A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai
A nyertes intézmények regionális megoszlása (2005.)
avagy megint a divatmajmolók diktatúrája?
Tudás és kompetencia tudás + képességek + attitűdök Kompetenciák pedig nincsenek. A kompetencia annyi mindent jelent, hogy már nem jelent semmit sem. A tudás átadása helyett kompetenciák fejlesztése? Ismeretek vagy kompetenciák?
Terjesztés, multiplikáció PÁLYÁZATOK TIOK: 2005/2006. tesztelés 2006/2007. tesztelés (részleges) inklúzió (adaptáció) iskolák, óvodák: 2006/2007. programcsomagok bevezetése szakmai szolgáltatók: 2006/2007. pedagógusok felkészítése 1243* 11307* * 2007 után (becsült érték) 88817*
Projekt hatásai Pályázatírás, projekt lebonyolítása A fejlesztés,eredmények szervezetbe ágyazása (Ped. Program) Pedagógusok szemléletváltása (legnagyobb feladat) Hálózatok kezdeti kialakulása Mentorálás as pályázók segítése Képzővé válás (új dimenziók a pedagógusok előtt) Szülői kör alakulása Fenntartó – új, városi szintű pályázatok
NFT2 A közoktatás kapcsolódási pontjai az ÚMFT-hez TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Program - tartalmi fejlesztés TIOP - Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - központi infrastruktúra-fejlesztés ROP – 6 regionális operatív program és KMROP - regionális infrastruktúra-fejlesztés,