a drótkötél az oszlopoknál! Miért van ez így?

3. Feladat – a felső állomásnál Gyűjts információt és írj egy rövid ismertetőt a Libegőről 10 percben!

4. Ismerkedj meg a barometrikus nyomásmérővel!

a) Hogyan változik a légnyomás, amikor felmászol egy hegytetőre? Mi az oka? b) Nullázzuk a barométert együtt! c) Mit gondolsz, hogyan fog változni a folyadék szintje, ahogy felfelé mászunk? Miért?

5. Feladat – a hegytetőre felmenet a) Keresd a meglepetést a térképvázlaton megjelölt pontban! (Időre!) b) Melyik csapat ér a toronyhoz elsőnek?

6. Feladat – a kilátónál Megéri-e felmenni egy csokiért?

7.Feladat – a kilátótoronyban Határozd meg a lift teteje és a hegytető közötti szintkülönbséget! a) Olvasd le a barométer két ágában a folyadékszint különbséget! (Emlékezz, 0-szint a lift teteje volt!) b) A kilátótoronyban az egyik ismertetőtáblán fel van tüntetve az egyes teraszok magassága. Írd fel ezeket a torony vázlat-ábrájára!

a) Ahogy együtt megyünk fel a kilátótoronyba, minden teraszon olvasd le és jegyezd fel a barométer folyadék-szint különbségét! b) Készíts grafikont a folyadék-szint különbség és a magasságkülönbség összefüggéséről! (Kis szintkülönbségek esetén ez közel lineáris függvény.) c) A grafikon segítségével határozd meg a lift teteje és a hegytető közötti szintkülönbséget!

8. Feladat – a normafai réten Találd meg a kijelölt fát! a) Ismerkedj meg a tájolóval és találd ki, hogyan kell használni!

a) A csapat egy vállalkozó tagja egy adott pontból indulva, fején egy kartondobozzal találja meg az előre kijelölt fát!

9.Feladat – a normafai játszótéren Hogy tudnátok a csapat 3 tagját kiegyensúlyozni a libikókán? a) Készítsetek rajzot arról, hogy kinek hol kellene ülnie! b) Mérjétek meg a libikóka hosszát, számoljatok és az adatokat tüntessétek fel a rajzon! c) Próbáljátok ki, működik-e ez a gyakorlatban! Min. 5 mp- en keresztül tartsátok egyensúlyban a libikókát letámasztás nélkül!

10.Feladat – a Tündér-sziklánál Válassz egy alkalmas követ és határozd meg a szikla sűrűségét!

11.Feladat – a libegő alsó állomásánál Vizes-rakéta a) Nézd figyelmesen végig a kísérletet és magyarázd el részletesen, mit láttál! b) Mi a víz szerepe? c) Melyik jármű működik ezen az elven? Miért éppen így?

A hangulat kedvéért …

Tartalom az interneten Feladatlapok és tanári segédlet: ►