Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
KATONAI ALAPISMERETEK Előadó: Dr. Felházi Sándor mk. ezredes dékán.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Piacképes programozói tudás a középiskolában
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
E-learning és a multimédia
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
Informatika v á rosi munkak ö z ö ss é gi foglalkoz á sok hatása az iskolában folyó tehetséggondozásra.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
Lorántffy Zsuzsanna Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium 2400 Dunaújváros, Radnóti Miklós u. 6. Kompetenciafejlesztés a Lorántffy iskolában Marczona.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
DEBRECENI EGYETEM Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Informatikai iskolák szakképzési igények és kapacítások
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
as tanév 1. félév beszámolója.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alap Két ország, egy cél, közös siker! Dr. Kovács Ferencné.
Kompetencia alapú képzés  Képességek, kézségek fejlesztése  9.C Közlekedési osztály  9.D Informatikai osztály.
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Felnőttoktatási tájékoztatója
Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Office 2010 oktatása szakközépiskolában Fodor Gábor Antal Békésy György Szakközépiskola.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
Hanák Zsuzsanna PhD Eszterházy Károly Főiskola
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Információs és Kommunikációs Technológiák
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Az ILIAS e-learning keretrendszer magyarországi adaptálása és felhasználása az informatika oktatásban, különös tekintettel a szolgáltatások testre szabására.
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
EUCIP konferencia október 20. Cséfalvay Katalin Fejlesztés (BUILD) modul.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Nemzeti Köznevelési Portál
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Kompetencia alapú szakoktatás
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Előadás másolata:

Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus A blended learning alkalmazása a középiskolai oktatásban Pálfy János SzKI, Szolnok

Problémafelvetés Közismereti informatika oktatás heti 1 órában, egyszerre 18 tanulónak, hagyományos módon, hagyományos eszközökkel, eredményesen? Mi az ami ezek közül könnyen megoldható?

Célok, hipotézis Célok: új módszertan alkalmazása, új szemlélet bevezetése, jó érettségi eredmények elérése, Informatikai írástudás, kompetenciák… Hipotézis: Jó tanulmányi eredményeket lehet elérni a blended learning bevezetésével

Az intézmény, a tanár és a tanulók közös érdeke … A tanár értéke az iskolai vezetés szemében: arányos a munkája értékével! A munka értéke mérhető (a naplóban található eredmények formájában is) A tanárt kedvelik a diákok is, ha színvonalas órákat tart - könnyebb rendet tartani az órán segít a problémák felfedésében és megoldásában sikerélményt ad a tanulóknak

Mi történt a tanévben ? Célok és eredmények összefoglalása. Bevezettem a Moodle keretrendszer használatát az egyik érettségiző osztályban, Tananyagot állítottam össze, Menedzseltem a kurzus résztvevőit, Felmértem a tanulók tudását érettségi szintű és színvonalú feladatsorokkal, Mértem az ismeretek elsajátítását a feladatsorokon keresztül, Elektronikus csatornákon keresztül kommunikáltam a diákokkal, Problémákat oldottunk meg közösen.

Az e-learning keretrendszer A tartalomfejlesztés folyamatos, Hamarosan átállás történik a 2.0 változatra (ez komoly módszertani változásokat fog okozni!)

Példa a lecke tartalomtípusra

Példa a fórum használatára

Példa Hot Potatoes tesztre

Példa Hot Potatoes rejtvényre

Vegyes kérdéstípusok használata

Gyakorló feladatsorok használata

Gyakorló feladatsorok használata

Oktatóvideók használata

Skype használata

Eredmények?

Eredmények?

Jövőkép – tervek… KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További kollégák bevonása, belső képzések Módszertani fejlesztések e-fejlesztő munkaközösség kialakítása az iskolában Munkaközösségek közötti kapcsolat Az e-tananyagok mennyiségének és interaktivitásának növelése További mérések készítése, e-portfólió bevezetése KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!