Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
üzleti ajándék, támogatás áfa-ja,
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A projektek pénzügyi menedzselése
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
Gyulai Tamás elnöki tanácsadó elnöki tanácsadó Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Projektek pénzügyi elszámolása
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Fejlesztési Igazgatóság Kohéziós Alap Közreműködő Szervezet számvitel Hosszú Gabriella és Pásztor Edit - Pénzügyi önálló osztály ,
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Tartalékkeret és Pótmunka engedélyezése, finanszírozása
Közbeszerzés tapasztalatai a 2002/2003 évi területfejlesztési Phare programban Tóth Erzsébet Programmenedzser, VÁTI Kht. Operatív Program Végrehajtó Igazgatóság.
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
1 „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program A kifizetések során alkalmazott árfolyamok Helgert.
1 „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése „ c. 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program PÉNZÜGYI ZÁRÁS TEENDŐI Bagosi Borbála pénzügyi menedzser.
Pénzügyi elemzés Tóth Veronika
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Számlaösszesítők használata
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Tóbiás Zoltán Osztályvezető KvVM FI 2007.április 26.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Tájékoztató fórum Március 30. Őriszentpéter.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Gazdasági és vagyoni helyzet, gazdálkodás, költségvetés.
Az államháztartásról szóló törvény
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
Projekt zárás.
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
1990. évi C. törvény a helyi adókról MUISZ közgyűlés, Sousse.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
TramTRAIn projekt Tervezés – jogi feladatok
Angyal László főosztályvezető november 16..
Előadás másolata:

Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra Bagosi Borbála pénzügyi menedzser

2 I.A program megvalósítását befolyásoló szerződések és a szabályozási háttér II.Az Áfa törvény változásának hatása a megkötött szerződésekre A.Támogatási Szerződések B. Vállalkozási szerződések

3 I/1. A program megvalósítását befolyásoló szerződések és a szabályozási háttér  és évi pénzügyi megállapodások (Financing Memorandum) - Projekt terv (Project fiche) – együttes finanszírozás (joint co-financing)  3906/89/EGK rendelet és 1266/99/EK rendelet (Phare)  Pályázati útmutató, Támogatási Szerződések, eljárásrendek, állásfoglalások (PAO-SAO), tájékoztatók  évi XXXVIII. törvény (Áht.), 217/1998. Korm. rendelet (Ámr.)  évi LXXIV. törvény (Áfa tv.), 51/2002. PM-MeHVM együttes rendelet Áfa törvény jelen program szempontjából fontos változása január 1. napjától: 25% helyett 20%-os új Áfa-kulcs alkalmazandó, mikor az értékesítés, szolgáltatásnyújtás teljesítési időpontja december 31-ét követi!

4 II. Az Áfa törvény változásának hatása a megkötött szerződésekre  Befolyásoló tényezők TSZ esetén:  Kedvezményezett Áfa-státusza (Költségvetés tervezési módja),  VSZ Áfa és többlet sajáterő tartalma,  XII. 31. napjáig teljesített és leszámlázott követelések.  Befolyásoló tényezők VSZ esetén:  Szerződéses ár meghatározásának módja a VSZ-ben (ha nincs feltüntetve nettó + Áfa),  XII. 31. napjáig teljesített és leszámlázott követelések.

5 II/A. Az Áfa törvény változásának hatása a Támogatási Szerződésekre 1)Amikor Támogatási Szerződés módosítás szükséges  Minden egyéb változástól teljesen elkülönítve, külön TSZ módosításban (addendumban) kezelendő.  Kedvezményezett – RFÜ - VÁTI Képviselet előzetes egyeztetés alapján.  Eljárásrend  „Áfa-megtakarítások” költségvetési sor (sajáterő és kormányzati társfinanszírozás 5%-os Áfa-tartalma + arányos Phare támogatás) – átcsoportosítási lehetőségek. 2)Ha Támogatási Szerződés módosítás nem szükséges

6 II/A/1). Az Áfa törvény változásának hatása – Támogatási Szerződés módosítás szükséges Minden bruttó módon tervezett költségvetés esetén a.Ha nincs megkötött VSZ és nincs XII. 31. előtti teljesítésű, 25%-os Áfa-t tartalmazó számla – minden 25%-os Áfa-s költségvetési sort le kell csökkenteni! b.Ha van: VSZ és/vagy XII. 31. előtti teljesítésű, 25% Áfa-t tartalmazó vállalkozói számla

7 II/A/1/b). Az Áfa törvény változásának hatása – Támogatási Szerződés módosítás szükséges b.Ha van: i.VSZ, de nincs XII. 31. előtti teljesítésű, 25% Áfa-t tartalmazó vállalkozói számla: VSZ vizsgálata szükséges – pl. többlet sajáterő, és TSZ vizsgálata – soron hagyni, átcsoportosítani, „áfa –megtakarítás” sor. ii.VSZ és XII. 31. előtti teljesítésű, 25% Áfa-t tartalmazó vállalkozói számla: A számlázott teljesítményekkel a költségvetés sor összege csökkentendő, majd VSZ vizsgálata szükséges – pl. többlet sajáterő, és TSZ vizsgálata – soron hagyni, átcsoportosítani, „áfa –megtakarítás” sor.

8 II/A/1/b). Az Áfa törvény változásának hatása – Támogatási Szerződés módosítás szükséges

9 Amire figyelni kell: -Szerződő Hatósághoz az összes XII. 31. előtti teljesítéssel kiállított számlák, bizonylatok benyújtásra kerüljenek. -Forintban felmerült költségek esetén az átváltási árfolyamra (kiadott Kedvezményezetti tájékoztatók). -Fizetési kérelem addig nem fogadható be, míg a VSZ nincs összhangban a TSZ-ben foglaltakkal (2006. évi teljesítésű számlák). -Folyamatban lévő TSZ módosítások sürgős „lezárása”.

10 II/A/2. Az Áfa törvény változásának hatása – Támogatási Szerződés módosítás nem szükséges a)Nettó módon tervezett költségvetés esetén b)Bruttó módon tervezett költségvetés esetén i.Ha minden 25% Áfa-val tervezett költségvetési sorra van VSZ, és ii.a fenti VSZ teljesítése nem húzódik át a évre, ezért csak és kizárólag XII. 31. előtti teljesítésű, 25% Áfa-t tartalmazó vállalkozói számlák lesznek.

11 II/B. Az Áfa törvény változásának hatása a Vállalkozási Szerződésekre A Vállalkozási Szerződés pontosítása szükséges:  VSZ-ben megjelent az Áfa (százalékosan vagy összegszerűen), és/vagy  VSZ-ben százalékosan vagy összegszerűen feltüntetésre került a három támogatási forrás (Phare, kormányzati társfinanszírozás, sajáterő).

Köszönöm a figyelmet!