Adományozás Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Hámoriné Váczy Zsuzsa. •Története: 1936-tól szakképzés, flexibilis szakmacsoportos oktatás, a gazdaság, mint megrendelő.
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Kuti Éva Az adományozás magyarországi helyzete, a nonprofit szervezeteknek nyújtott adományok MTvSz–NIOK Szeminárium szeptember 20.
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
A szabadidő fogalma.
Adatok a romániai 1- és 2%-os kampányokról Határtalan Civil Nap, Budapest, május
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
A turizmus rendszer környezete
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
Család.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
TÁRSADALMI IGAZSÁGOSSÁG INDEX: Pénzosztók és Adományozók figyelmébe Előadó: Dr. Hegyesi Gábor.
ENSZ Egyezmény a Fogyatékossággal Élő Személyek Jogairól Diszkriminációk a társadalomban és jogi kezelésük.
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
Az ÉRÁK felnőttképzési tevékenysége, a fejlesztés főbb irányai.
Önkéntesség a Debreceni Egyetem hallgatói táborában Lipcsei László MSZT Konferencia november 12.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Az egyéni fejlesztési terv
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
© Homo Regius előadó: Kállai Mária, Szolnok Megyei Jogú Város alpolgármestere március Európai Területi Társulás és többszintű kormányzás konferencia.
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Szervezeti kultúra A szervezeti kultúrát meghatározó kategóriák
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
2009. február 24. Holcim, mint felelős munkáltató.
Nemzetközi szolidaritás. Gazdagok kontra szegények Életszínvonal.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
Esélyegyenlőség a foglalkoztatásban a TÁMOP projekt képzési tapasztalatai alapján Szabó Zsóka Nők a Holnapért Alapítvány Várpalota 2011,
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Szakdolgozat védés A társadalmi felelősség megjelenése a vállalati döntésekben és gyakorlatban Készítette: Harmati Andrea.
ÁVF Társadalmi részvétel 1.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Állampolgári jogok és kötelességek
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Magyarország demográfiai jellemzőinek és szociális ellátórendszerének bemutatása különös tekintettel az időskorú népességre.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
Az önkéntesség társadalomfejlesztő ereje Dr. Czike Klára, nonprofit szakértő.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Dr. med habil. Imre Sándor geriáter szakorvos
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
Tájékoztató előadás a szakról ELTE PPK Nyílt Nap január 29. Sportszervező BSc.
„Kincs, ami nincs” - a hazai szegények egészségi állapota - Havasi Éva és Horváth Gergely.
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A szövetkezet mint sui generis vállalkozási forma
A kutatás a Nemzeti Együttműködési Alap támogatásával,
Előadás másolata:

Adományozás Magyarországon Motiváció Kutatás – qualitatív eredmények 2006. szeptember 20. KOD Kft. Előadó: Poór Csaba

Tartalom Adakozási kultúra Egyéni adakozás Vállalati adakozás 1%-os adakozás lehetőségei

1. Adakozási kultúra

Adakozási kultúra A mintegy 8 milliós felnőtt népesség kevesebb, mint fele (45%) aktív részese a társadalmi szolidaritásnak, legalább is az adományozás vonatkozásában. Ez kb. 3,6 millió aktív adakozót jelent. Nemzetközi összehasonlításban mindez nem kiemelkedő, különösen az alább ismertetendő rendszeres adakozás arányainak tekintetében. Forrás: Chronometer kutatás – Europtimus Zrt. 2005.

Adakozási kultúra Az adakozók köre alapvetően három csoportba sorolható: Rendszeres, aktív jótékonykodók, a non-profit szférával kiépített kapcsolatban lévők: ők a felnőtt népesség 8%-a, azaz kb. 650 ezer fő 1%-os, passzív jótékonykodók, kizárólag évente egy alkalommal, az adóbevalláskor adományoznak: ők a 18 éven felüliek 12%-a, kb. egymillió fő Alkalmi jótékonykodók, eseti jelleggel, ügytől függően jótékonykodnak, rendszeres non-profit kapcsolatok nélkül: 24%, kb. 2 millió fő Forrás: Chronometer kutatás – Europtimus Zrt. 2005.

Adakozási kultúra Nem jövedelem függő A nők adakozási kedve pl. egyes kategóriákban kétszerese a férfiakénak (többek között a rendszeres és az alkalmi jótékonykodók körében) A felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében nemcsak a rendszeres adakozók aránya nagyobb (11%), de az 1%-ot rendszeresen felajánlóké is kétszerese az országos átlagnak (27%) Az adományozási kedv kevéssé függ az életkortól A magukat vallásosnak tartók körében a rendszeres adományozás kétszerese az országos átlagnak. Forrás: Chronometer kutatás – Europtimus Zrt. 2005.

2. Egyéni adakozás

Egyéni adakozás Asszociációk Együttérzés, szolidaritás, segítségnyújtás, „jó cél támogatása”, jó szándék Felesleges dolgok átadása

Egyéni adakozás Miért adakozunk? Önképünk javítása, Jó érzéssel tölt el – ezért visszaigazolás kell, megerősítés – új cselekvés (magatartási spirál) Felelősség érzet

Megfigyelés Megfontolás Előkészület Cselekvés Klasszikus PR tevékenység: az adakozás aurájának megteremtése: tematizálás (újságírók) Folyamatos jelenlét – outdoor és TCR, aktivisták; Event-marketing: Ha már eldöntötték, hogy adakoznak, meg kell teremteni az alkalmat a cselekvésre! Pl.: nyilvános ételosztás, mobil véradóállomások

Egyéni adakozás Milyen formában adakozunk? Közvetlen adakozás (pl.: koldus) Közvetett adakozás (szervezet részére)

Egyéni adakozás Pszichológiai indítékok Ex-post charity Ex-ante charity

Egyéni adakozás – Ex-post charity Zéró áldozat szintje A kiindulási alap valamilyen a „felesleg” megjelenése Nem a cél fontos Cél – eszköz felcserélődése Közgazdasági értelemben csere zajlik

Egyéni adakozás – Ex-post charity A racionális alapokon kivitelezett csere döntő jegyeit (hasznosságot maximalizál: a lehető legkevesebbért a lehető legtöbbet szeretné kapni) ugyanis magán viseli: Zéró áldozat (amit odaad, annak érezze hiányát később) kis energiaráfordítást igényeljen kockázat minimalizálásra való törekvés

Egyéni adakozás – Ex-post charity Mivel cseréről van szó, valamit elvár ellentételezésként: valamifajta erkölcsi értékrenden nyugvó hasznosságot vár cserébe át akarja érezni az adományozás örömét fokozottan várja el viszonzásul a hálát, részesülni akar abból az önértékelését javító jóérzésből, melyet valamely társadalmilag elismert tevékenységhez való hozzájárulás és annak pozitív következményei jelentenek számára

Egyéni adakozás – Ex-ante charity Célazonosuló adományozás”, vagy „önzetlen adományozás” a cél élvez elsőbbséget az eszközzel szemben az adományozó hajlandó áldozatvállalásra nem elsődleges számára, hogy a folyamat kicsi áldozattal járjon

Egyéni adakozás Az „önző” és „célazonosuló” adományozás nem különíthető el teljesen egymásról, inkább motivációs jegyekről beszélhetünk elsősorban nem az adományozó egyéneket szegmentálhatjuk, sokkal inkább az indítékokat, és az adományozási folyamatokat írhatjuk le.

Egyéni adakozás Az adakozás kritériumai Hitelesség (a támogatás alanya, és célja és a szervezet is egyaránt) a szervezet hitelességének forrása: Látszik (média, közterület) tradicionális intézmény (egyház) világszervezet, követhető múlt Rászorultság (elsődleges emberi szükségletek, Maslow-i piramis) önmagában nem elégséges, de alapvető feltétel, elvárás Ha a szervezet imázsában nem tükröződik a rászorultság, az azzal a veszéllyel fenyeget, hogy a potenciális adományozókban nem merül fel a szervezet támogatásának szükségessége.

Egyéni adakozás Az adakozás kritériumai 2. Kapcsolat (térbeli és időbeli) Személyes érintettség fokozza a hitelességet (hála) Célazonosulás

Egyéni adakozás Az adakozási főbb területei 1.Gyermek és ifjúságvédelem 2.Egészségügy 3.Fogyatékkal élők, esélyegyenlőség 4.Idős emberek 5.Katasztrófák, természeti csapások 6.Környezetvédelem 7.Szociális munka 8.Kultúra 9.Nemzetközi segítség Forrás: Chronometer kutatás – Europtimus Zrt. 2005.

Egyéni adakozás Miért nem adakozik? „Az állam feladata”, nem ért egyet azzal, hogy a társadalom vegye át az állami ezen feladatát Bizalom hiánya „Lustaság”

3. Vállalati adakozás Céljai Formái Brand PR Mecenatúra Támogatás, szponzoring tevékenység CSR

4. 1%-os adakozás lehetőségei

1%-os adakozás lehetőségei 1%-os felajánlások kedvezményezettjei* 1.Nevelés, oktatás, képzés 2.Sport 3.Kulturális tevékenység 4.Egészségügy 5.Szociális munka, családsegítés 6.Idős emberek 7.Kulturális örökség védelme 8.Esélyegyenlőség 9.Gyermek és ifjúságvédelem Forrás: KSH

Köszönöm a figyelmet! Poór Csaba 06/20-529-62-53