Távmunka tanácsadói képzés a BME-n

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Az ÁFSZ szervezetfejlesztési törekvései különös tekintettel.
INFOKOALÍCIÓ TÁMOP pályázat január 01. – június 30.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia pillére: Az alkalmazkodóképesség növelése Soós Roland Igazgató ÉRÁK.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Szakmai monitorozás.
TÁMOP /A
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat és az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány közötti években indított munkaerő-piaci programjairól, valamint.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A nevelési-oktatási program előzményei
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Szervezeti viselkedés Bevezetés
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Lökkös Attila A családi napközi képzés fejlesztése
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
Környezetmérnöki szak
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
Készítette: Farkasné Veres Edina
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Távmunka tanácsadói képzés a BME-n Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Távmunka tanácsadói képzés a BME-n VII. Országos Távmunka Konferencia Budapest, 2008. 12.11. Szabóné dr. Berki Éva BME APPI MPT

A szakirányú továbbképzési szak Előzmények TÁMOP 1.3.1.: komplex, a távmunka végzést támogató szolgáltatások fejlesztése 2007-2010 távmunka végzéshez szükséges szakemberek kvalifikált felkészítése iránti igény VI. Országos Távmunka Konferencia keretében a BME vállalása

Képzési program kompetenciaelvárások meghatározása képzési tartalmak beazonosítása tantárgyi struktúra kialakítása képzési idő megtervezése szakirányú képzési program kidolgozása akkreditációra történő előkészítés Partnereink voltak: BMIK ÁFSZ

Képzés célja az atipikus foglalkoztatás lehetőségek bemutatása a távmunka végzés sajátosságainak, feltételeinek, a nemzetközi gyakorlatban már létező távmunka modellek megismertetése a távmunka végzés jogszabályi előírásainak elsajátítása a távmunka végzés költség-hatékonyság elemzési módszereinek bemutatása a távmunka végzés folyamatainak szakmai támogatására való felkészítés

A szakirányú továbbképzési szak Szakképzettség oklevélben szereplő megnevezése: távmunka tanácsadó A képzésbe való felvétel feltétele: főiskolai végzettség vagy alapfokozat (BA/BSC) Képzési idő: 2 félév

A képzés tantárgyi struktúrája I. félév 6 tantárgy Projektmunka Tréning II. Félév 5 tantárgy Projektmunka Tréning Szakdolgozat konzultáció

Főbb tudástartalmak a munkaerőpiac elméleti alapjai, kiemelten az egyensúlyi viszonyok, munkaerőpiac kategóriái, a munkaerőpiac és foglalkoztatás kapcsolata, a foglalkoztatás-ösztönzés főbb prioritásai törekvések a foglalkoztatáspolitika egységesítésre az Európai Unióban rugalmasság és biztonság a munkaerőpiacon az atipikus munkaformák típusai távmunka lehetőségek és korlátok

Főbb tudástartalmak a foglalkoztatás, a humán erőforrás kiválasztás során mérlegelendő kérdések a stratégia emberi erőforrás-tervezés tartalma, folyamatai és módszerei, a szervezeten belüli (belső) munkaerőpiac működése, valamint a munkaerő beszerzésének forrásai és módszerei a távmunka foglalkoztatáshoz szükséges kompetenciák, a menedzsment kompetenciákban történő változtatások szükségessége

Főbb tudástartalmak a távmunka és hagyományos kontrolling hagyományos kontrolling feladatok költség/haszonelemzési módszerek a távmunka és a stratégiai kontrolling a BSC a stratégia-megvalósítás kontrollálásának szolgálatában stratégiai szemlélet érvényesítése a távmunka tervezése és a monitoring során stratégiai elemzési módszerek

Főbb tudástartalmak távmunka kutatások, kezdeményezések távmunka modellek (Irország, Svédország, Nagy-Britannia, Spanyolország) megismerése, a távmunka tervezése és megvalósítása, a távmunka alkalmazás kapcsán a módszerek, eszközök és feltételek megléte a távmunka végzés költség-haszon elemzése és a megvalósulás eredményeinek mérése, értékelése

Főbb tudástartalmak a munkajogi szabályozási rendszere, alapintézményei a munkaviszony és munkavégzésre irányuló jogviszony különböző formái a munkavégzés helye és a távmunka a munkaszerződések típusai, kötelező tartalmi elemek a munkajogi viták lehetséges „forrásai” a távmunka végzés kapcsán alkalmazható munkaszerződés tartalma, kritikus elemei

Főbb tudástartalmak a munkaerő-piaci szereplők közötti tárgyalások, konfliktusok és megállapodások formái, intézményei, a megállapodások gazdasági hatásai a vállalaton belüli kérdések, konfliktusforrások és a konfliktuskezelési módok a távmunka bevezetése kapcsán várható egyeztetési kérdések és folyamatok a foglalkoztatási formák közé beillesztett távmunka bevezetés előzetes belső egyeztetési fórumai és folyamatai

Főbb tudástartalmak a monitoring, benchmarking a távmunkában a távmunka mérésére szolgáló indikátorok a nemzetközi gyakorlatban és a hazai kutatásokban a monitoring előkészítési munkálatok monitoring-vizsgálatok pilot projektjeinek tapasztalatai

Főbb tudástartalmak egy konkrét távmunka modell elemzése, adott gazdasági körülmények közötti megszervezésének, gazdaságos működtetése feltételeinek feltárása, a működés kockázat elemezése helyzet- és szituációs gyakorlatokon keresztül a távmunka szakértői tevékenység főbb tartalmi sajátosságai, a tanácsadói munka gyakorlata ill. egy távmunka tanácsadói felkészülés folyamatának szimulálása, egy távmunka modell terv kidolgozása

A képzés tervezett formája, ütemezése akkreditált képzési program önköltséges képzés: 225ezer Ft/fő/félév intenzív képzési forma: kontaktórák, önálló munka, team és csoportmunka félévente 5x2 nap kontaktóra félévente 1x2,5 nap bentlakásos tréning tervezett indítás: 2009. I. félév

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET ! Információk Képzésfelelős: berki.e@bme.eik.hu Kérdések, előzetes jelentkezések a fenti címre eljuttathatók. További konkrétabb információk a www.bme.appi.hu honlapon 2008. 12.15-től állnak rendelkezésre. KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET !