Sponsorare necesse est

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A szponzorálás.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Eladásösztönzés (Sales promotion)
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Közönségkapcsolat (public relations)
Személyes eladás (personal selling)
Személyes eladás (personal selling)
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Politikai marketing – kampánystratégiák
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
GOLDEN GLOBE Kft. Bearanyozzuk az életét! Szeptemberében vettük át a már jól bejáratott és megfelel ő vev ő körrel rendelkez ő céget a Golden Globe.
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
A marketing alapjai.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
“A Matáv hozzáad” A Matáv társadalmi szerepvállalása.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkommunikáció
8. Az eladásösztönzés.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Az egyetemi sport eladhatósága, mi kelti fel a cégek érdeklődését? Debrecen, szeptember 3.Készítette: Maszlavér Gábor.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Marketing alapok Kopcsay László.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
A történelmi városszerkezet megújításának súlyponti kérdései – a belvárosok, az örökségelemek potenciáljának növelése az akciótervezés eszközeivel XX.
Kérjük halkítsák le telefonjukat!
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A befektetők nem maguktól jönnek, és nem is az autópálya hozza őket! Egy jó hír, és ami abból következik Márkaépítés 2015 Konferencia Budapest,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Magyar Média Konferencia December 8. Kihívások a távközlési piacon Hazai gazdasági helyzet: Távközlési Versenyhelyzet Távközlési adó A lakosság.
Kérdések a második zh-hoz
Village.
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Üzleti terv bemutatása
Előadás másolata:

Sponsorare necesse est 2017.04.04. Sponsorare necesse est Dr. Bíró Péter

Sponsorare necesse est Tartalom Vállalkozások célrendszere A kommunikáció struktúrája A szponzorálásról A szponzorálás gyakorlatáról

Sponsorare necesse est Vállalkozások „cél -stratégia -taktika” rendszere Cél: profitmaximalizálás Stratégia: árbevétel növelés költségcsökkentés Taktikák: ár új termék beszerzés létszám új piac term. racionalizálás Kommunikáció: csak a fenti döntések után!!!

Sponsorare necesse est A kommunikáció rendszere Kommunikáció Reklám - PR - SP - PS Sajtó - Szponzorálás - Rendezvény - Kríziskommunikáció (Corporate Identity, Image, Brand, Eladás ösztönzés,)

Sponsorare necesse est A szponzorálás kettős jellege: Társadalmi (közösségi) funkció Üzleti (individuális) funkció

Sponsorare necesse est Szükséges - kötelező? Miért? piacgazdaság logikája az individuális és a közösségi társadalom logikája a racionális és a non-racionális szféra a humánum logikája Kiknek? aki sikeres aki ismeri a magasabb értékeket

Sponsorare necesse est A sikeres szponzorálás három feltétele Elkötelezettség társadalmi problémák megoldása iránt = kultúra kérdése Pénzügyi lehetőség = gazdasági kérdés Tudatos stratégia kialakítása = szakmai kérdés

Sponsorare necesse est A szponzorálás háromszöge Szponzorált Vállalat Célcsoport támogatás bizalom jó hírnév termék pénz

Sponsorare necesse est Életgörbe B N T / É H Márka - építés IMAGE - alakítás Sales Promotion

Sponsorare necesse est A gyakorlatról - stratégiai megközelítés Általánosítható tényezők A szponzor először önmagát határozza meg Üzleti célok, üzleti stratégia (marketing mix) Kommunikációs célok, célcsoportok, üzenetek A szponzorálás céljai, várható eredményei Megkeresni a potenciális szponzorálandó partnert Pozícionálás (versenyelőny) Szegmentálás (tulajdonságok, célcsoport)

Sponsorare necesse est Két „titok”: 1. A sikeres marketingmunkáról: tudd, hogy kinek, mit, miért akarsz eladni! E nélkül a vevőt nem tudod meggyőzni!   2. A sikeres szponzorkeresésről: tudd, hogy E nélkül a szponzort nem tudod meggyőzni! Csak óvatosan: ezek „szükséges, de nem elégséges feltételek”!

Sponsorare necesse est Mit is csinál a szponzor?   „Megkeresi a potenciális szponzorálandó partnert Pozicionálás (versenyelőny) Szegmentálás: (tulajdonságok célcsoport)”

Sponsorare necesse est Nézzük most meg a folyamatot visszafelé! Elkerülhetetlen kérdések: Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének mi a versenyelőnye? Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének kik a látogatói? Tudja Ön, hogy az Ön rendezvényének látogatói miért jönnek? Tudja Ön, hogy az Ön rendezvénye mit tud kínálni (brand, image, értékesítés ösztönzés)?  

Sponsorare necesse est Gyakorlati teendőkről   1. Egy rendezvény pozícionálása (versenyelőnyök) legnagyobb (látogató, események száma - méret) legrégibb (kor) legnemzetközibb (vonzáskörzet) legmagyarabb (jelleg) legfiatalosabb (jelleg) legcsaládibb (jelleg) legsajátságosabb (tulajdonság) legszerencsésebb időpont (tulajdonság), stb.

Sponsorare necesse est Gyakorlati teendőkről (folytatás) 2. Szegmentáljuk a látogatóinkat (a célcsoportot)! Számuk Nemi összetétel szerint Kor szerint Végzettség szerint Állandó lakhely szerint (honnan érkeznek) Hazai – külföldi látogatók aránya szerint, stb.

Sponsorare necesse est Gyakorlati teendőkről (folytatás)   3. Információgyűjtés: kinek kínáljuk fel a lehetőséget? Honnan? (sajtó, Internet, gazdasági kiadványok) Milyen információkat? (üzleti célok, törekvések, tevékenységek, termékek, szolgáltatások, versenytársak, gazdasági teljesítmény / profit, stb.)

Sponsorare necesse est Gyakorlati teendőkről (folytatás)   4. Döntési helyzet Csak azonos célcsoportok esetén (látogatók = vevők) Nem Kor Végzettség Állandó lakhely (honnan érkeznek) Hazai – külföldi látogatók

Sponsorare necesse est Gyakorlati teendőkről (folytatás)   5. A potenciális támogató megkeresése (= eladás) Több lépésben! Érdeklődés telefonon : adategyeztetés érdekében Levélírás Címzés! A fesztivál rövid bemutatása a fenti fontos adatok alapján „Jelzés”: miért lenne hasznos, előnyös a szponzor számára, ha e fesztivál mellé állna A telefonos jelentkezés előzetes jelzése

Sponsorare necesse est Gyakorlati teendőkről (folytatás)   6. Megkeresés – több lépésben Időpontkérés, majd személyes találkozás Felkészülni: mit is akarunk mondani, érvekkel (versenyelőnyök, sorrend) A támogatás neki is fontos, egyenrangú felek találkozása! A partner: nem biztos, hogy ő dönt… A partner: nem biztos, hogy egyedül dönt… A partner: mi a fontos a döntéshozó(k) számára?

Sponsorare necesse est Az emberiség büszke, hogy kiket szponzorált: Liszt Leonardo Michelangelo Rubens és röstelli, hogy kiket nem: Van Gogh Rembrandt Csontváry

Sponsorare necesse est 2017.04.04. Sponsorare necesse est A sikeres szponzorálás feltétele: megérteni, hogy a támogató és a támogatott közös érdekeik alapján szövetségesek!