ZÁHONY TÉRSÉGI LOGISZTIKAI KLASZTER Soltész László - Kelet-Trans 2000 Kft. ügyvezetője Alapító tag
Életre hívta: Lokalitás - speciális, regionális környezetből adódó versenyelőnyök kihasználása Az V. Korridoron keresztül áramló áruk megléte, várható növekedése Erőforrások koncentrációja Technológiai váltás felgyorsulása, specializálódás KKV-k körében erőteljesen fellépő igény az együttműködésre Közös társadalmi és gazdasági jellemzők Közös érdekképviselet hazai és nemzetközi szinten
Klaszter célja Záhony térségében A térségben tevékenykedő logisztikai vállalkozások versenyképességének növelése, megerősítése hazai és nemzetközi szinten A vállalkozások termelékenységének, hatékonyságának javítása munkamegosztás (specializáció) révén Együttműködés, partnerség kiépítése a) a klaszterben résztvevő vállalkozások, valamint b) a megbízók és a klaszter-tagok között.
A logisztikai klaszter létrehozásából eredő alapvető előnyök Közös marketing kialakítása, egységes megjelenés a partnerek érdekében A specializálódás és hatékonyság következtében a szolgáltatások ár/érték aránya növekszik Gyors és pontos információáramlás Technológiai és szervezési tapasztalatok megismerése Állandó tudáscsere Kockázatok megosztása Közös kutatások és fejlesztések indítása Gyors piaci alkalmazkodás Az innovációs kapacitások növekedése Költségek csökkenése
A klaszter-működés eredménye – lehetőségek a szolgáltatásnyújtás terén Partneri viszony kialakulása a megbízó és a logisztikai szolgáltató között: szoros és hosszú távú együttműködés Komplex, sokrétű szolgáltatáscsomagok kínálata: alap-(homogén) szolgáltatások+érték-hozzáadott szolgáltatások Teljes ellátási lánc optimalizálása: fizikai folyamatok elvégzése+folyamatirányítás és -szervezés
Logisztikai Szolgáltatók Normál nyt. vágány Széles nyt. vágány Kombinált vágány Országhatár Normál pályaudvar Széles pályaudvar Átrakó pályaudvar Logisztikai Szolgáltatók Tékisz Csúszda Taurus Fedett Agroch Normál pu. Darupálya Tuzsér Erdért MÁV Kombiterminal Kft. Komoró Fényeslitke szpu Nyíregyháza felé Fényeslitke Déli rpu Olajtel Széles Normál MÁV Raktár Kft. Záhony Személy Várda Garden Kelet-Tarns Tornyospálca Vásárosnamény felé Tranzit-Speed Trnazit Railway Eperjeske Rendező pu.. Átrakó pu. Bátyu felé Csap felé Mándok Átrakó Transer - R
Alapító tagok Felső Szabolcs Térség Fejlesztési Társulás Regionális Fejlesztési Holding Záhony és Térsége Fejlesztési Kft. MÁV Kombiterminál Kft. MÁV Raktár Kft. Transfer –R Kft.
NYITOTT Alapító tagok Agrochimtranspack Kft. Kelet-Trans 2000 Kft. TÉKISZ Rt. Transit Speed Kft. Tranzit Railway Rt. Várda Garden 2001 Kft. MÁV Megalakítandó Záhonyi szervezete NYITOTT
Kapacitások a vállalkozások összességét tekintve Befektetett eszközök együttesen: 40 milliárd HUF Humán erőforrás a térségben: 1000 + 1000 fő Raktárak: Nyitott: 500.000 m2 Zárt: 40.000 m2 Speciális raktárak: Hűtőtároló: 12 500 m2 Ömlesztett tárház 100.000 tonna Vámraktározás, ÁFA raktárak teljes körű ügyintézéssel Foglalkoztatott közúti járműpark: 120 db Anyagmozgató és speciális rakodógépek 1-25 tonna-ig. 90 db Csomagolási kapacitás Vágányhálózat: minden logisztikai szolgáltató rendelkezik széles és normál iparvágánnyal Informatika: kiépített informatikai hálózat – összekapcsolási lehetőség
A közös együttműködés területei Megrendelések szerzése: Megrendelések felkutatása Kapacitások közös kiajánlása Rendszeresen igénybevett, a napi működéshez szükséges szolgáltatások Közös informatikai rendszer működtetése Napi kapacitásfigyelő rendszer működtetése az erőforrásokra tekintettel Közúti és vasúti szállítókapacitások összehangolása
A közös működés területei Közös gép- és anyagbeszerzés Gépbeszerzések Göngyöleg beszerzése Csomagolóanyagok beszerzése Üzem és kenőanyag beszerzés Egyéb szolgáltatások Informatikai szolgáltatás (közös piaci portál működtetése) Marketing, PR, reklám, lobbi Munkaerőtoborzás, -felvétel, -kölcsönzés Vámügyintézés Pályázati tanácsadás, pályázatfigyelés Képzés Projekttanácsadás, -menedzselés Karbantartás
ÉLETMINŐSÉGÉNEK JAVULÁSÁT. Célunk Záhony és térsége az Európai Unió V. Korridorának fontos közlekedési csomópontja és egyben jelenlegi végpontja, amely fontos szerepet tölt be, a dinamikusan növekvő kelet-nyugati áruforgalomban. Erre épülve versenyképes, jelentős hozzáadott-értéket előállító ipari, feldolgozóipari logisztikai kapacitásokat kell működtetni az övezetben. Ez megteremti a szakképzett munkaerő foglalkozatását, elősegítve ezáltal a térség ÉLETMINŐSÉGÉNEK JAVULÁSÁT.