„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” 2008. augusztus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Információs technológiák terjedése és hálózatosodás a gazdálkodók körében: lehetőségek és korlátok Csótó Mihály BME - Információs Társadalom- és Trendkutató.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Zárórendezvémy Zárórendezvény TIOP / Oktatástechnológiai fejlesztés a Huszár Gál Iskolában.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
Pénziskola Az Unghváry László Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola és Szakiskolában.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Hunya Márta módszertani szakértő
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Mikroelektronika Laboratórium Tájékoztató
Kihívások és eredmények az e-learning fejlesztés során Zarka Dénes TÁMOP /1-C
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Kompetensek lettünk? június 27..
Danyi Gyula Informatikai fejlesztések fontossága az iskolákban - különös tekintettel a tanári szemléltetés (oktatástechnológia) problémáira Budapesti Műszaki.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Iskola-egészségügyi Konferencia augusztus Informatikai lehetőségek az iskola/ifjúság-egészségügyi munkában Wenhard Andrea egészségügyi szakközgaszdász.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Forgó Sándor H: Az e-tananyag fejlesztés a kompetencia-alapú pedagógusképzés fókuszában Korszerű oktatási módszerek és IT technológiák.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
2020: HR a virtuális térben A humán erőforrás menedzsment jövője.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Barcsák Marianna - KPSZTI
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Idegen nyelvek tanítása az alternatív iskolákban
„Hagyjátok- mondta-, hadd jöjjenek hozzám a kicsinyek, ne akadályozzátok őket, hisz ilyeneké az Isten országa.” Mk 10,14.
Előadás másolata:

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. MOLNÁR GYÖRGY: IKT- VAL TÁMOGATOTT ÚJ TANULÁSI KÖRNYEZETEK SZEREPE AZ OKTATÁSBAN Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Alkalmazott Pedagógia és Pszichológiai Intézet Műszaki Pedagógia Tanszék Budapest, augusztus 27.

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Problémafelvetés  Technikai fejlődés fontos szerepe  A digitális írástudás változása  Digitális taneszközök az oktatásban  A tudásalapú társadalom oktatástechnológiai elvárásai  Pedagógusi paradigmaváltás  E-befogadás képessége  Probléma, ígéret

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Digitális eszközök az oktatásban Lehetőség és elvárás  Lehetőség és elvárás  Audio-vizuális megjelenés, szemléltetés  Interakció  Motiváció  Új ismeretek bevésése és felidézése  Új kihívás  Többletmunka  Új tanulási környezet

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  Interaktív táblák:Fix-mobil

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  Interaktív táblák és tartozékai

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  Tantárgy-specifikus alkalmazások

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  Interaktív felületek – One touch technológia

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  Multitouch technológia:

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  Virtuális tanulási környezet:

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27..  További eszközök: IPOD, PDA, Iphone, Videokonferencia, szuper PC….IPOD, PDA, Iphone, Videokonferencia, szuper PC…. Hardver és szoftver egyaránt!

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Összegzés, kitekintés I.  Legmodernebb eszközök és tartalmi elemek biztosításának szükségessége  Curriculum fejlesztési lehetőségek, javaslatok beépítése a tantervekbe  Az IKT fontosságának felismerése, ennek megfelelő komplex szemléletmód kialakítása  Az új atipikus tanulási formák alapjait képezik  Az iskolák életterének részévé válása

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Összegzés, kitekintés II.  Digitális pedagógia expanziójára törekvés, IKT oktatásban történő felhasználásának fejlesztési lehetőségei  Megfelelő minőségű és mennyiségű folyamatos pedagógus továbbképzések, a homogenitás adott  Módszertani kultúra reformja a klasszikustól a blended learning, távoktás, e-learning felé  Versenyképesség fenntartása, EU, EITI jó lehetőség erre

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Összegzés, kitekintés III.  A sok pozitív dimenziók mellett számolnunk kell a veszélyeivel is:  Nemzeti kultúra fejlődésének hátrányai  Kommunikációs problémák  Ember-gép  gép-gép kapcsolat  ……………………

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. A tanulási környezetek jövőbeli alakulása:

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Néhány oktatási folyamatba adaptálható fejlesztési technikai irányvonal

„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus 27.. Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Budapest,