Author / Presentation title

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
Tatabánya, EHÖSZ konferencia október 24.
Elektronikus ügyintézés, és várható technikai fejlesztések a Növény- és Talajvédelem területén Várszegi Gábor osztályvezető augusztus 30.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Verfasser · weitere Angaben
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
Önkormányzat építésügyi feladatai 1.településfejlesztés 2.Településrendezés (területek felhasználásának meghatározása és módja) 3.Helyi építészeti értékvédelem.
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
Környezetvédelmi termékdíj tanácsadó
7. Tétel Ahhoz, hogy szalonja teljes körű szolgáltatást nyújtson, szüksége van további szépségápolással foglalkozó szakemberre (fodrász, kozmetikus, masszőr.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Adatvédelmi fogalmak.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
Állami és önkormányzati vállalatok átláthatósága - a FŐTÁV Zrt. esetében Budapest, április 28.
Nyilvánosság biztosítása
Kereskedelmi levelezés
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
TÁMOP Közüzemi ivóvízellátás és szennyvízelvezetés Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
Az igénybevevői nyilvántartás
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Adatvédelmi alapelvek
A felszíni vizek védelmének új szabályozása Botond György vezető főtanácsos Környezetvédelmi Minisztérium Környezeti Elemek Védelmének Főosztálya.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Hajdu István Bükk-Térségi LEADER Egyesület : A HVS felülvizsgálat, HPME javaslatok gyűjtésének meghirdetése a 16/2013. ÚMVP IH közlemény alapján.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az NFFF megvalósításának szervezési és szervezeti kérdései
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Munkajogi ismeretek.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
26/09/20161 Elektronikus számlázás ellenőrzési tapasztalatai Czöndör Szabolcs Elektronikus Kereskedelem Ellenőrzési Osztály.
2016. október 11. First Line Experts Kft. Hotel Griff Irodaház H-1113 Budapest, Bartók Béla út Adózási aktualitások 2017.
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
A NORMATÍVA BEFIZETÉSE
2016-os újdonságok ! Készítette: Puska Tamás.
Elektronikus aláírás és iratkezelés
ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS E-JOG.
E-ügyintézés az adózásban 2006.
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Közbeszerzési Döntőbizottság
Közbeszerzési Döntőbizottság
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
A HTE Vételtechnikai, Kábeltelevíziós Szakosztálya és a Média Klub előadása a BME TMIT I. épület B. 210-ben Mobilinternet semlegesség gyakorlati mérése.
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Author / Presentation title 08/29/2007 Author / Presentation title Új hírközlési jogszabályok hatása az ügyfélkiszolgálásra Magyar Telekom ügyfélkiszolgálása Zsuppánné Vörös Tünde Hatósági kapcsolatok vezető 2012. március 27. 20/06/2011

Tartalom: 1.Változó jogszabályi környezet – változó üzleti folyamatok 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title 1.Változó jogszabályi környezet – változó üzleti folyamatok 2. Szabályzói fókuszban a Telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége 3. Ügyfélélmény növelése - Ügyfélkiszolgáló rendszerek fejlesztése 2

1.Változó jogszabályi környezet-változó üzleti folyamatok 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Előfizetők értesítése ( Eht. 144 § ) Elsődleges értesítési mód a számlalevél melléklete Határozott idő lejártáról szóló értesítés határozott időtartam lejártáról, hátralevő napok számáról 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről ( Eht. ) Javasoljuk, hogy az ügyfél értesítése elsődlegesen ne a számlalevél mellett történjen,legyen választási lehetőség a postai úton való tájékoztatásra vagy más értesítési módok alkalmazására a jogszabályi keretek betartásával. ÁSZF módosítási folyamat szükségtelenül megnövekedik. Közleményben történő értesítésre továbbra is szükség lenne a prepaid szolgáltatást igénybe vevők számára. A hátralevő napok száma csak a levél keltétől számítható, az előfizetőknek nem jelent releváns információt a hátralevő napok száma, ezt szükségtelennek tartjuk. Észrevétel/javaslat Ügyfél értesítés: 3

Változó jogszabályi környezet-változó üzleti folyamatok 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről ( Eht. ) A megőrzési és hozzáférési kötelezettséget összhangját meg kell teremteni. Az előirt kötött sorrend és a sok kötelező elem nehézséget okoz a szerződések logikus felépítésében és a szerződés hosszában. Szükséges lenne az egyszerűsítés és a szolgáltatóknak nagyobb rugalmasság biztosítása pld. azzal, hogy egyes szabályokat mellékletben helyezzen el a főszövegben történő utalással. Észrevétel/javaslat Ügyfél értesítés: ÁSZF- előfizetői szerződések ÁSZF megőrzési és hozzáférhetővé tételi kötelezettsége Írásbeli szerződések tartalma: Az Eszr. meghatározza az előfizetői szerződések kötelező elemeit és azok sorrendjét 4

Változó jogszabályi környezet-változó üzleti folyamatok 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről ( Eht. ) Korlátozás: Szolgáltatás korlátozása: Eht. 137 § (2a) A korlátozás a megtévesztés esetét kivéve, a műszakilag kivitelezhető mértékben, csak az előfizetői szerződésszegéssel érintett szolgáltatásra terjedhet ki. Ügyfél értesítés: Észrevétel/javaslat 2011.08.03.-án az Eht-ban megjelenítésre került a „díjtartozás esetét kivéve” szövegjavaslat volt teljes mértékben szinkronban az EU Rendelet szövegével, amely a későbbiek folyamán 2011. december végén törlésre került. Az Eht ezen módosítása nincs összhangban az EU Rendelet szövegével. Ez a kötelezettség abban az esetben nem kivitelezhető, amikor egy előfizetői csomagon belül több szolgáltatást is nyújtunk. A változtatás a szerződésszegő előfizetőt szükségtelenül védi. 5

Változó jogszabályi környezet-változó üzleti folyamatok 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title 6/2011.(X.6) NMHH rendelete az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól Hibaelhárítás ( Eszr. 9.§ (1) Automatikus kötbérfizetés Létesítés Észrevétel/javaslat A szolgáltató köteles az előfizetőt 48 órán belül értesíteni a helyszíni vizsgálat időpontjáról. Vannak esetek amikor az előfizetők nem adnak meg értesítési telefonszámot, vagy e-mail címet. A közvetlen elérhetőség hiánya nem szabályozott, ráadásul teljesen értelmetlen többletterhet jelent a szolgáltatóknak, s véleményünk szerint nem szolgálja az előfizetők védelmét sem ez a plusz értesítési kötelezettség. A kötbérszámítás metódusa még nagyon bonyolult. Javasoljuk egyszeri, fix díj meghatározását. Nem rendelkezik az Eszr. a harmadik fél hibájából, illetve a hatósági engedélyezéstől függő létesítési idő esetéről. Módosítás szükséges. 6

Változó jogszabályi környezet-változó üzleti folyamatok 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Kínált sávsebesség fogalma Számlázási rendszer követelményei (Rendelet 13. § (5) bek. g) pontja) g) az Eht. 137. § (7)–(8), valamint a 149. § (4) bekezdései értelmében az előfizető fogyasztásának túllépése, valamint rendellenes fogyasztói szokások esetén a túlfogyasztási korlát vagy a rendellenes fogyasztói szokás hibás mérése, valamint az értesítési kötelezettség hibás teljesítésének száma sem a mérés sem az értesítés tekintetében nem haladhatja meg az összes kötelezettség tízezredét. 13/ 2011. ( XII. 27 ) NMHH rendelet szolgáltatás minőség A kínált sávszélesség rendeletben megfogalmazott definíciója a jelenlegi formában nem értelmezhető. Szükséges, hogy rendelkezés gyakorlati alkalmazásában nyújtson segítséget a jogalkotó, Különösen abban, hogy a rendelkezésnek való megfelelés érdekében milyen mérési eljárást tart elfogadhatónak. A rendellenes fogyasztói szokás szubjektív kategória, a szolgáltatók önkényes meghatározása folyamatos előfizetői panaszt generálhat. Az azonnali értesítésre nem minden esetben állnak rendelkezésre olyan rendszerek, amelyek az elvárt azonnali reagálást lehetővé tennék. Ügyfél értesítés: Észrevétel/javaslat 7

A Magyar Telekom elkötelezett az Eht. megfelelés mellett 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Érintett témakörök Az Eht. előírásainak történő megfelelés érdekében, mind a jelenlegi, mind a bevezetés alatt álló IT-rendszereink tekintetében mindent megtesz a vállalat. A korábbi időszakban megkezdett jelentős fejlesztések mérete és fázisa miatt előfordulhat, hogy egyes Eht. előírásokra nem teljes körűen tudjuk teljesíteni, manuális háttérmunkával pótoljuk a rendszerek átmeneti hiányosságait. A legnagyobb odafigyelés és gondoskodás ellenére is előfordulhat, hogy szándékunk ellenére keletkeznek hibák, ezek megszüntetéséről folyamatosan gondoskodunk Előfizetői szerződés tartalma, létrejötte Szerződés megszűnése, szankciószámítás Számla tartalmi elemei Folyamatban lévő IT fejlesztés Szolgáltató által fizetendő kötbér Hibaelhárítás Szüneteltetés Korlátozás 8

Author / Presentation title 2. Szabályzói fókuszban a Telefonos ügyfélszolgálat elérhetősége Élő hangos ügyfélszolgálat elérése a hívó előzetes azonosítása nélkül 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Jogszabályi előírás 13/2011. ( XII. 27.) számú NMHH Elnöki rendelet12. § (1) e) a szolgáltató telefonos ügyfélszolgálati ügyintézőjének 60 másodpercen belüli élőhangos bejelentkezésének százalékos aránya az ügyfélszolgálat felé indított sikeresen felépült hívások esetén (két tizedes jegyig tizedes törtként is megadható). (2) Amennyiben a szolgáltató az ügyfélszolgálatra irányuló hívások megfelelő kezelése érdekében hívássoroló, illetve meghatározott menürendszer alapján csoportosító és a hívó fél választását kiszolgáló híváskezelő rendszert (a továbbiakban: call center) üzemeltet, az (1) bekezdés e) pontja szerinti bejelentkezést az ügyfélszolgálati ügyintéző élőhangos elérhetőségét biztosító menüpont hívó általi választását követően kell számítani. (3) A call center menürendszerének első (belépő) szintjén a szolgáltatónak biztosítania kell a közvetlen kapcsolatfelvétel lehetőségét az ügyintézővel. (4) Az ügyintézővel történő közvetlen kapcsolatfelvétel választásának lehetősége nem köthető a hívó előzetes azonosításához. 9

Author / Presentation title Az ügyféltől az ügyintézőig – Call Center 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Évi 32 millió hívás 18 millió operátort kér 1412 T-Home A bejövő hívások 55-65%-át az IVR-ok válaszolják meg Az operátori kilépési pontok mögött összetett hívásirányítási rendszer áll, melyben várakozási szabályok és különböző szempontú meghatározások ( pld hibabejelentés, reklamáció ) irányítják a hívások útját a megfelelő operátorhoz Egyre több tevékenység végezhető el az önkiszolgáló rendszerben operátori segítség nélkül Az IVR-ok mögött számos szegmens és termékfa, több száz szövegboksz és menüpont van. A különböző belépési pontok mögötti IVR –ok folyamatosan, az ügyféligényeknek megfelelően megújulnak, ügyfélbarát módosításokat vezettünk be 1430 T-Mobile 17millió 1435 Home Soho 197 Tudakozó + 198 Tudakozó 8 millió 1778 Domino I 1777 Domino 7 millió 1400 T-Systems 10

Szabályozás hatásai a Telefonos ügyfélkiszolgálásra Számos változtatás előnytelen az ügyfeleink számára! Terület Intézkedés Várható hatás Azonosítás/ authentikáció Hosszabb ügyintézési idő (tovább tart elkérni, ellenőrizni az adatokat, mint az IVR-ban) A hosszabb idő ügyfélelégedetlenséget okoz, több reklamáló ügyfelet, és ezen keresztül is rosszabb kiszolgálási szintet eredményez Szabályozás miatt azonosítás nélkül nem adhatunk tájékoztatást az ügyfélnek csak általános ügyben Nem azonosítja/ authentikálja magát az IVR-ban az ügyfél Csak általános csoporthoz kerülhet az ügyfél Ennek következménye, hogy az ügyfél először elmondja mit szeretne utána: vagy átkapcsoljuk vagy csak felvesszük, amit szeretne Mindkét esetben csökken az ügyfélelégedettség és hatékonyság is! Operátor választás Közvetlen operátor-kérés legyen az IVR főmenüjében Hatékonyságcsökkenést okoz mindkét megoldás, melyek kiküszöbölésére megoldás csak új, különálló hívószámok létrehozásában látunk  ez ügyfél szempontjából ismét kedvezőtlen változás 11

Author / Presentation title 3. A Magyar Telekom céljai az ügyfélkiszolgálás minőségének biztosítása érdekében 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Új CRM és számlázó rendszer bevezetése 2012-ben Ügyfélfókuszú folyamatok biztosítsa   Minőségi szolgáltatás nyújtása egyszerűen, gyorsan, rugalmasan, bármely csatornát is választja az ügyfél Új számlázási és ügyfélkezelési rendszer Új termékkatalógus bevezetése Üzleti folyamatok egyidejű átalakítása 12

A MT elkötelezett az ügyfélélmény növelése mellett 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title A Magyar Telekom a jelenlegi gazdasági környezet ellenére kitart a fejlesztések, az ügyfélélmény növelése mellett A 4. generációs hálózat kiépítése mellett az ügyfélkiszolgáló rendszerek fejlesztésére fókuszálunk 2012-ben Kevesebb sorban állás Egy ügyfélkezelő rendszer Rugalmasabb és egyszerűbb ügyfélkiszolgálás Csökken az ügyintézés ideje Kisebb, átláthatóbb termékstruktúra, könnyebb választás Egyszerűbb, rövidebb szerződések Egy számlázási rendszer Egységes, standardizált folyamatok 13

Author / Presentation title 4/4/201708/29/2007 Author / Presentation title Köszönöm a figyelmet ! 14