„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Modláné Görgényi ildikó Főigazgató Budapest Június 30.
GANZ ÁBRAHÁM KÉT TANÍTÁSI NYELVŰ SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
Szakképzés a moduláris felépítésű Országos Képzési Jegyzék rendszerében Soós László Dobogókő, április 3.
A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
A kamara szerepe a duális szakképzésben március 01.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Balassagyarmat, december 12. Stratégiai kérdések a magyar szakképzésben.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Új típusú OKJ vizsgák tapasztalata felnőttképzésben
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés Budapest február 17.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A gyakorlatvezető mentor
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT.
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest április 21.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
4. Anyagvizsgálat a Gyakorlatban Kecskemét, június A RONCSOLÁSMENTES ANYAGVIZSGÁLÓ SZEMÉLYZET TANÚSÍTÁSÁNAK AKTUÁLIS KÉRDÉSEI A MAROVISZ.
A moduláris, kompetencia alapú szakképzés aktuális kérdései
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
A képzett szakemberekért Idegen nyelvi fejlesztések a programban Juhászné Víg Éva alprogram-vezető május 20.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Az NSZFI szerepe a szakképzés tartalmának és minőségének fejlesztésében Nagykanizsa január 29.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
„A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése”
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Az előrehozott szakképzés tapasztalatai Zsámbékon 1 év elteltével.
Ipari Szakképző Iskolája
Modláné Görgényi Ildikó
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Szakképzés a gazdaság szolgálatában TÁMOP lehetőségek
Szent Lőrinc Vendéglátó és Idegenforgalmi Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium, Eger Vendéglős (OKJ ) vizsga szakmai és vizsgakövetelményei,
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
TIT Öveges József Ismeretterjesztő és Szakképző Egyesület
A szakképzésfejlesztéshez szükséges támogató környezet kialakítása Kiskőrös február 10.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
SZAKEMBERKÉRDÉS AZ ÉPÜLETGÉPÉSZETI SZAKKÉPZÉSBEN
Szakmai nap Észak- alföldi Régió Kisvárda, november 24.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
A „Képzés minőségének és tartalmának
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Előadás másolata:

„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”

Tervezett alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

NSZFI a kiemelt program megvalósítója Tapasztalatok:  Szakiskolai Fejlesztési Program  HEFOP  HEFOP  Vizsgaszervezés  Vizsgatétel-készítés, expediálás  Tankönyvkiadás és forgalmazás  Pedagógus-továbbképzések szervezése

SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK Piacképesek-e az oktatott szakmáink? A pályakövetés felhasználói Munkahelyet keresek! PÁLYAKEZDŐK FELNŐTTKÉPZÉS Minél több jelentkezőt várunk! MUNKÁLTATÓK DÖNTÉSHOZÓK Alkalmazható tudást kérek! Piacképes szakmákat finanszírozzunk inkább!

A pályakövetés felhasználói Információhiány. Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. Alulképzettség. Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. Nincs utánpótlás jó szakemberekből. Nincs olyan képzési-, foglalkoztatási adatforrás, amelyet egyszerre, egy időben (online) korlátlanul használhatnak. Információhiány. Alulképzettség. Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. Nincs utánpótlás jó szakemberekből.

ORSZÁGOS PÁLYAKÖVETÉSI INFORMÁCIÓS RENDSZER Adatok elhelyezkedésről, munkahelyi beválásról A pályakövetés szolgáltatásai A munkáltatók véleménye a munkavállalókról Információk egy helyen az egyéni döntések támogatásához Információk a fejlesztési támogatások elosztásához Információk az indítandó képzések tudatosabb tervezéséhez

SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK ÁLLÁSKERESŐK ALPROJEKTEK MUNKÁLTATÓK SZÜLŐK A pályakövetés felhasználói FELNŐTTKÉPZÉS DÖNTÉSHOZÓK PÁLYAKEZDŐK

Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Partnerség Szoftver adatbázis Országosan lefedett mentori hálózat A munkáltató érdekei Módszertani kézikönyvek Intézmények közötti együtt- működés Külső értékelés A munkavállaló érdekei Az oktatás minőségének javulása

Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Partnerség Szoftver adatbázis Országosan lefedett mentori hálózat A munkáltató érdekei Módszertani kézikönyvek Intézmények közötti együtt- működés Külső értékelés A munkavállaló érdekei Az oktatás minőségének javulása GARANTÁLT KAPCSOLATRENDSZER A MINŐSÉG JEGYÉBEN

ÚMFT-PROGRAMIRODA TÁMOP „A képzett szakemberekért” Szakmai tapasztalatszerzés és képzés

Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése

Gyakorlati képzés fejlesztése

Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

Tananyagfejlesztés a kompetenciaelvű szakmai tanulásmodellhez Korszerű technológia Informatikai fejlődés Változó gazdasági igények Helyi képzési tartalmak

A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás irányító Változó tartalmak Információ Tanulás irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása   Helyi  fejlesztések  befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika

3. új tankönyv 2. új tankönyv 1. új tankönyv kell Jelenlegi helyzet Tankönyvek összeállítása a Szak-Tan-Tár tartalomelemeiből „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv Régi tankönyv Régi tankönyv Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak

A SZak-Tan-Tár illeszkedése a szakképesítések központi programjához és a helyi képzési programhoz Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység

A Szak-Tan-Tár használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó A képzés tartalomelemei Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalom Tanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni

Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!