Az Aszódi kistérség A civil szervezetek a területfejlesztésben Kistérségi civil találkozó Aszód, 2008. november 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kistérségek. A kistérségek jellemzői • Abaúj-Hegyköz (legfejletlenebb)  Budaörs (legfejlettebb) *3,4 (komplex mutatóban) (1998-ban *2,7 volt) • 1996.
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Modellkísérleti program az alapszolgáltatások funkcionális összekapcsolására TÁMOP /1 Kedvezményezett: Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata.
Szatmári Többcélú Kistérség Társulás
Bemutatkozik a Pilis-Buda-Zsámbék
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat hosszú távú stratégiája, kapcsolata a releváns operatív programokkal.
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Tapasztalatok bemutatása a hátrányos helyzetű kistérségek szociális ellátó- rendszerének fejlesztése és a közszolgáltatások kistérségi integrációja területén.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Legyen jobb a gyermekeknek!
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az évi XCII. törvény (az évi XXI. törvény módosítása)
Irányváltások a területfejlesztés intézményrendszerében 1Területfejlesztők Napja Balatonkenese.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Többcélú kistérségi társulások működési szabályai, zavarai
Az ÚMVP intézményrendszere
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
„Nem mondunk le senkiről” zászlóshajó program A Program szervezeti keretei október 3.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Controlling a gyakorlatban Dr. Szegvári Péter kormány-főtanácsadó Magyar Controlling EgyesületMiniszterelnöki Kabinet Uniós körkép - Az európai regionális.
Budapest Investment Zrt. 1 A kistérségek fejlesztéspolitikájának végrehajtói  Polgármesterek  Vállalkozások  Több célú kistérségi társulások – Elnök.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Ceglédi kistérség bemutatása, civil szervezetek lehetőségei a területfejlesztésben Cegléd, október 20.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
2007. évi célkitűzéseink. I as uniós pénzügyi-tervezési időszakra való felkészülés átfogó regionális területfejlesztési program elékszítése,
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Civilek a területfejlesztésben Dr.G.Fekete Éva MTA RKK, Miskolc.
Üdvözöljük Szentendrén a Közép Magyarországi Régió vezetőit!
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Foglalkoztatási Paktum indítása a zalaegerszegi kistérségben Fodor Dóra munkaszervezet-vezető Zalaegerszeg és Térsége Többcélú Kistérségi Társulás 2007.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Duna menti Városok Együttműködési Fóruma Duna térségi programalkotó tanácskozás A Duna Menti Városok együttműködésének aktuális feladatai, javasolt cselekvési.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
TOP vas megyei aktualitásai
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Előadás másolata:

Az Aszódi kistérség A civil szervezetek a területfejlesztésben Kistérségi civil találkozó Aszód, november 25.

A kistérségi szint funkciói  A régiók melletti területfejlesztési döntéshozatal színtere = területfejlesztési – egycélú társulás (Kistérségi Fejlesztési Tanács)  A települések által önállóan hatékonyan el nem látható közszolgáltatások színtere = önkormányzati-közszolgáltatási szerepkör (Többcélú Kistérségi Társulás)  A magasabb szaktudást igénylő igazgatási feladatok színtere = államigazgatási feladatok- és hatáskörök ellátása (körzetközponti jegyző)

A többcélú társulás alapelvei  Egy kistérségben csak egy társulás alakulhat  A társulás önkéntes, de pozitív és negatív ösztönzőkkel segíthető  Egyenjogúság, egymásrautaltság, kölcsönös előnyök  Nem érinti a helyi önkormányzatok feladat-ellátási kötelezettségét  Arányos teherviselés: hozzájárulás az igénybevett szolgáltatások arányában  A Kistérségi Fejlesztési Tanács funkcióit is elláthatja (területfejlesztés)

„Pénzügyi ösztönzés”  ösztönző támogatás 7,7 milliárd Ft  normatív támogatás 9 milliárd Ft + ösztönző támogatás 6,5 milliárd Ft  támogatás: 15 milliárd Ft  támogatás: 19 milliárd Ft  támogatás: 28 milliárd Ft  fejlődés? stagnálás? visszalépés?  Ösztönzés ? Kényszer?

Az Aszódi kistérség Az Aszódi kistérség Aszód6 088 Bag3 934 Domony2 075 Galgahévíz2 550 Hévízgyörk3 086 Iklad2 153 Kartal5 926 Tura8 051 Verseg1 441 Lakosság összesen fő

A kistérség fejlettsége, versenyképessége A KSH által kialakított komplex mutató alapján ( gazdasági, infrastrukturális, társadalmi8, szociális és foglalkoztatási mutatók)  Országos átlag 2,9 - alatta hátrányos helyzetű kistérség  Régiós átlag 3,83  Aszódi kistérség 3,36 = országosan az 51., regionálisan a 13. hely → regionálisan hátrányos helyzetű kistérség Közepesen fejlett, felzárkózó kistérség

Aszódi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása  Alakulás (bejegyzés) időpontja: október  Tagjai: 9 település önkormányzata  Tényleges működés kezdete: január  Kettős feladat: közszolgáltatás területfejlesztés területfejlesztés ( közigazgatás: székhelytelepülés jegyzője) ( közigazgatás: székhelytelepülés jegyzője)  Önálló munkaszervezet

Az Aszódi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása szervezete  Társulási Tanács: 9 polgármester  elnök,, 2 elnökhelyettes  2 bizottság: pénzügyi, beszerzési  munkacsoportok - jegyzői kollégium - közoktatási - közoktatási - szociális – gyerekjóléti - szociális – gyerekjóléti - egészségügyi - egészségügyi  munkaszervezet (4 fő)

A Társulás által ellátott feladatok  közoktatási feladat közoktatási szervezői feladatok, (intézményi tárulások) szakszolgálati feladatok szakszolgálati feladatok pedagógiai szakmai szolgáltatások  szociális és gyermekjóléti feladatok gyermekjóléti feladatok családsegítés házi segítségnyújtás, jelzőrendszeres házi segítségnyújtás idősek nappali ellátása, fogyatékosok nappali ellátása támogató szolgálat  belső ellenőrzési feladat  munkavédelmi feladatok kistérségi szintű szervezése  területfejlesztési feladatok

„Pénzügyi ösztönzés” – Aszód  m Ft  m Ft  m Ft  ,6 m Ft  m Ft Önkormányzati feladatokhoz:  1 lakosra: Ft  1 településre: 10 m Ft

Területfejlesztési feladat A területfejlesztési törvényben (1996. évi XXI. Tv.) foglaltak szerint ellátja a Kistérségi Fejlesztési Tanács feladatait:  Fejlesztési feladatok kistérségi szintű koordinációja: „koordinálja a kistérségben működő - a területfejlesztésben érdekelt - szervezetek együttműködését ”  Kistérségi tervezés  Partnerség, közös projektek  Képviseli a kistérséget területfejlesztési ügyekben

Kistérségi tervezés  Területfejlesztési Koncepció és Program  Kistérségi Cselekvési Terv  Kistérségi közoktatási intézkedési terv  Szociális szolgáltatástervezési koncepció  Közkulturális stratégia  Egészségkép  Aszódi kistérség humán er ő forrástérképe  Aszódi kistérség társult önkormányzatai informatikai fejlesztési koncepciója  (Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – LEADER)

Az Aszódi kistérség jövőképe „az Aszódi kistérség növekvő gazdasága képes legyen kihasználni földrajzi helyzetéből és az autópálya közelségéből eredő előnyöket, miközben a térségi szintű együttműködésnek köszönhetően egyensúlyt tudjon tartani a gazdasági növekedést indukáló fejlesztések, a természeti környezet védelme és helyi lakosság érdekei között.” (Terra Studio)

Stratégiai célok  „Az Aszódi kistérség váljon vonzóvá a hazai és nemzetközi befektetői tőke számára, valamint természeti és kulturális értékeivel legyen a pihenni vágyók kedvelt célpontja. „  „Az Aszódi kistérség legyen képes igényes, biztonságos lakókörnyezetet és magas színvonalú életminőséget biztosítani lakossága számára.„

Közös projektek / projekttervek:  Felszíni csapadékvíz-elvezetési projekt  Kistérségi informatikai fejlesztési program  Közmunka programok  Honlap: Társult önkormányzatok / települések fejlesztési projektjei támogatása

A kistérségben működő civil szervezetek :  Aszód: 43 db  Bag: 21 db  Domony: 12 db  Galgahévíz: 11 db  Hévízgyörk: 11 db  Iklad: 14 db  Kartal: 24 db  Tura: 25 db  Verseg: 4 db Típus szerint: 47 alapítvány 118 társadalmi szervezet

A civil szervezetek területfejlesztési tevékenységben való közreműködése  Javaslattételi-, kezdeményezési jog  Döntés-előkészítésben való részvétel joga  Véleményezési jog  Tanácskozási jog  Információs együttműködéshez való jog

A Kistérségi Fejlesztési Tanácsban  tanácskozási joggal rendelkező tagként vehet részt a társadalmi szervezetek fóruma által delegált képviselő,  konzultációs joggal rendelkeznek a kistérségben működő nyilvántartásba vett társadalmi szervezetek, amelyek a területfejlesztést érintő kérdések megtárgyalására egyeztető fórumot hoznak létre, és a kistérségi fejlesztési tanácsnál jelzik együttműködési szándékukat.  kistérségben működő szervezet az, amely a létesítő okirat szerinti tevékenységét legalább a kistérség településeinek több mint felében vagy a népesség több mint felét jelentő településeken végzi.

Az Aszódi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása honlapja:

Köszönöm a figyelmet! Eszes Katalin irodavezető Aszódi Kistérség Önkormányzatainak Többcélú Társulása – Kistérségi Iroda 2170 Aszód, Kossuth u. 59. Tel.: 28/ , 30/