A Stratégia értékelése, visszacsatolása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

6. A gazdasági hatékonyság elemzése
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
A stratégiai tervezés módszertana
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szűk keresztmetszetet okozó termelési tényező
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
NCA - Önkéntes projektek tervezése és megvalósítása
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Magyar kis-és középvállalkozások kilátásai Előadó: Kiss Ambrus.
Az önkormányzati gazdálkodás vizsgálata Vigvári (2002) o. alapján a kapcsolódó excel fájllal használató.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A szervezeti centralizáció jelentősége
Robert S Kaplan, David P. Norton Balanced ScoreCard
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Kaplan – Norton: Balanced Scorecard
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Humánerőforrás Kontrolling
HUMÁNKONTROLLING Készítette: Buránszki Szilvia – MRDA9O, KGKIEG I.ÉVF.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Ellenőrzés, visszacsatolás
Kérdések a második zh-hoz
Minőségdíjak.
HR-klub február 16. Előadó: Hegedűs Márta Értékteremtő szolgáltatói kultúra HR eszközökkel.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
A KOMPLEX DÖNTÉSI MODELL MATEMATIKAI ÖSSZEFÜGGÉSRENDSZERE Hanyecz Lajos.
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
1 5. ELŐADÁS. 2 Munkakör-értékelés 3 A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Az árképzés szempontjai
5. ELŐADÁS. Munkakör-értékelés A munkakör-értékelés szisztematikus folyamat. Célja a munkakörök relatív értékének meghatáro- zása adott szervezet keretei.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
B ALANCED S CORE C ARD BSC Dr. Kovács Árpád Endre SZIE – GTK TATA Kiválósági Központ és Informatikai Intézet (TKI) március 25.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
ECONOMSOL a Kis- és Középvállalkozások kontrolling szolgáltatója
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
KÉRDÉSEK STRATÉGIÁK: Vannak-e, és ha vannak, akkor milyenek a hajléktalan emberek „stratégiái”? EGYÜTTMŰKÖDÉS: Mikor és hogyan kooperatív vs. konfliktusos.
Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám-rendszer
Vállalati terv bemutató
Humán-controlling.
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

A Stratégia értékelése, visszacsatolása

EREDMÉNYESSÉGI MUTATÓK (ARÁNYOK) Egyszerű, gyakorlatban alkalmazott EGYES KÖZSZOLGÁLTATÁSOKRA SZÜKSÉGLETEK + problémák, amelyek érintik a képviselő- testület céljait és akcióit + úgy tekinthetők mint „lehetőségek” + tényezők, amelyek a „piacot” alakítják, amelyen működünk ELVEK FÓKUSZBAN AZ EREDMÉNYESSÉG ÖSSZPONTOSÍTÁS AZ IGÉNYBEVEVŐRE ÖSSZEHASONLÍTÁSOK IDŐRŐL-IDŐRE CSAK JELZŐSZÁMOK AZ ELFOGADHATÓ „RÉSEK” BEMENETEK + a tevékenységben felhasznált erőforrások +”közös nevezőre” hozva, pénzben kifejezve + egy főre eső költség és/vagy egységköltség összehasonlítva másokkal, ahol csak lehetséges KIMENETEK + a nyújtott szolgáltatások mennyisége + a szolgáltatások minősége, pl. a személyzet képesítése, válaszidő EREDMÉNYEK + hogyan változnak a szükségletek +tevékenységeink hatása +beleértve a kliensek véleményét HATÉKONYSÁGI MUTATÓK (ARÁNYOK) KÖLTSÉGEK- EREDMÉNYESSÉG A PÉNZÉRT KAPOTT ÉRTÉK EREDMÉNYESSÉGI MUTATÓK (ARÁNYOK)

A BSC, azaz a harmonikus mutatószám rendszer Ügyfél kapcsolatok Pénzügyi eredmények Belső folyamatok Tanulás, fejlődés, növekedés Jövőkép és stratégia

A BSC, azaz a harmonikus mutatószám rendszer Pénzügyi eredmények: a mutatókkal mért pénzügyi eredményeket, korábbi döntések, stratégiák eredményeit mutatja. Ez a működés pénzügyi vetülete. Belső folyamatok: a szervezeti-vezetési hatékonyságot, a költséggazdálkodást stb. vizsgálja. Ez a működés belső vetülete. Tanulás, fejlődés, növekedés: azt méri, hogy milyen tanulási, változási és fejlődési képességek jellemzik a szervezetet és ezt hogyan használja a szervezet. Ez a működés tanulási és innovációs vetülete. Ügyfélkapcsolatok: azt mutatja meg, hogy az ügyfelek hogyan látják a szervezetet. Ez a működés „vevői” vetülete.