Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK"— Előadás másolata:

1 2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK karpatian@t-online.hu

2 Internethasználat Magyarországon 2007. január  A 14-70 éves népesség egyharmadának van valahol internet-hozzáférése Medián felmérés - a minta nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szerint reprezentálja a 14 és 70 év közötti népességet.

3 Internethasználat Magyarországon 2007. január A mai kisiskolások szülei a pedagógusok partnerei lehetnek a IKT-val való megismerkedésben

4 Internethasználat Magyarországon 2007. január Esélynövelő programok: Teleház, nagyszülő / kismama oktatás Sulinet Express, 21. század iskolája, olcsó laptop: infrastruktúra Sulinet Digitális Tudásbázis, LRE: ingyenes tartalom Roma Oktatási Informatikai Projekt, Digitális Középiskola: oktatás Tanár-továbbképzések (Educatio tanfolyamok, EPICT)

5 Az IKT kockázatai  Net-függőség / egyéb függőségek kockázatai  Veszélyes / ostoba tartalmak / a médiában is  Számítógép-használattal kapcsolatos betegségek / az iskola egyéb egészségügyi ártalmai  Digitális írástudás a hagyományos írás-olvasás kompetencia rovására / finnek: legtöbb iskolai IKT  Virtuális létezés = izoláció a valódi életben / Net Nemzedék  Net bennszülöttek

6 A Tézisek kérdései – válaszoljunk együtt!  Vajon a költséges új technológiák beszerzésének és működtetésének költségei kit terheljenek?  Digitális fejkvóta  Infrastruktúra pályázatok  Hogyan tudjuk biztosítani az új digitális ismerethordozók pedagógiai minőségét?  Szaktanári közösségek honlapjai: „folkszonómia”  Digitális Taneszköz Bizottság: állami kontroll  HUNDIDAC, cégek tartalomfejlesztő versenyei: tehetségkutatás  CALIBRATE  MELT  Hogyan kezeljük azt a helyzetet, amelyre az interneten keresztül elérhető tartalmak végtelen sokasága és ellenőrizhetetlensége jellemző?  Biztonságos internet tartalomszűrők  „Információkeresés és szűrés” tantárgy, PPP projektek, pl.: KP-Lab

7 A Tézisek kérdései – válaszoljunk együtt!  Összhangba hozhatók-e a tanulásnak az új technológia által átalakított formái a személyiség mindenoldalú fejlesztésének általános céljaival?  A televízióval sikerült…?  Magas szintű IKT használó országok = PISA, IEA éllovasok  A tanárok személyiségét is fejleszteni kell!  Előtte jár-e a technikai fejlődés a pedagógiai igények megjelenésének?  Igen! Csakúgy, mint a tudomány fejlődése.  Web 2.0: a fejlesztői és felhasználói szerepek szinergiája • Valós-e a veszély, hogy a technika szállítja a megoldásokat, ám nem azokra a problémára, amelyek az oktatásban jelentkeznek?  Piaci körülmények között nem! (A pályázatoknál esetleg.)

8 Példák pedagógusok, digitális tartalomfejlesztők, oktatáskutatók együttműködésére INNOVÁCIÓ  A Digitális Középiskola  SDT, Sulinet Digitális Tudásbázis  A ZK-térkép rejtelmei KUTATÁS  Tanulási és tanítási stílusok elemzése elektronikus környezetben  Új tanulási környezetek bemutatása a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon  IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepének vizsgálata az oktatásban  A pedagógusok IKT kompetenciáinak feltárása  Tanár-továbbképzés hatásvizsgálata IKT-metria használatával

9 Elmélyítheti-e a digitális szakadékot a technikai fejlődés? Igaz-e, hogy ez szükségszerűen szelektív hozzáféréssel jár együtt? A számítógép kulturális mémmé vált  a szakadék mélyén is van mobil telefon! A médiahasználatnál kreatívabb felhasználást biztosít A technika robbanásszerű árzuhanásai  lépcsőzetes hozzáférés

10 IKT a tanárképzésben – hogyan?  egy pedagógiai stúdium keretében, a neveléstudományi tanszékek munkatársai tanítják, laborok híján tantermekben  önálló oktatási informatikai tantárgy, és az egyetemek informatikai karaira, tehát a programtervezők, multimédia fejlesztők és informatikatanárok képzői oktatnak modern laborokban  a tanári szakonként sok szempontból különböző digitális tananyagokról és eszközökről a szakmódszertannal integrálva, az alapképzést nyújtó karok oktatástechnológia csoportjai infrastrukturális bázisát és szakértelmével

11 A szekció programja  9.25-9.45 Péterné Czakó Edit: A Digitális Középiskola  9.45-10.05 Könczöl Tamás: SDT, Sulinet Digitális Tudásbázis  10.05-10.25 Jámbor Judit: A ZK-térkép rejtelmei  10.25-10.40 szünet  10.40-11.00 Jókai Erika: Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben  11.00-11.20 Horváth Cz János: Új tanulási környezetek a tudásalapú társadalom oktatási rendszerében Magyarországon  11.20-11.40 Hunya Márta: A pedagógusok IKT kompetenciái  11.40-12.00 Török Balázs: Tanár-továbbképzés hatásvizsgálata IKT-metria használatával  12.00-12.20 Molnár György: IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban

12 2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK karpatian@t-online.hu


Letölteni ppt "2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések