Tantárgyi Feladatbank Pedagógiai Értékelés
MIP: minőségbiztosítási projekt Elemei pedagógiai program szervezeti-működési szabályzat belső értékelési rendszer (NAT FB, BGR FB, fejlesztő verziók) visszacsatolási-értékelési körök (PÉ) kommunikáció (önkormányzat, szülők, tanulók) (PÉ) trend-analízis (PÉ)
Belső értékelési rendszer kritériumai 2/1 időintervallumok műveltségterületek (NAT FB, BGR FB, fejlesztő verziók) követelményszintek (NAT FB, BGR FB, fejlesztő verziók) mérések jellege és célja (NAT FB, BGR FB, fejlesztő verziók) mérés eszközrendszere (NAT FB, BGR FB, fejlesztő verziók)
Belső értékelési rendszer kritériumai 2/2 értékelési kritériumok matematikai statisztikai paraméterek (PÉ) szervezési feltételrendszer adminisztráció háttérvizsgálatok (PÉ)
Feladatbank fogalma és kritériumrendszere: (NAT FB, BGR FB, fejlesztő verziók) önálló itemek (feladategységek) halmaza, megbízhatóság érvényesség összehasonlító paramétere nyomdakész kivitel adaptivitás és flexibilitás
Feladatbank fejlesztő
Feladatbank szerkesztő
Pedagógiai értékelés program legfőbb elemei: (PÉ) tanári szint (jelszavas rendszer) iskolai szint (mindkét irányú adatösszesítés) klasszikus matematikai statisztikai mutatók szubjektív és objektív értékskála folyamatos nyomon követés legfontosabb mutatók nyomtathatók
Pedagógiai értékelés Eredmények
Pedagógiai értékelés Item-kritérium korreláció
Pedagógiai értékelés Z-értékek
Pedagógiai értékelés Szubjektív értékskála
Várható trendek az értékelésben: kompetencia alapú tudások felértékelődése kognitív pszichológia térhódítása (sémák, modellek, mátrixok) tanuláselméleti, információelméleti változások holisztikus elemzési és értékelési módszerek terjedése érvényességi kritériumok fontossága trendanalízis és hatékonyságelemzés
Mit tehet, merre haladhat az iskola? egyedi, önálló „design” kimunkálása és eredményes publikálása az adaptivitás felerősödése legitimitás erősítése az integráció és a koncentráció létfontosságúvá válása a trendanalízis „kikerülhetetlenné” válása a hatékonyságelemzés, mint a működés alapegysége a zárt rendszer lényegesen nyitottabbá válása a mobilitás alapkövetelménnyé válása
Carl Duncker problémája Egy reggel, pontosan napkeletkor egy buddhista szerzetes elindul, hogy megmásszon egy magas hegyet. Keskeny, egy-két lábnyi szélességű ösvény vezet csigavonalban a csúcson álló, tündöklő templom felé. A szerzetes változó sebességgel baktat, gyakran megáll, hogy pihenjen vagy a magával hozott szárított gyümölcsökből falatozzon. Röviddel napnyugta előtt éri el a templomot. Néhány napos böjtölés után ismét útnak ered. Napkeltekor indul el és ugyanazon az ösvényen, bandukol lefelé, ismét változó sebességgel és többször megpihenve az út során. Átlagsebessége természetesen nagyobb, mint amikor felfelé haladt. Bizonyítsuk be, hogy van az úton egy olyan pont, amelyet a szerzetes felfelé és lefelé menet is a nap ugyanazon időpontjában érintett.