Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miért hirdetne egyenként több online állásközvetítő portálon, ha Önnek elegendő 1 helyen kérnie, hihetetlenül alacsony áron? hihetetlenül alacsony áron?
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
Álláskeresési információk Álláskeresés – on-line álláskeresés
4. előadás.
Munkaerő-felvétel.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 6.
Több szerződés, lojális ügyfél Erdős Mihály elnök-vezérigazgató.
Nyerjünk együtt! TAMOP /
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Starjobs Magyarország Kft.. A Starjobs Magyarország Kft óta kínál megoldásokat munkaerő-közvetítés, -kölcsönzés területén, a diákmunkában 1983 óta.
Vizsgarészhez rendelt követelménymodul azonosítója, megnevezése: Ügyviteli és munkaerőpiaci ismeretek, álláskeresési technikák alkalmazása Vizsgarészhez.
Emberierőforrás-ellátás
 Megbízható, jó hírnévvel rendelkező cég  A munkaközvetítés és annak minden formája INGYENES!
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A KÖZBESZERZÉSEKET TÁMOGATÓ OBJEKTÍV INFORMATIKAI RENDSZER 1 Tudományos Diákköri Konferencia Troll Gergely.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Külföldi munkavállalás március 21.. Mi lesz ez?
Kovács Zsolt 1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Karrier és Öregdiák Iroda.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Álláshirdetés, pályázat
Emberi erőforrás tervezés toborzás, kiválasztás
HUMÁN KONTROLLING.
Foglakoztatás pályázati projektekben Általános áttekintés Tóth István, tanár.
Foglalkoztass okosan Foglalkoztass okosan A civilek foglalkoztatási lehetőségeiről Tóth István.
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
„BEINDÍTÓ” FŐVÁROSI GYAKORNOKI ÖSZTÖNDÍJ PÁLYAKEZDŐ ROMA FIATALOKNAK.
Az EEM helye a menedzsmentben
„ Megváltozott munkaképességű munkavállalók –
Karrierlehetőségek a multiknál
Foglalkoztatási Információs Pont a Kunbaracsi Teleházban Foglalkoztatási Információs Pontok és tanító Teleházak Molnár Andor, Szeged, december 15.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Szakmai gyakorlat jelentősége, tudatos karrierépítés
„Kiút a hátrányos helyzetből” c. projekt innovatív elemei.
EASY e-HR ® Automatizálja HR adatbázisát egyszerűen.
ÁLLÁSHIRDETÉSEK Készítették: Ádámku Renáta Karancsi Diána Nagy Magdolna Percze Dóra Szőllősi László.
Munkaköri leírás, Markov analízis
Foglalkoztatási Információs Pontok
A munkaerő-állomány biztosításának folyamata: a toborzás
Munkaerőbiztosítás II. TOBORZÁS
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
Vállalatgazdaságtan II. – HR 3. Toborzás
A MUNKAKÖRI LEÍRÁS.
4. előadás. Erőforrás-biztosítás: toborzás, kiválasztás,leépítés II. rész.
Online sajtó- és médiafigyelés hatékonyabban avagy Magyar Telekom sikersztori Csuri Csaba.
BME Részidős Mesterképzés 2016 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Toborzás - Álláskeresés Emberi erőforrás menedzsment Toborzás - Álláskeresés Dr. Gyökér.
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
1. Operatív munkaerő-gazdálkodás – HR áramlás 2. Személyzetbeszerzés
Országos nagykereskedelmi menedzser
Sales Back Office Specialista Dolgozz velünk az Élet habos oldalán!
A munkaerőpiac mai kihívásai
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Belső ellenőrzési és pénzügyi menedzser
A szakmai gyakorlat szervezése?
Készítette: Farkasné Veres Edina
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Előadás másolata:

Emberi Erőforrás Menedzsment Toborzás - Álláskeresés 6. előadás

Vázlat A hiány betöltésnek módozatai A kiválasztás folyamata A toborzás célja módszerei Álláskeresés Jelentkezés, önéletrajz

A hiány betöltésének módszerei 47-48 Munkakör áttervezés Túlóra Gépesítés, automatizálás Rugalmas munkaidő Részmunkaidős foglalkoztatás Outsourcing Ha egyik sem, akkor felvétel!

A kiválasztás folyamata * Az állás meghirdetése - pályázat vagy önéletrajz és motivációs levél bekérése Dokumentumok, referenciák ellenőrzése Első interjú Szelekciós tesztek Tesztkosár Szimulációs tesztek stb., Második interjú Alkalmazási ajánlat

A toborzás célja 47 Olyan munkavállalók keresése és vonzása, akik a vállalatnál szeretnének dolgozni Minél nagyobb a merítés lehetősége, annál nagyobb a megfelelő munkavállaló megtalálásának esélye.

Toborzási stratégia Részei: * Részei: milyen teljesítménykínálatú jelentkezőre van szükségünk (munkakör alapján) milyen eszközök vonzzák a megfelelő embereket hol, hogyan hirdetjük meg ki foglalkozzon a jelentkezőkkel milyen tájékoztatást adunk a cégről milyen időkereteket adunk a folyamathoz

Eldöntendő kérdés KIVEL TÖLTSÜK BE A MEGÜRESEDETT MÜNKAKÖRT? * KIVEL TÖLTSÜK BE A MEGÜRESEDETT MÜNKAKÖRT? BELSŐ VAGY KÜLSŐ JELENTKEZŐVEL?

Meghirdetés módszerei 48-50 Belső meghirdetés Munkaügyi Központok megkeresése Szórólapok, táblák, plakátok, stb. Professzionális cégek alkalmazása Elektronikus meghirdetés Hirdetés újságban

Belső meghirdetés * Nem formális: a menedzserek tesznek ajánlatot az általuk alkalmasnak tartott jelöltre Formális: Üzemi lapban, hálózaton, faliújságon megjelenik, Jelentkezni lehet rá Megfogalmazott jelentkezési feltételek vannak

Belső erőforrások kiaknázása 48 Előnyök A képzés megtérül Előléptetések lehetősége motivál a fejlődésre Nagy a beválás biztonsága Költségtakarékos Könnyű beilleszkedés Segíti a megtartást Hátrányok Belterjesség Kevés jelentkező Nincs munkaerőpiaci összehasonlítás Szubjektivitás a kiválasztásban Korábbi munkatársak ellenállása Konfliktus más pályázókkal

Munkatársi ajánlási programok * Belsőleg meghirdetve Lehet belső jelentkező és belső ajánlás is Ha az ajánlott munkatárs beválik, ajánlási díjat kap az ajánló Hatásai: költségkímélő (nincs költséges toborzás) és Kultúra alakító (felelősség az újak kiválasztásáért)

Munkaügyi központ megkeresése 49 Előnyök: Költségkímélő Előszelekciót nyújt A munkaadó erős pozícióban van a tárgyalásokon Hátrány: Munkanélkülieket közvetít – esetenként emberi problémák

Szórólap

Professzionális cégek *

Új technológiák alkalmazása 49 Internetes álláshirdetések A kereső cégek honlapjain Internetes állásportálokon Önéletrajzi adatbázisok Személyiségtesztek Toborzási szoftverek – amelyek feladata: Önéletrajzok kezelése - Lekérdezések Riportok Piaci információk elemzése – konkurencia figyelés Projektmenedzsment

Új technológiák alkalmazása * Előnyök: Gyorsaság a hirdetésben– percek alatt felkerül egy nyitott pozíció Gyorsaság a keresésben– másodpercek alatt le lehet válogatni Nagyobb merítés A szoftver segíti az adminisztrációt, pl. értesíti a jelöltet Lehet előzetesen csoportokat képezni (pl. nyelvtudás, iparág szt.) Olcsó Korlátozott alkalmazás: Kis és középvállalatok Felsővezetők

Az online meghirdetési módok elterjedtsége * A világ 500 legnagyobb vállalatának 80%-a toboroz az interneten. Becslések szerint a toborzási költségek 70%-át megtakarítják. A megüresedett munkahely betöltési ideje 60%-al rövidülhet. Forrás: Recruitsoft.com

Hirdetés Milyen legyen? (marketing funkció) figyelem felkeltő 50-51 Milyen legyen? (marketing funkció) figyelem felkeltő érdeklődést kiváltó mozgósító Tartalma: szervezet neve, tevékenysége, mk. helye betöltendő munkakör leírása követelmények, kép-zettség, kor, gyakorlat juttatási rendszer jelentkezés helye, ideje, formai feltételei

A hirdetés hatásai Költséges, de * Költséges, de gyorsan eljut a megcélzott szegmenshez közvetlen visszajelzést biztosít a cég munkaerőpiaci poziciójáról (jelentkezők száma, minősége) erősíti a vállalat ismertségét, gyakori hirdetés növekedést sejtet

Álláskeresés Kell világos stratégia, mit keresek? Önértékelés – * Kell világos stratégia, mit keresek? Hol vannak ezek? Kreativitás! Folyamatos munkaerő-piaci figyelés Önértékelés – Erősségek, gyengeségek: Lehetőségek, veszélyek

Hálózatok révén történő keresés * Hálózatok révén történő keresés Az Ön hálózatának tagjai (barátok, diáktársak, szakmai szervezetek, munkaközvetítők, üzletemberek) Az „ideális„ és a „biztonsági” alternatíva Óvatosság! Másodlagos vonalak!

Önéletrajz Tartalmi összetevők: Személyes adatok Iskolai végzettség * Tartalmi összetevők: Személyes adatok Iskolai végzettség Gyakorlat – Szakmai életút Egyéb, képesítést nem adó tanfolyamok Nyelvismeret, gk. vezetői eng., stb. Érdeklődés

Szabályok az önéletrajz készítésben * Rövid Professzionális megjelenés Teljesítményre koncentrált Gyorsan áttekinthető