A felnőttképzés (munkaerőpiaci képzés) fontossága az elhelyezkedésben és az élethosszig tartó tanulás folyamatában Előadó: Hámori Mariann Pest Megyei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzési támogatásra vonatkozó jogszabályi előírások, adó és járulék fizetési szabályok Kecskemét október 16. Készítette: Berényiné Bosch Cecília.
Advertisements

Merre tart a magyar foglalkoztatáspolitika? Garzó Lilla.
Budapest Főváros Kormányhivatala Munkaügyi Központjának feladatai és lehetőségei a hátrányos helyzetű álláskeresők munkerő-piaci integrációjának elősegítése.
Az aktív eszközök a munkaerő-piacon
A nők 40 éves nyugdíjazásáról… • A nők kedvezményes nyugdíjazásával foglalkozó új szabályok szerint az a nő, aki kereső tevékenységgel és a gyermekneveléssel.
Munkaerő-piaci szolgáltatások és foglalkoztatást elősegítő támogatások
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
MUNKAÜGYI POLITKA  Alkotmányos jogokra épül  Kollektív autonómia  A foglalkozás és a munkahely szabad megválasztása  A munkahely védelme  Az igazságos.
Baranya Megyei Munkaügyi Központ
szakmai főigazgató-helyettes
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Munkaügyi Központ szerepe, feladatai SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Szociális munka VI. Munkanélküliek.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
Munkaerő-piaci aktív és passzív eszközök a hazai foglalkoztatási jogban Kiselőadások alapján Borbély-Pecze Tibor Bors.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Munkanélküliség.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Lakónépesség*: Lakónépesség*: ezer fő Foglalkoztatottak: Foglalkoztatottak: ezer fő Munkanélküliek száma: Munkanélküliek száma: ezer fő Gazdaságilag.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő-kínálat,
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat (ÁFSZ) szerepe a távmunka fejlesztésében Pirisi Károly főigazgató VI. Országos Távmunka Konferencia december.
A felnőttképzés fontossága az elhelyezkedésben
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
1 Tájékoztató munkahelybővítést és megőrzést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról, lehetőségekről Kisbér, április 8.
Pest megyei és térségi munkaerő-piaci helyzetkép
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
A komplex rehabilitáció a kárfelelősség tükrében
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Közép-Dunántúl, Veszprém megye és Várpalota munkaerő-piaci helyzete
Kőszeg, Foglalkoztatási helyzet a Kőszegi Kirendeltség vonzáskörzetében Kőszeg,
Kazincbarcika és vonzáskörzete munkaerő-piaci helyzetének bemutatása
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
Lorem ipsum. GOP Mikro-, kis- és középvállalkozások munkahely teremtési képességének támogatása.
Munkanélküliség fogalma, típusai
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Kovács Nóra osztályvezető Munkaerő-piaci kapcsolatok osztály Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ.
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
Munkaerőpiaci alapfogalmak Karriertervezés és munkaerőpiaci ismeretek kurzus.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
„Az Észak-alföldi Régió munkaerőpiaci helyzete, különös tekintettel a szakképzett munkaerőre” Debrecen Veressné dr. Kiss Anna ÉARMK.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Foglalkoztatáshoz kapcsolódó pályázati, támogatási lehetőségek Mórahalom, március 19. Kondor Árpádné kirendeltségvezető DaRMK Mórahalmi Kirendeltsége.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
MUNKAERŐPIACI FOLYAMATOK Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ, Szombathely Szentgotthárd, február 15.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
1 Tájékoztató a Tatabányai Kistérség munkaerőpiaci helyzetéről és a munkahelymegőrzést és bővítést elősegítő központi és decentralizált pályázatokról,
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ Munkaerőpiaci helyzetkép a salgótarjáni kistérségben Zaráné Kecskés Erzsébet Igazgató KKC-2008-V
Munkaerő-piaci helyzetkép a Lenti kistérségben. A népesség csoportosítása gazdasági aktivitás, foglalkoztatás és munkanélküliség szerint Népesség Munkaképes.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
„Első lépés” a Zemplénben TÁMOP C-09/
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
A munkaerőpiac áttekintése
Munkaerő- piaci helyzetkép a Nyugat- dunántúli régióban
„Út a munkához”program
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat
VESZPRÉM MEGYEI JOGÚ VÁROS
DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS PAKTUM KONFERENCIA
Előadás másolata:

A felnőttképzés (munkaerőpiaci képzés) fontossága az elhelyezkedésben és az élethosszig tartó tanulás folyamatában Előadó: Hámori Mariann Pest Megyei Munkaügyi Központ Képzési Osztályvezető

NÉPESSÉG (P) MUNKAKÉPES KORÚAK (M) MUNKAKÉPES KORON KÍVÜLIEK MUNKAERŐ-ÁLLOMÁNY (gazdaságilag aktív népesség) (L) MUNKAERŐ-ÁLLOMÁNYON KÍVÜLIEK (gazdaságilag inaktív népesség) (N) FOGLALKOZTATOTTAK (E) MUNKANÉLKÜLIEK (U)

A munkanélküliség regionális különbségeinek alakulása országosan Szabolcs- Szatmár - Bereg Borsod- Abaúj -Zemplén Hajdú-Bihar Heves Jász-Nagykun Gyôr Moson -Sopron Budapest Komárom- Esztergom Nógrád Vas Zala Veszprém Somogy Baranya Fejér Tolna Békés Pest Bács -Kiskun Csongrád Munkanélküliségi ráta: (%) 5,1-8,0 8,0-10,9 11-14,9 15-19,9 < 5,0 Szabolcs-Szatmár-Bereg Borsod-Abaúj-Zemplén Hajdú-Bihar Heves Jász-Nagykun Gyôr-Moson-Sopron Budapest Komárom- Esztergom Nógrád Vas Zala Veszprém Somogy Baranya Fejér Tolna Békés Pest Bács-Kiskun Csongrád Munkanélküliségi ráta: (%) . 8-10,9 11-14,9 15-19,9 > 20 < 8

A munkanélküliség regionális különbségeinek alakulása Pest megyében 1310 1301 1302 1303 1304 1305 1307 1308 1306 1309 1311 1312 1313 1314 1315 Megyei, átlagos ráta: 11,7 % BUDAPEST 1993. március 1310 1301 1302 1303 1304 1305 1308 1309 1311 1312 1313 1314 1315 BUDAPEST 2003. október Megyei ráta: 3,6% >3,0% 3,1-4,0% 4,1-5,0% 5,1-5,5% 7,1-8,9% 9,0-9,9% 10,0%<

A regisztrált munkanélküliek számának alakulása országosan 1990-2003 A regisztrált munkanélküliek számának alakulása országosan 1990-2003. között

A regisztrált munkanélküliek számának alakulása Pest megyében 1991. I A regisztrált munkanélküliek számának alakulása Pest megyében 1991. I.-2003.X. között

A regisztrált munkanélküliek iskolai végzettség szerint megoszlása

Iskolai végzettség és a regisztrációban töltött idő összefüggése

A regisztrált munkanélküliek számának alakulása a munkanélküliség időtartama szerint 1997.I.-2003.X. között

A regisztrált munkanélküliek iskolai végzettség szerint megoszlásának alakulása 1994. I. – 2003. X. között

A pályakezdő munkanélküliek létszámának alakulása Pest megyében 1991-2003. között

A pályakezdő munkanélküliek létszámának alakulása iskolai végzettség szerint Pest megyében

A munkaerő-piaci kereslet-kínálat alakulása 2003-ban Pest megyében

A dec. FA keret felhasználása a jelentősebb aktív eszközökre 1991-2003 A dec.FA keret felhasználása a jelentősebb aktív eszközökre 1991-2003. között Pest megyében

A munkaerő-piaci képzésbe kerülés folyamata Ügyfél regisztrálása A munkaerő-piaci képzésbe kerülés folyamata Ügyfél kezde- ményezi Együttműkö- dési terv készítése DEBI Állás közvetítés Szolgál- tatások ajánlása képzési igény feltárása Képzés szak- irányának kiválasztása Kérelem be- nyújtása Elutasítás Tám.szándék  vizsgálatok: eü, pszich. honvéds.előszűrés Kirendeltség kezde- ményezi m.erő igények alapján Elhelyez- kedés Támogató határozat Felnőttképzési szerződés megkötése Képzés Vizsga, biz. átvétele Elhe- lyezke- dés Regiszterben marad Új képesítésre közvetítés

Munkanélkülinek számít az, aki: munkaviszony létesítéséhez szükséges feltétekkel rendelkezik, oktatási intézmény nappali tagozatán tanulmányokat nem folytat, büntetőjogi felelőssége tudatában nyilatkozik arról, hogy nem áll munkaviszonyban (az alkalmi foglalkoztatásnak minősülő munkaviszony kivételével) és egyéb kereső tevékenységet nem folytat, öregségi nyugdíjra nem jogosult, a munkaügyi kirendeltségen jelentkezik, a kirendeltség nyilvántartásba vette, és elhelyezkedése érdekében a munkaügyi kirendeltséggel együttműködik.

Pályakezdő munkanélkülinek számít az, aki: 25. életévét (felsőfokú végzettségű esetén 30. életévét) nem töltötte be, munkaviszony létesítéséhez szükséges feltételekkel rendelkezik, a munkaügyi kirendeltségen jelentkezik, a kirendeltség nyilvántartásba vette, munkanélküli járadékra a tanulmányainak befejezését követően nem szerzett jogosultságot.

Ki vehet részt munkaerő-piaci képzésben? A foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról szóló, többször módosított 1991. évi IV. törvény (Foglalkoztatási törvény) alapján támogatható a képzése annak, aki munkanélküli, akinek a munkaviszonya várhatóan egy éven belül megszűnik és a munkaadó a munkavállalóval és a telephely szerint illetékes munkaügyi központtal előzetesen írásban közölte, akinek rendszeres foglalkoztatása képzés nélkül nem biztosítható, aki közhasznú munkavégzésben vesz részt és a munkaügyi központ által felajánlott képzésben való részvételt vállalja,

Ki vehet részt munkaerőpiaci képzésben? aki 25. életévét –felsőfokú végzettségű személy esetén a 30. életévét – nem töltötte be, és a tanulói, hallgatói jogviszonya megszűnését követően munkanélküli járadékra nem szerzett jogosultságot, aki gyermekgondozási segélyben, gyermeknevelési támogatásban, illetőleg terhességi gyermekágyi segélyben, gyermekgondozási díjban vagy ápolási díjban részesül. Az 1991. évi IV. törvény 14 § (2) bekezdés alapján a MAT a képzési támogatásban részesíthetők törvényben meghatározott körén kívül az alábbi személyek képzési támogatásban részesítését tette lehetővé: II., III. (ideiglenesen munkaképtelen) rokkantsági csoportba tartozó személyek, sorkatonai szolgálatra bevonult pályakezdő munkanélküliek.

Képzési támogatásként adható: Tanfolyami költség támogatása Mértéke: 90%-100% Utazási költség támogatása Helyi közlekedés 100%, helyközi 90% kedvezmény Ellátás a képzés időtartama alatt Munkanélküli járadék vagy keresetpótló juttatás

Képzésbe vontak iskolai végzettség szerinti megoszlása

Képzésbe vontak korcsoport szerinti megoszlása

Elhelyezkedési mutatók

Elhelyezkedési mutatók

Lifelong learning Lényege: Változó körülményekhez való gyors alkalmazkodás mind az egyén, mind a társadalom szintjén egyaránt Tanulási és fejlődési készség Nyitottság és mobilitás,

Lifelong learning szükségessége Alapvető indok: gazdasági ok, tartós gazdasági növekedéshez képzett munkaerőre van szükség Munkanélküliség elleni küzdelem, és a foglalkoztatottság növelése Új ismeretek és gyors technikai fejlődés Az oktatásnak kulcsszerepe van a foglalkoztatási gondok megoldásában

Munkaerőpiaci képzés szerepe a lifelong learningben A szakmastruktúráját a gazdaság, a munkaerőpiac elvárásai határozzák meg, rendkívül hatékony, rövid időtartamú, és intenzív Preventív- megelőző jellegű is lehet Konkrét munkahelyre is történhet a képzés