Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN"— Előadás másolata:

1 PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN

2 AZ EGYMI INTÉZMÉNYEGYSÉGEI
ÓVODA TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA NEVELÉSI TANÁCSADÓ ÉRTELMILEG AKADÁLYOZOTTAK ISKOLÁJA UTAZÓ HÁLÓZAT SZAKMAI SZOLGÁLTATÁS TOVÁBBI INTÉZMÉNYEGYSÉGEK KOLLÉGIUM KÉSZSÉGFEJLESZTŐ SZAKISKOLA

3 SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNY SNI Szakértői Bizottság határozata alapján!
Közoktatási törvény 121. § 29. Ép értelmű, érzékszervi és mozgássérült tanulók Autista tanulók Értelmi fogyatékos tanulók A megismerő funkciók organikus okokra vissza nem vezethető rendellenessége A megismerő funkciók organikus okokra visszavezethető súlyos rendellenessége

4 A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK ARÁNYA 2004. -2006. TANÉV
ORSZÁG SZEGREGÁLT INTEGRÁLT ÖSSZESEN MAGYARORSZÁG 3,6 3,5 7,1 LENGYELORSZÁG 1,6 1,5 3,1 LITVÁNIA 1 10,1 11,1 ÉSZTORSZÁG 4,3 14,1 18,4 OLASZORSZÁG 2,1 OROSZORSZÁG 4,5 4,8 9,3 ANGLIA 1,1 1,8 2,9 BELGIUM 5,1 European Agency for Development in Special Needs Education

5 „MINDANNYIAN MÁSOK VAGYUNK” PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT AZ INTEGRÁLT NEVELÉSÉRT A PÉCSI KISTÉRSÉGBEN HEFOP

6 A NYERTES UNIÓS PROJEKTÜNK MODELLJE
Egészségügy Nevelés-oktatás Foglalkoztatás Preventív, korai beavatkozás Inkluzív pedagógiai környezet Reális esélyteremtés Érdekvédelem Konkrét célok: A szülői attitűd pozitív változása a másság kezelésében A differenciált segítségnyújtás feltételrendszerének kiépülése A tanulók munkavállalási esélyeinek növekedése Tevékenységtípusok: Védőnői hálózat szemléletformáló tevékenysége a szülők felé Közoktatási intézmények egymástól való tanulása Továbbtanulási és képzési lehetőségek bővítése Várható eredmények: Ágazatközi kapcsolatrendszer alakul ki az ÉMI és a védőnői hálózat között Komplex Szolgáltató Központ működik Pécsett az integrált nevelés-oktatás megvalósításáért Pályaorientációs és nyomonkövetési rendszer épül ki az oktatási és foglalkoztatási ágazat között A sajátos nevelési igényű gyermekek életútjának követése

7 A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI
1) A PÁLYAORIENTÁCIÓ ELEMEINEK BEÉPÍTÉSE AZ ÁLTALÁNOS ISKOLA PEDAGÓGIAI PROGRAMJÁBA 6) PÁLYAORIENTÁCIÓS TRÉNING SZERVEZÉSE, PÁLYAIRÁNYOK KIVÁLASZTÁSA A REGIONÁLIS MUNKERŐKÉPZŐ KÖZPONTBAN 2) A SPECIÁLIS SZAKISKOLA HELYI TANTERVÉNEK KÖZÖS FELÜLVIZSGÁLATA AZ ÁTMENET MEGKÖNNYÍTÉSE ÉRDEKÉBEN A PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM ELEMEI 5) A FOGLALKOZÁS - EGÉSZSÉGÜGYI ORVOSI ÚTMUTATÓ 3) EGYÉNI FELMÉRÉSEK VÉGZÉSE A PÁLYAVÁLASZTÁS ELŐTT, KÉPESSÉGEK ÉS MOTIVÁCIÓ MÉRÉSE A PSZICHOLÓGIA ESZKÖZEIVEL 4) EGYÉNRE SZABOTT – SZÁMÍTÓGÉPES – FELMÉRÉS, A TANULÓK ÉRDEKLŐDÉSÉNEK MEGFELELŐ FOGLALKOZÁSI CSOPORTOK KIVÁLASZTÁSA-MUNKAÜGYI KÖZPONT REHABILITÁCIÓS INFORMÁCIÓS CENTRUM

8 Alkalmazási területek
Tanulásban akadályozott tanulókat nevelő oktató alapfokú intézmények Speciális szakiskolák és intergált középfokú intézmények Munkaügyi szervezetek Szülők

9 Pályaválasztási tréningek szervezése a Pécsi Regionális Munkaerőképző Központ és a Baranya Megyei Munkaügyi Központ támogatásával

10

11 Választott középiskolák
Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Szakiskola Bálicsi Integrációs Központ Pécsvárad Speciális Szakiskola Komló Speciális Szakiskola 500. számú Angster József Szakképző Iskola

12 Választott középiskolák
József Nádor Szakképző Iskola Forrás Általános Iskola és Szakiskola Simonyi Károly Szakközépiskola és Szakiskola Mezőgazdasági Szakképző Sellye Pollack Mihály Műszaki Szakközépiskola, Szakiskola Éltes Mátyás Készségfejlesztő Speciális Szakiskola

13 Felvételt nyert tanulók a 2008/2009.tanévben

14

15

16

17

18

19

20 Választható szakmák és reális elhelyezkedési esélyeik

21 A SZAKMUNKÁS VIZSGÁT TETT FIATALOK NYOMONKÖVETÉSÉNEK TAPASZTALATAI

22 Munkahelyi Gyakorlat program
Nyílt munkaerő piaci lehetőségek az értelmileg akadályozott fiatalok számára Munkahelyi Gyakorlat program

23 Munkahelyi Gyakorlat program
Az értelmi sérült fiatalok integrált munkavállalását elősegítő iskolai modult - a Salva Vita Alapítvány dolgozta ki, amelyet elsőként 1996-ban Budapesten vezettek be. Az újszerű oktatási módszer arra keresett megoldást, hogy a végzős tanulók a felnőtt életre, a munkavállalásra felkészülten lépjenek ki az iskolákból.

24 INTÉZMÉNYÜNK CSATLAKOZOTT A PROGRAMHOZ
PÉCSI VÁROSI KÖNYVTÁR KÉREG MELINDA DÍSZNÖVÉNYKERTÉSZETE SBI-PANNON KFT EON SZERVÍZ CENTRUM PRAKTIKER ÁRUHÁZ SAJÁT TANMŰHELYEK

25 A TANULÓK Megismerik saját képességeiket, korlátjaikat.
Különféle munkatípusokat, munkakörnyezeteket ismernek meg. Önállósodnak a munkavégzésben, a közlekedésben, a döntési helyzetekben. Elsajátítják a társadalmi beilleszkedéshez szükséges kommunikációs és viselkedési kultúrát. Munkatársi kapcsolatokat alakítanak ki. Megismerik a munkahelyi hierarchiák felépítését. Megtanulják elfogadni a munkahelyi elvárásokat, szokásokat.

26 A SZÜLŐK Reális képet kapnak gyermekük munkavégző képességéről, munkahelyi viselkedéséről. Segítséget kapnak ahhoz, hogy el tudják fogadni gyermekük korlátjait, és felnőtté válását. Információkhoz jutnak felnövő gyermekük elhelyezkedési és ellátási lehetőségeiről.

27 A MUNKAÜGYI KÖZPONTOK Megismerik az értelmi sérült fiatalokat, majdani ügyfeleiket. Munkavállalásra jól felkészített ügyfelet kapnak a programból kikerülő fiatal személyében. Munkaadói referenciát és hasznos információkat nyernek a programban részt vevő fiatalról.

28 „Velük teljes a világ” – intézményközi felkészülés és együttműködés az esélyteremtésért TÁMOP 3.1.6.

29 Általános iskolai programcsomag Középiskolai programcsomag
Óvodai programcsomag Általános iskolai programcsomag Középiskolai programcsomag Felkészülés a prevenció jegyében Felkészülés a normalizáció jegyében Felkészülés az integráció jegyében KORAI FELISMERÉS EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS MUNKAERŐ-PIACI ESÉLY

30 Minden gyermek számít Szakmai nap a normalizáció jegyében
- Utazó gyógypedagógiai hálózatok tapasztalatcseréje az inkluzív nevelés-oktatást segítő szak- és szakmai szolgáltatások minőségi továbbfejlesztése érdekében Eszközök használata, fejlesztési lehetőségek bemutatása - Felkészülés a tartósan beteg gyermekek fejlesztésére KORAI FELISMERÉS MUNKAERŐ-PIACI ESÉLY Szakmai nap a prevenció jegyében Felkészülés az óvodai prevenciós program bevezetésére - Korai fejlesztés és gyógypedagógiai tanácsadás a gyakorlatban, /prevenciós és intervenciós lehetőségek a sajátos nevelési igényű gyermek korai, szenzitív életszakaszában/ Szakmai nap az integráció jegyében Pályaorientációs program és egyéni átvezetési terv a munka világába - Pályaválasztási tanácsadás a gyakorlatban – speciális szükségletek, egyéni haladási utak

31 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET
MÁTÉNÉ SEJ JOLÁN ELÉRHETŐSÉGEK: 06/72/


Letölteni ppt "PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések