FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A felnőttképzési rendszer fejlődése és jövője
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
A felsőoktatás finanszírozásának alapfogalmai, alapkérdései
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Feln ő ttképzés és regionalitás Juhász Erika Ph.D. F ő iskolai docens Debreceni Egyetem TEK BTK.
Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
Az iskolarendszerű felnőttképzés Magyarországon
A tanácsadó és a mentor szerepe
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
Az élethelyzethez igazított tanulás. A tanulás célja kompetencia-többlet megszerzése; ahol a kompetencia: gyakorlatban hasznosítható tudás a működtetéséhez.
Nagy Zoltán: A reform emberei Értékteremtés érték a dolgokban rejlő lehetőség EU-s projektek lehetőségei hasznosság értékek átadása adott embereknek adott.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
AZ EGÉSZ ÉLETEN ÁT TARTÓ TANULÁSBAN VALÓ RÉSZVÉTEL TÁMOGATÁSA
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A moduláris szerkezet szervezési problémái az iskolai rendszerű és az iskolarendszeren kívüli képzések esetén Tóth Lászlóné Vitaindító.
Szakképzési dokumentumok
Vizsgaszervezés központi koordinációja Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Feigl Ágnes.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
A felsőoktatási intézmények gazdálkodásának szabályozása az új felsőoktatási törvényben Prof. Dr. Katona Tamás.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A képzett szakemberekért Hogyan szolgálja a modulrendszerű képzés a gyorsan változó kötött pályás piaci igényeket? Kiszter István osztályvezető június.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Andragógia Kraiciné Dr. Szokoly Mária (2004): Felnőttképzési módszertár. Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest Összeállította: Marton Eszter.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
„Hazai pályaorientációs szabályzók áttekintése - javaslattétel egy nemzeti szintű szabályzó és finanszírozási rendszer kialakítására” Előrehaladási jelentés.
Munkaerő-piaci képzések megközelítése. Törvényi változások n a szakképzésnek és a felnőttképzésnek a munkaerő-piaci igényekkel való összehangolása, n.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment.
Felnőttképzők Szövetsége
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
A FELNŐTTKÉPZÉS FELADATELLÁTÁSI RENDSZERE
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

FELNŐTTKÉPZŐ SZERVEZETEK… Borsi Árpád főtitkárFVSZ Budapest, 2008.augusztus 27.

MI EZ? elméleti tanóra Iskolarendszeren kívüli képzés Iskolarendszeren kívüli képzés nem formális tanulás nem formális tanulás konzultáció felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatás belső képzés szakképz ő intézmén y távoktatás moduláris rendszer gazdasági társaság kompetencia jelenléti ív jelenléti ív KÉPZÉSI PROGRAM

AMIRÓL BESZÉLNÜNK KELLENE… FELNŐTTKORI TANULÁS SZEREPLŐK JOGI KERETFELTÉTELEK FINANSZÍROZÁSI KÉRDÉSEK VÁLASZRA VÁRÓ KÉRDÉSEK

MINDENKI TANUL… HOL?HOGYAN?KITŐL?MIÉRT? …TANUL A GYERMEK …ÉS A FELNŐTT?

SZEREPLŐK ÉS SZEREPEK A TANULÓ FELNŐTT AZ ÁLLAM A MEGRENDELŐK AZ INTÉZMÉNYEK A MECÉNÁSOK ÉS SOKAN MÁSOK…

AZ INTÉZMÉNYRENDSZER KÖLTSÉGVETÉSI INTÉZMÉNYEK NON – PROFIT SZERVEZETEK GAZDASÁGI TÁRSASÁGOK

JOGI KERETRENDSZER TÖRVÉNYEK TÖRVÉNY ELŐTTI EGYENLŐSÉG NÉHÁNY ELVARRATLAN SZÁL…

MI EZ? elméleti tanóra Iskolarendszeren kívüli képzés Iskolarendszeren kívüli képzés nem formális tanulás nem formális tanulás konzultáció felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatás belső képzés szakképz ő intézmén y távoktatás moduláris rendszer gazdasági társaság kompetencia jelenléti ív jelenléti ív KÉPZÉSI PROGRAM

FINANSZÍROZÁS CÉLOK POSTÁSOK ÉS CÍMZETTEK HATÉKONYSÁG

MEGVIZSGÁLANDÓ KÉRDÉSEK FOGALMAINK A FOLYAMAT ÉS AZ INTÉZMÉNYI SZABÁLYOZÁS ÖSSZHANGJA KI LEGYEN A KÖZÉPPONTBAN: A TANULÓ EGYÉN VAGY AZ INTÉZMÉNY? KELL- E KÜLÖNBSÉGET TENNI AZ INTÉZMÉNYEK KÖZÖTT?

GONDOLKODJUNK EGYÜTT, TOVÁBB! KÖSZÖNÖM! BORSI ÁRPÁD