Bevezetés a neveléstudományba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ALTERNATÍV PEDAGÓGIÁK
Advertisements

Neveléselmélet, nevelésfilozófia
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
REFORMPEDAGÓGIA.
Ovide Decroly pedagógiája
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
Gyermekkönyvtárak kialakulása
Pedagógiai eszközök és módszerek a században
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Művészetterápia képzés, Pécs 2006/2007. őszi félév
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Montessori pedagógia.
Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem március 9. Körmendy Zsolt
Az Én Belső Szín-Házam Inkluzív pedagógia, drámapedagógia és színházi tevékenység fogyatékkal élő célcsoportokkal Budapest, 2012.május 14. MESÉT MÁSKÉNT.
Az osztályfőnöki szerep története
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
A gyermek a reneszánszban és a reformáció korában szept. 26.
A pedagógia alapjai 2. előadás Neveléstörténeti adalékok, Az intézményes nevelésügy Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia és Neveléstudományok Kar.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
„A gyermek évszázada” Szabolcs Éva.
A nevelés története Bevezetés. Rendszertani felosztás.
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
A gondozás,nevelés egysége
Készítette: Szatmári Kinga
Reformpedagógiai irányzatok Magyarországon
Az óvodai nevelés alapelvei
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A MODERN NEVELÉSTUDOMÁNY GYÖKEREI
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
REFORMPEDAGÓGIA.
Nevelési módszerek.
Szeretet, türelem, tolerancia
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az informatika tanítása Montessori-jellegű iskolában
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
NEVELÉSELMÉLET.
XX. századi neveléselméletek
Pedagógiai antropológia
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Pedagógiai személyiségértelmezések
Projektpedagógia az óvodai gyakorlatban
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Integráció és inklúzió
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Iskolakert.
Iskolakert.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Beszámoló a projekt megvalósításának tapasztalatairól.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PESTALOZZI Svájci pedagógus - munkásságában
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Bevezetés a neveléstudományba 3. előadás Pedagógia törekvések a 20. században. Reformpedagógiák.

Reformpedagógiák Szakaszolás: Korai kifejlett

a hagyományos iskola bírálata 1900: Ellen Key - svéd tanítónő: A gyermek évszázada a nevelés csak a családban lehet hatékony a nevelési magatartás megváltoztatandó iskolareform Nietzsche, Spencer, Darwin, Owen, Malthus, Rousseau Művészetpedagógiai irányzatok a hagyományos iskola intellektualizmusának tagadása a gyermek alkotókészségét kell fejleszteni a két megismerési forma (tudomány, művészet) együttesen sajátítandó el rajzoktatási program irodalmi művek átélése és befogadása szabad fogalmazás zenei nevelés (belső harmónia és cselekvés) - pl. Carl Orff

New School ( az első iskolamodell) C. Reddie ezen a néven alakítja meg Angliában nevelőintézetét (1889) társadalmi elit oktatását szolgálja (8-18 év között) "vidéki nevelőotthon" tudatosan vállalja a sokoldalúságot (otthon-jelleg) nevelési módszer napirend önkormányzat tanár-diák kapcsolat esztétikai-művészeti szempontok tradíciók és a korszerűség egységének megteremtése önálló tanulói kísérletek szorgalmazása

Természettudományos alapozottságú koncepciók az elitképzés helyett a kisgyermek és kisiskolás nevelési lehetőségeivel foglalkozik Maria Montessori (1870 - 1952) Róma - Casa dei Bambini koncepcióját 1909-ben hirdeti meg nemzetközi tanfolyamok központ: Amszterdam rousseaui elv (hagyjuk a gyerekeket önállóan cselekedni) gyermeki aktivitás szabadság a szabadságot a közérdek határolja az elvek megvalósításához 2 feltétel kell tevékenységi tér tevékenységet irányító eszközök (bútor, tárgyak stb.) oktatás anyaga: tanszerek, eszközök érzékszervek külön-külön nevelése

Ovide Decroly (1871 - 1932) brüsszeli orvos, fogyatékos gyerekekkel foglalkozik Spencer evolúciós pszichológiája határozza meg a nézeteit az iskolának az élet által kell a növendéket felkészíteni azt életre az élet foglalata a természet érzékszervi tapasztalatok fontossága (közvetlen és közvetett megfigyelések) a gyermek "saját mértéke szerint" való oktatása a cél globalizációs módszer (teljes mondatok olvasása, szavakra, szótagokra bontása) percepció hangsúlyozása a gondolkodási műveletek helyett a rendszerezés majd később és önállóan fog bekövetkezni nevelő játékok bevezetése