Vizsga feladatok (Minta)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A marketing információs rendszer
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Összefoglaló kérdések
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
STP marketing.
Marketingstratégia alapjai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Versenyelemzés 8.fejezet.
Piacszegmentáció és pozicionálás 2. szeminárium
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Dr. Piskóti István Marketing Intézet
Alapfogalmak.
Marketingkommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketingmenedzsment 2008
Településmarketing Stratégiatípusok. 2 Marketingstratégia Tudatos piacorientált vezetés Tudatos piacorientált vezetés életképes kapcsolatok kialakítása.
Készítette: Magyar Orsolya
Politikai marketing – kampánystratégiák
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
7. Előadás Termék stratégia
Reklámozás, Public Relations
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
A termék/piac lehetőség- (Ansoff) mátrix
Marketing mix.
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Termelésmenedzsment Production Management
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
8. Az eladásösztönzés.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
6. PIACSZEGMENTÁLÁS, CÉLPIAC KIVÁLASZTÁS, TERMÉKPOZÍCIONÁLÁS (STP)
Vállalati stratégia március március március 28.
Marketing alapok Kopcsay László.
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Célpiaci marketing.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Marketing II. előadás Kovács István
Kérdések a második zh-hoz
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
A marketinginformációs rendszer
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

Vizsga feladatok (Minta) Max. elérhető pontszám: 100 2008. ősz Dr. Petruska Ildikó

Teszt jellegű kérdések (80%)

Kérdés típusa: Igaz-Hamis 1. Depozícionálás esetén a vállalat kivon egy adott szegmensben levő terméket és azt új célpiacon helyezi el 2. A marketingkutatási folyamat első lépése a szekunder információk gyűjtése 3. Piackiaknázó stratégia esetén a vállalat új vevők megnyerése érdekében újraszegmentálja piacait 4. A niche marketing egyik előnye, hogy kisebb a vevők árérzékenysége Indokolja meg az 1.-es kérdésre adott válaszát

Kérdés típusa: Feleletválasztás (Jelölje meg az egy helyes választ) I. Feladat. Ha egy vállalat új termékvonalat alakít ki, akkor Differenciálja a termékválasztékát Differenciált marketingstratégiát alkalmaz Diverzifikációt hajt végre Növeli termékválasztékának mélységét

II. feladat. A piacszegmentációs folyamatban melyik sorrend a helyes 1. Piac meghatározása – szegmentálás – célpiac kiválasztása - pozícionálás 2. Szegmentálás – célpiac kiválasztása – pozícionálás - értékesítés 3. Célpiac kiválasztása – pozícionálás – szegmentálás – reklámozás 4. Piac meghatározása – célpiac kiválasztása – pozícionálás – szegmentálás

Kérdés típusa: Rövid esettanulmányok alapján marketing stratégiák felismerése Hasonlítsa össze a vállalatokat a verseny-stratégiák (költségdiktáló, differenciáló és koncentráló) és a termék/piac stratégiák (piackiaknázás, piacfejlesztés, termékfejlesztés, horizontális-, laterális diverzifikáció) alapján. A vállalat közepes méretű piacon van jelen, amely az egymást szorosan helyettesítő termékek éles versenyével jellemezhető. A vállalat a kapcsolódó szolgáltatások növelésével realizál versenyelőnyt az üzletágban. Annak érdekében, hogy új szegmensekbe is betörhessen, repozícionálta termékeit.

B vállalat multimárka stratégiát alkalmaz az egyes szegmensek eltérő igényeinek kielégítése érdekében. Piaci részesedésének növelése érdekében egy új, profilidegen termékvonallal bővítette a termékválasztékát. C vállalat az egyediség előnyét használja ki a kiválasztott szegmensben. A marketingstratégia fő iránya a reklámköltségvetés jelentős növelése és az értékesítésösztönző eszközök intenzívebb alkalmazása.

Kérdés típusa: fogalmak és meghatározások párosítása A. Piaci részesedés C. Piacszegmentáció E. Egyik sem B. Marketing-mix D. pozícionálás 1. A termék-, az ár-, az értékesítési és kommunikációs politika eszközeinek konkrét kombinációi, amelyeket meghatározott piaci helyzetekre terveznek 2. Arra irányul, hogy a termékről olyan képet alakítson ki a vevők számára, amely megkülönbözteti a többi terméktől és vásárlásra ösztönzi 3. Azt mutatja, hogy milyen az aránya a tényleges piacnak a potenciális piachoz képest 4. Azt mutatja, hogy milyen a vállalat forgalmának részaránya az összes forgalomhoz képest 5. A heterogén piac homogén részekre bontása a vállalat által kiválasztott ismérvek alapján

Kérdés típusa: Jellemzők kiválasztása I. feladat. Hasonlítsa össze a fogyasztói piacot és a szervezeti piacot a marketingsajátosságok alapján A. Fogyasztói piac jellemzője B. Szervezeti piac jellemzője C. Mindkét piac jellemzője A kereslet származtatott Kétlépcsős szegmentáció A vásárlási döntésben többféle szerepkör is meghatározható A keresletet aspirációs csoportok is befolyásolják

II. Feladat: A vállalat egy új termék piaci bevezetésekor multimárka stratégiát és behatoló árat alkalmaz. Az alábbi mondatok közül melyek kapcsolhatók a fenti stratégiai megoldásokhoz A vállalat a már bevezetett és jól ismert márkanevét viszi át az új termékre A vállalat a konkurencia termékéhez képest magasabban állapítja meg az árat Az alkalmazott stratégia egyik veszélye a marketingkannibalizmus A vállalat a termék észlelt értéke felett állapítja meg az árat

Az egyes fejezetek végén megfogalmazott ellenőrző kérdések alapján Kifejtős kérdések (20%) Az egyes fejezetek végén megfogalmazott ellenőrző kérdések alapján

Példák Mi a különbség marketing-audit és marketing kutatás között? Mit jelent a beszerzési központ és melyek a szerepkörei? Melyek a pozícionálás lehetséges stratégiái? Mutassa be a sztár termékek helyzetét a BCG-mátrixban és jelölje meg a pozícióhoz kapcsolható stratégiákat! Melyek a holisztikus marketingkoncepció elemei? (Egy-egy mondattal ismertesse ezek lényegét)