Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment."— Előadás másolata:

1 AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment képzés tapasztalataira Herpainé Lakó Judit FELNŐTTKÉPZÉS A VÁLTOZÓ GAZDASÁGI ÉS OKTATÁSI RENDSZER KÖRNYEZETÉBEN KONFERENCIA 2011. április , Eger

2 1975 Az elmúlt 5 év felnőttképzési tevékenysége (iskolarendszeren kívüli, szakmai célú képzés): Európai Uniós pályázatírás és projekt-menedzsment (120 óra, FAT, KAB) Rendezvénymenedzsment (150 óra, FAT, KAB) Kulturális Projektciklus Menedzsment (180 óra, FAT, KAB) Emelt szintű eTanácsadó (80 óra, FAT, KAB)

3 Kulturális innováció az Észak-magyarországi régióban
TÁMOP /08/2 Kulturális innováció az Észak-magyarországi régióban REKÉP - REgionális Kultúra Építő Projekt A projekt futamideje: május 1. – február 28. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP 3.2.3/08/2

4 A PROJEKT CÉLJAI: Hosszú távú cél: a lakosság nagyobb arányú bekapcsolódása az egész életen át tartó tanulás folyamatába Közvetlen cél: a régió kulturális és közoktatási intézményeinek humán erőforrás fejlesztése, továbbképzése, a non-formális és informális tanulási formák és lehetőségek kibővítése Hosszútávú cél: az Észak-Magyarországi régió lakosságának nagyobb arányú bekapcsolódása az egész életen át tartó tanulás folyamatába a formális rendszerek melletti nonformális, informális tanulási lehetőségek körének szélesítésével a kulturális, közoktatási és felsőoktatási intézmények bevonásával Közvetlen cél: a régió kulturális és közoktatási intézményeinek humán erőforrás fejlesztésével, továbbképzésével az egész életen át tartó tanulás szemléletmódjának, valamint a nonformális és informális tanulási formák és lehetőségek kibővítésének a jegyében

5 OKTATÁST KIEGÉSZÍTŐ, ISKOLA-RENDSZEREN KÍVÜLI PROGRAMOK
B KOMPONENS: OKTATÁST KIEGÉSZÍTŐ, ISKOLA-RENDSZEREN KÍVÜLI PROGRAMOK kompetencia-, készség- és képesség-fejlesztő tréningek, szakmai alapokat adó képzések, szakkörök, valamint táborok, közösségi alkalmak megszervezése és lebonyolítása Együttműk. Partnerek: _EKF Gyakorlóiskola -Megyei Pedagógiai Szakmai és Közművelődési szolgáltató Int.ek 25 fő felkészítése kompetencia alapú nonformális és informális tanulási alkalmak vezetésére 6 szakkör (10 alk) 2 tábor 30 tehetségfejl. Alk. 2 tréning Össz. 200 nonformális képzési alkalom, min. 220 fő részére

6 2. Ac ALKOMPONENS: A LAKOSSÁG DIGITÁLIS KOMPETENCIÁINAK FEJLESZTÉSÉRE EMELT SZINTŰ eTANÁCSADÓ KÉPZÉS (80 ÓRA) A képzésre a kulturális intézmények felsőfokú végzettséggel rendelkező szakemberei jelentkezhetnek, akik kurzus elvégzésével képessé válnak arra, hogy segítséget tudjanak nyújtani a lakosság számára. A vidéki lakosság bekapcsolódása a digitális társadalomba nagymértékben az eMo pontok segítségével történik, melyek száma a régióban 380 db.

7 3. Aa ALKOMPONENS: A kulturális szakterület szakemberei számára komplex képzés kidolgozása és megvalósítása a Közművelődési Akkreditációs Bizottság (KAB) és a Felnőttképzési Akkreditáló Testület (FAT) által akkreditált, tanfolyam jellegű szakmai továbbképzés keretében. A pályázati kiírás 5 témaköréből intézményünk 2 komponensben 3 programot pályázott meg.

8 KULTURÁLIS PROJEKT CIKLUS MENEDZSMENT (KPCM)
180 ÓRÁS, AKKREDITÁLT, KULTURÁLIS PROJEKT CIKLUS MENEDZSMENT (KPCM) KÉPZÉS FŐ TARTALMI ELEMEI: 1. modul: Általános kultúraelmélet (30 ó) 2.modul: KPCM alapjai és az alaprutinok gyakorlata, az általános vezetéselmélettől a projekt ciklus menedzsmentig (60 ó) A képzés tartalmának, tematikájának egyik összeállítója, kidolgozója Dr. Németh János vezető főtanácsos úr. 1. modul: ÁLTALÁNOS KULTÚRAELMÉLET A kultúra fogalmától a LLL-ig ó 2. modul: szervezetfejlesztés, szolgáltatás-tervezés, kulturális projektszervező, menedzserkompetenciák megalapozása 60 ó

9 3.modul: A pályázatírás és lebonyolítás alapjai – PCM, egy pályázat komplex összeállítása
(50 ó) 4.modul: Projekt–gazdálkodás - a kultúra gazdaságtana, disszemináció, fenntarthatóság (40 ó) 3. modul: A pályázatírás és lebonyolítás kompetenciái 50 ó 4. modul: A gazdálkodással, pályázati lebonyolítással, disszeminációval, PR és reklám szakértelemmel összefüggő kompetenciák) 40 ó Az előadókat 3 területről kértük fel: a szakpolitika területéről Megyei művelődési, közoktatási igazgatás és szolgáltatók szakemberei – a gyakorlati és helyi sajátosságok figyelembe vétele! Főiskolai, egyetemi oktatókból álló oktatói kör A csoportok kialakításánál alkalmazkodunk a felnőtt tanulók igényeihez ( időpont, előzetes tudás beszámítása, óra, kontaktóra, távoktatás, egyéni konzultáció lehetősége) Az elkészült tananyagok on-line nyilvánosságra hozása, távoktatási anyag szabad hozzáférhetőségének biztosítása

10 Tervezési, szervezési szakasz
Képzés akkreditációja (KAB – FAT) Tananyag fejlesztése Helyileg illetékes Munkaügyi Központ Célcsoport tájékoztatása (együttműködő partnerek közreműködésével) Jelentkezések adminisztrálása ( 6 csoport 150 fő)

11 Tervezési, szervezési szakasz
Oktatókkal történő folyamatos egyeztetés (szakpolitika; megyei művelődési, közoktatási igazgatás és szolgáltatók szakemberei; főiskolai, egyetemi oktatók) Résztvevők (felnőtt tanulók) speciális igényeinek figyelembe vétele – időpont (napok, fix időpontok), kezdési idő, szünetek, ebédidő Folyamatos kapcsolattartás, tájékoztatás (hallgatók, oktatók, kapcsolattartók)

12 Lebonyolítás Adminisztratív teendők (felnőttképzési szerződés, jelenléti ívek, átvételi elismervények, oklevél-másolatok, oktatói nyilvántartás, haladási napló) Képzési szolgáltatások -Előzetes tudásmérés – egyénre szabott fejlesztési terv -Képzési tanácsadás Kontakt és nem kontakt órák tervezése, képzési naptár (egyéni konzultáció)

13 Lebonyolítás A képzés teljes tananyaga digitálisan is rendelkezésre áll – kiegészítő-, háttér-anyagokkal együtt Oktatókkal, együttműködő partnerekkel történő folyamatos egyeztetések (modulzáró tesztek, nyomtatott tananyagok, oktatáshoz szükséges segédeszközök, jelenléti ívek

14 Vizsga Feltétele: mind a négy modul sikeres zárása, projektterv elkészítése Célja: megszerzett kompetenciák mérése Felkészülés a vizsgára (oktatói támogatás) Bizottság Írásbeli (40 kérdéses tételsor, projektértékelés, Szóbeli ( projektterv megvédése) Hallgatói elégedettség mérése Tanúsítvány Adminisztráció

15 Utómunka Képzés adminisztrációjának lezárása
Egyéb, pályázathoz kötődő adminisztráció OSAP statisztika Elégedettségmérés kiértékelése

16 Elégedettségi kérdőív (2x25 fő)
Pozitívumok Előadók előadásmódja, felkészültsége, tudása (48 fő) Új ismeretek, gyakorlati készségek megszerzése (49 fő) A képzést mindenki hasznosnak ítélte ( 50 fő) Az elvégzett gyakorlati feladat-ok hasznosak voltak (50 fő) 49 fő megfelelőnek tartotta a képzést az időtartam, terem felszereltsége és a tematika szempontjából Negatívumok Még nagyobb hangsúlyt kellene fektetni a gyakorlatra ( 9 fő) Képzés időbeosztása nem megfelelő (6 fő)

17 Összegzés - tapasztalatok
Korábbi képzéseink tapasztalatai Adminisztráció bonyolultsága (dupla) Képzési helyszínek távolsága – együttműködő partnerek 100 helyre 200 jelentkező (motiváció) Válogatott oktatói kör – minőség biztosítása Felnőtt tanulók igényeihez történő alkalmazkodás Pozitív visszajelzések A képzések félidejéhez közeledve

18 Köszönöm a figyelmet! Zárszó:
Bízom abban, hogy megközelítőleg 2 év múlva, amikor a zárókonferencián találkozunk, a most bemutatott elképzelések magas színvonalú, értékteremtő, értékközvetítő megvalósításáról tudunk majd beszámolni.


Letölteni ppt "AZ ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA ANDRAGÓGIAI ÉS KÖZMŰVELŐDÉSI TANSZÉKÉNEK FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉGE – különös tekintettel a Kulturális Projektciklus Menedzsment."

Hasonló előadás


Google Hirdetések