Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus A blended learning alkalmazása a középiskolai oktatásban Pálfy János SzKI, Szolnok
Problémafelvetés Közismereti informatika oktatás heti 1 órában, egyszerre 18 tanulónak, hagyományos módon, hagyományos eszközökkel, eredményesen? Mi az ami ezek közül könnyen megoldható?
Célok, hipotézis Célok: új módszertan alkalmazása, új szemlélet bevezetése, jó érettségi eredmények elérése, Informatikai írástudás, kompetenciák… Hipotézis: Jó tanulmányi eredményeket lehet elérni a blended learning bevezetésével
Az intézmény, a tanár és a tanulók közös érdeke … A tanár értéke az iskolai vezetés szemében: arányos a munkája értékével! A munka értéke mérhető (a naplóban található eredmények formájában is) A tanárt kedvelik a diákok is, ha színvonalas órákat tart - könnyebb rendet tartani az órán segít a problémák felfedésében és megoldásában sikerélményt ad a tanulóknak
Mi történt a tanévben ? Célok és eredmények összefoglalása. Bevezettem a Moodle keretrendszer használatát az egyik érettségiző osztályban, Tananyagot állítottam össze, Menedzseltem a kurzus résztvevőit, Felmértem a tanulók tudását érettségi szintű és színvonalú feladatsorokkal, Mértem az ismeretek elsajátítását a feladatsorokon keresztül, Elektronikus csatornákon keresztül kommunikáltam a diákokkal, Problémákat oldottunk meg közösen.
Az e-learning keretrendszer A tartalomfejlesztés folyamatos, Hamarosan átállás történik a 2.0 változatra (ez komoly módszertani változásokat fog okozni!)
Példa a lecke tartalomtípusra
Példa a fórum használatára
Példa Hot Potatoes tesztre
Példa Hot Potatoes rejtvényre
Vegyes kérdéstípusok használata
Gyakorló feladatsorok használata
Gyakorló feladatsorok használata
Oktatóvideók használata
Skype használata
Eredmények?
Eredmények?
Jövőkép – tervek… KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További kollégák bevonása, belső képzések Módszertani fejlesztések e-fejlesztő munkaközösség kialakítása az iskolában Munkaközösségek közötti kapcsolat Az e-tananyagok mennyiségének és interaktivitásának növelése További mérések készítése, e-portfólió bevezetése KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!