A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai Unió többi tagállamaihoz hasonlóan szabályozzák az ilyen járművek kezelését. A legfontosabbak az alábbiak: - 1/1990. (IX. 29.) KHVM rendelet a gépjárműfenntartó tevékenység személyi és dologi feltételeiről, - 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről, - 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról, - 98/2001. Korm. rendelet a veszélyes hulladékok kezeléséről /2004. (IX. 23.) Korm. rendelet a hulladékká vált gépjárművekről,
A fenti rendeletek alapján az a tulajdonos, aki gépjárművét véglegesen ki kívánja a forgalomból vonatni, köteles átadni azt egy megfelelő engedélyekkel rendelkező bontónak. Az átvételért és az átvételt igazoló bontási átvételi igazolásért a tulajdonosnak érték nélküli hulladékká vált gépjármű esetében sem számítható fel díj, kivéve, ha a gépjármű valamely alapvető összetevője [a motor, az alváz, a karosszéria, a váltómű, valamint a katalizátor (ha az típustartozék)] hiányzik, vagy abban a gépjárműhöz utólag hozzáadott hulladék van. A bontó kötelessége, hogy a jogszabályban előírt hasznosítás mértékéről, illetve a maradék anyagok megfelelő ártalmatlanításáról gondoskodjon.
A környezetvédelmi tárca tudatában van annak, hogy nem mindegyik forgalomból kivont gépjármű jut el a szabályosan engedélyezett bontóhoz (ideiglenesen kivont gépjárművek kérdése, stb.). Ennek rendezése több tárcát is érint. Folyamatban van a jogszabály módosítás előkészítése.