A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Alapvetések… A kongresszus által készített „Vitaanyag” Bevezetőjében egyszerre nyitja ki a nevelés, a tanulás folyamatát és ugyanakkor le is zárja Mottó: „Az oktatás közügy” „A tanulás közügy!” JAVASLAT
A rendes korúak iskolai képzését kiegészítő közművelődési tevékenység
A felnőttek iskolai rendszeren kívüli rendszeres alkotó tevékenysége
A közművelődésben szervezett OKJ-s tanfolyamok résztvevői (fő)
Kompetencia fejlesztése, egész életen át tartó tanulás, közművelődés Új tudás koncepció kompetenciára épülő tanítás – tanulás Kulcskompetenciák –Kommunikációs kompetencia –Együttműködési kompetencia –Probléma megoldó kompetencia A nevelési, ismeretelsajátítási rendszerek és a nevelés egészének újragondolása
Javaslatok Nevelésügyi Kerekasztal szervezése A hozzáférés lehetőségének, esélyének érdekében a helyi tudásközpontok kialakítása a nevelésügyben érdekeltek együttműködésével helyi tudásközpontok Az átmenet stratégiájában milyen feladatai vannak a nevelésügy egyes területeinek Közös képzési, továbbképzési rendszerek kialakítása a „képzők képzésében” A helyi közösségi élet szervezésében rendkívül fontos szerepük lenne a pedagógusoknak
A TANULÁS KÖZÜGY! Non- formális képzés Informális képzés Formális képzés EMBEREMBER E MER
Köszönjük a figyelmüket! Borbáth Erika Tóth Erzsébet Budapest, Corvin tér 8.