A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

A polgári védelmi szervezetek megalakítása, alkalmazásának időszakai, szabályai Jogszabályi háttér § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről (Pv.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
katasztrófa-veszélyeztetettsége Dr. Tóth Ferenc tű. dandártábornok
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium ülése
Kirendeltség-vezetői munka elmélete és gyakorlata Dr. Hornyacsek Júlia.
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Siska Csaba alezredes HM Védelmi Hivatal mb. területi igazgató
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Lakosságvédelmi intézkedések katasztrófaveszély időszakában
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
A környezetvédelem intézményrendszere
A civil lakosság kapcsolódási, önkéntes szerepvállalásának lehetőségei
Baranya Megyei Önkormányzat
Munkavédelmi előírások rendszere
Szervezetfejlesztési Program
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A VESZÉLYHELYZETEK SZABÁLYOZOTTSÁGA
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Győr-Moson-Sopron Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság KÉSZEN AVÉSZBEN KÉSZEN AVÉSZBEN A viharokra történő felkészülés Győr-Moson-Sopron megyében Előadó:
ORSZÁGOS KATASZTRÓFAVÉDELMI FŐIGAZGATÓSÁG VESZÉLYHELYZET KEZELÉS FŐOSZTÁLY Az Országos Sugárfigyelő, Jelző és Ellenőrző Rendszer március 08.
A vörösiszap katasztrófa: a KKB Operatív Törzs szerepe, tapasztalatai
Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok. A Közösségi Veszélyhelyzet-kezelő Csoportok olyan meglévő közösségekből, támogató szervezet segítségével szervezett.
A megyei védelmi igazgatás helye és szerepe
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Kibertér-biztonság és iparbiztonság Kossa György tű. dandártábornok
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Az önkormányzat lakosságvédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §196/1996. (XII. 22.) Korm. rendelet a mentésben való részvétel szabályairól, a polgári.
Óvóhelyi védelem Jogszabályi háttér
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
A kitelepítés, kimenekítés, befogadás, visszatelepítés
Katasztrófavédelem válaszai a globális klímaváltozás
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
KÖZBIZTONSÁGI REFERENSEK
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
A rendészet szervei.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A kapacitás fenntartási program a nukleáris biztonsági hatóság szemszögéből Hullán Szabolcs GTTSZ konferencia „atomenergia=ellátásbiztonság” november.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ DOBSON TIBOR tű. dandártábornok.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
A kritikus infrastruktúra védelmi és információbiztonsági hatósági feladatokról Dr. Bognár Balázs tűzoltó ezredes főosztályvezető SEVESO III. regionális.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Minisztériumok, központi közigazgatás
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Rendszerről § §165/2003. (X. 18.) Korm. rendelet a nukleáris és radiológiai veszélyhelyzet esetén végzett lakossági tájékoztatás rendjéről

Nukleáris veszélyhelyzet esetén a megyei, fővárosi védelmi bizottság az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Rendszer (ONER) területi irányító és végrehajtó szerve. A nukleárisbaleset- elhárítással kapcsolatos tevékenységét az illetékes miniszter által vezeti, irányításával szervezi és hajtja végre. A döntések előkészítését a védelmi bizottság munkacsoportjai végzik, a hozott döntések végrehajtásáért pedig a védelmi bizottság irányítása alá tartozó szervek, szervezetek a felelősek. A Megyei Védelmi Bizottság Operatív Törzs a megyei, fővárosi Védelmi Bizottság munkaszervezete, annak döntés-előkészítő szerve. Alapvető feladata a katasztrófák megelőzésére, a katasztrófaveszély elhárítására, következményeinek csökkentésére, illetve megszüntetésére hozandó védelmi bizottsági döntések előkészítése. A katasztrófa bekövetkezése esetén az irányító és ellenőrző tevékenység végzése, valamint a helyreállításra irányuló döntés-előkészítő tevékenység koordinációja. Az Operatív Törzs vezetője a megyei katasztrófavédelmi igazgatóság, illetve a fővárosban a Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóság igazgatója. A védelmi felkészítés időszakában gyakorolt testületi hatásköröket, minősített időszakban a megyei, fővárosi védelmi bizottság elnöke veszi át. A fővárosi védelmi bizottság elnöke a főpolgármester, a megyei védelmi bizottságé a megyei közgyűlés elnöke. A védelmi bizottságok és szerveik által ellátandó feladatokat lásd a Honlapon. lásd a Honlapon.

A nukleárisbaleset - elhárítás országos irányítása és tervezése A nukleáris veszélyhelyzetre való felkészülés, a megelőzés és a végrehajtás koordinációját a Kormányzati Koordinációs Bizottság (KKB) végzi. A fentiek figyelembevételével 2008-ban elkészült új Országos Nukleárisbaleset-elhárítási Intézkedési Terv (Országos BEIT, illetve OBEIT) határozza meg a tervkészítésre kötelezett szerveket (a nukleáris veszélyeztetettség alapján), azok felelősségi körét, mellékletként tartalmazza az Országos Lakossági Tájékoztatási Tervet is. Az OBEIT célja mindazon követelmények és feladatok összefoglalása, amelyek a Magyar Köztársaság területét érintő nukleáris veszélyhelyzetben a telephelyen kívüli nukleárisbaleset- elhárítás során a fenti, alapvető célkitűzések szempontjából fontossággal bírnak. Az OBEIT keretet és iránymutatást ad az ágazati, területi, helyi és létesítményi tervek elkészítéséhez. Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) szerepe a nukleárisbaleset-elhárításban: a monitoring rendszer Az OKF felelős a NVH-ra felkészülés és védekezés feltételeinek megteremtéséért, továbbá az országos ágazati és területi szintű feladatok koordinálásáért.. Az OKF gyűjti és a Kormányzati Koordinációs Bizottság munkaszervei, valamint a fővárosi és megyei védelmi bizottságok részére folyamatosan továbbítja a sugárhelyzet értékelésével kapcsolatos információkat, állandó összeköttetést tart fent az ONER szerveivel. A nukleárisbaleset-elhárítási tervezés alapvető céljainak megismeréséért és a OKF-en működő Nukleáris Baleseti Információs és Értékelő Központ által ellátandó feladatok leírásáért lásd a Honlapot.lásd a Honlapot.

Lakossági tájékoztatás A lakosság hiteles és időben történő tájékoztatása érdekében Lakossági Tájékoztatási Tervet kell készíteni: – – a) országos szinten, – – b) ágazati szinten, – – c) megyei szinten, – – d) nukleáris létesítményekben, valamint radioaktív anyagokat előállító, alkalmazó és tároló létesítményben. Az Országos Lakossági Tájékoztatási Tervet (OLTT) - a Kormányzati Koordinációs Bizottság (KKB) útmutatója alapján - az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (OKF) készíti el. A Lakossági Tájékoztatási Tervek egységes elvek szerinti elkészítését a KKB Nukleárisbaleset-elhárítási Védekezési Munkabizottság vezetője biztosítja, aki országos szinten irányítja, ellenőrzi a Lakossági Tájékoztatási Tervek megalkotását. A Lakossági Tájékoztatási Terv végrehajtása a megelőzés időszakában a koordinátorok, veszélyhelyzeti időszakban a Lakossági Tájékoztatási Munkacsoportok feladata. Az Lakossági Tájékoztatási Tervek célja a megelőzés időszakában a lakosság bizalmának megszerzése és építése, a hatékony információcsere megalapozása, veszélyhelyzetben a lakosság életének, egészségének és az anyagi javaknak a megóvása. A megvalósítás lehetséges formái: – – középiskolai tantervek, felsőoktatási programok vonatkozó tantárgyaiba beépítve, – – kiadványok, pl. "Vele vagy nélküle", "Sugárzó környezetünk„ – – elektronikus média eszközeinek felhasználása, stb. További információ a Honlapon.Honlapon.