Kultúrák találkozása könyvtáros informatikus.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Kiemelt Ügyek Igazgatósága
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
A könyvtári digitalizálás kézikönyve és honlapja
4 négyzetes kérdés Készen vagy? B A
Síkos pályán Az ebédidő – az ebédidő. Lássuk a sajtószabadságot…
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Ezennel bemutatjuk a Bunkósági Rt. legújabb találmányát……
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Az összevont intézmények helyzetéről, működéséről Egy év végi vizsgálat alapján Fehér Miklós Gödöllő,
KAPOSVÁRI EGYETEM CSOKONAI VITÉZ MIHÁLY PEDAGÓGIAI FŐI S KOLAI FŐI S KOLAI KAR.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
NHKE Egészségfejlesztési Terv NHKE Egészségfejlesztési Terv 6. rész NHKE Fejlődési Modellje Készítette: Keilbach Józsefné (település egészségfejlesztő.
Projektnapló Az ideális világ
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
OKJ vizsgák 2010 Informatika Szabó András Petrik TISZK.
A szakképzési rendszer változásai Szabó András. Új kihívások, régi problémák Tanulói létszám folyamatos csökkenése Szakképzés presztízsének hanyatlása.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
Egy napom története Bemutatják a barátaim. Reggel felébredtem. Nagyon álmos voltam az előző esti huncutkodás miatt.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
H OGYAN KÁROS AZ INTERNET ? E LEMZÉS VII. OSZTÁLYOS TANULÓK KÖRÉBEN Ozsváth Berényi Hajnal KAM – Regionális és Antropológiai Kutatások Központja.
Továbbtanulási terveim készítette: Roszik László
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Tóth Gergely Gróf Széchenyi István Műszaki Szakközépiskola Informatikai jellegű szakképzés iránti igények és elhelyezkedési.
Informatikai szakképzés Gépipari, Informatikai Műszaki Szakközépiskola és Kollégium Kovács Péter
„Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2/C Vojtek Éva Képzésfejlesztési referens december 9.
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Tananyagfejlesztési munkacsoport Tevékenységünket októberében kezdtük. Feladatunk: Olyan tananyagok elkészíttetése pályázat útján, amely önálló.
PROJEKT CONTROLLING RENDSZER
4 Négyzet probléma Készen vagy? B A
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Korona Üzleti és Szolgáltató Központ Makó, Széchenyi tér
Programszervező VÁKE március 20. Bóné Gergely gondolatok programfelelőssé válásról, vállalásról, bizalomról, maradásról, átadásról.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Bikal, február 10. Drahos Péter Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
Mountain of China Tudjuk…. - miért nem teszünk róla ?
Légrádi László (NHL4JL), Informatikus – könyvtáros szak, Második évfolyam A Public Relations elmélete és gyakorlata Beküldendő feladat: Egy arculatértékelési.
AZ ÖTLET Mit termeljek, mit gyártsak?. Hogyan hozzunk létre, hogyan működtessünk fenntartható szociális vállalkozást ?
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
1. FELKÉSZÜLÉS Ami elromolhat, el is romlik Reméld a legjobbat, készülj a legrosszabbra!
Az INFORMATIKA nem költség, hanem TERMELŐESZKÖZ!
Hogyan tanulok? 5/8.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Wiegersma: a tanácsadás szintjei
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
A high-tech cégalapítás gyakorlati szempontjai
A magyarországi K+F politika
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
HOGYAN LÁTJÁK A VÁLLALATI
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
(Informatikus mérnök szakra)
Válaszd te is a BME-t! Makula Bence.
Az EU családügyi és ifjúságpolitikai törekvései
Előadás másolata:

kultúrák találkozása könyvtáros informatikus

kicsit kiábrándult vagyok

helyzet új, high-tech kihívások

jók de nem ebben

a házikenyér is finomabb, ha a pék süti

az informatikus-könyvtáros nem informatikus

tudni kéne mit várhatunk egymástól

az informatika a svájcinál is svájcibb bicska

csak kését, ollóját használjuk

kultúrák találkozása közszféra és versenyszféra találkozása, drága de szükséges szakemberek

a könyvtáros ragaszkodik a „papíros” megszokásokhoz és nem tudja mit kérhet

pl. mit nehéz, és mit könnyű megcsinálni, mit lehet automatizálni, és mit nem

az informatikus azt csinálja, amit kérnek tőle, nem tágítja a kereteket, óvatosan kommunikál

pl. ha nem feltétlenül (üzleti) érdeke nem ésszerűsít rendszerszinten

ötlet van… most forrás is, de hogy fogjunk neki?

pazarlás ha ugyanazt a jó ötletet többen is megvalósítják

sok kicsi sokra megy

együtt kompetencia központ; minden fejlesztés országos vetületének kidolgozása

együtt szakképzésben más szakokkal: informatika, pszichológia

együtt fejlesztésben: területi/esetleges konzorciumok helyett feladat- specifikusak