Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyt az esélyteleneknek
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium
Palánczné Németh Zsuzsanna igazgató Újbudai Speciális Szakiskola
PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
Peőcz Veronika Béki Andrea
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Változások a közoktatásban Kaposvár, augusztus 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Nappali ellátás célkitűzése: Mozgássérült emberek számára, komplex rehabilitációra irányuló szolgáltatások nyújtása, mely a társadalmi és munkaerő-piaci.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Az együttnevelés jogszabályi háttere
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Szolgáltató tevékenységünk
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A kistérségi szereplők funkciója a pályaorientációban
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
Integráló iskolák a közoktatásban
A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása TÁMOP /2-2F A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Inklúzív nevelés Magyarországon
Integráció és inklúzió
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Úton az inklúzió felé Szombathely, Bercsényi u tel./fax: 94/
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Előadás másolata:

Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs

SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY TANULÁSI, BEILLESZKEDÉSI, MAGATARTÁSI NEHÉZSÉG Fogyatékkal élő A megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós, súlyos akadályozottsága organikus okra visszavezethető organikus okra nem vezethető vissza Szakértői Bizottság Nevelési Tanácsadó Látássérült Hallássérült Mozgássérült Beszédfogyatékos Tanulásban akadályozott Értelmileg akadályozott Halmozottan sérült Autista

Tanulásban akadályozott fiatalok nyomon követésének tapasztalatai

Ez meg mi

A pályaorientáció fogalma, szerepe a sajátos nevelési igényű tanulók életében Önismeret Képességek Érdeklődési területek Pályaismeret, szakmaismeret Elhelyezkedési lehetőségek

Céljaink A tanulásban akadályozott fiatalok nevelésében/oktatásában/képzésében részt vevő intézmények részére együttműködési minták, modellek nyújtása Az érintett fiatalok integrált foglalkoztatásának, elsődleges munkaerő- piacra juttatásának elősegítése

A pályaorientációs program elemei 1) A pályaorientáció elemeinek beépítése az általános iskola pedagógiai programjába 2) A Speciális Szakiskola helyi tantervének közös felülvizsgálata az átmenet megkönnyítése érdekében A pályaorientációs program elemei 5) A foglalkozás - egészségügyi orvosi útmutató 3) Egyéni felmérések végzése a pályaválasztás előtt, képességek és motiváció mérése a pszichológia eszközeivel 4) Egyénre szabott – számítógépes – felmérés, a tanulók érdeklődésének megfelelő foglalkozási csoportok kiválasztása-Munkaügyi Központ Rehabilitációs Információs Centrum

Alkalmazási területek Tanulásban akadályozott tanulókat nevelő oktató alapfokú intézmények Speciális szakiskolák és intergált középfokú intézmények Munkaügyi szervezetek Szülők

Választott középiskolák Budai Városkapu Látássérült Fiatalok Rehabilitációs Speciális Szakiskolája és Szakiskola BMÖ Pécsvárad BMÖ Komló 500. számú Angster József Szakképző Iskola MIOK József Nádor Szakképző Iskola Forrás Általános Iskola és Szakiskola Simonyi Károly Szakközépiskola és Szakiskola FVM Mezőgazdasági Szakképző Sellye Éltes Mátyás Általános Iskola ,Szakiskola és Kollégium

Létszámadatok Továbbtanuló gyermekek összesen: 50 fő

Köszönöm megtisztelő figyelmüket Páváné Kurnik Zsuzsanna