„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE”
Tervezett alprojektek Pályakövetés rendszerének kialakítása Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása Szakmai vizsgarendszer fejlesztése Vizsgafeladat-bank kialakítása Tananyagfejlesztés A képzés iránti kereslet növelése
NSZFI a kiemelt program megvalósítója Tapasztalatok: Szakiskolai Fejlesztési Program HEFOP HEFOP Vizsgaszervezés Vizsgatétel-készítés, expediálás Tankönyvkiadás és forgalmazás Pedagógus-továbbképzések szervezése
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK Piacképesek-e az oktatott szakmáink? A pályakövetés felhasználói Munkahelyet keresek! PÁLYAKEZDŐK FELNŐTTKÉPZÉS Minél több jelentkezőt várunk! MUNKÁLTATÓK DÖNTÉSHOZÓK Alkalmazható tudást kérek! Piacképes szakmákat finanszírozzunk inkább!
A pályakövetés felhasználói Információhiány. Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. Alulképzettség. Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. Nincs utánpótlás jó szakemberekből. Nincs olyan képzési-, foglalkoztatási adatforrás, amelyet egyszerre, egy időben (online) korlátlanul használhatnak. Információhiány. Alulképzettség. Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. Nincs utánpótlás jó szakemberekből.
ORSZÁGOS PÁLYAKÖVETÉSI INFORMÁCIÓS RENDSZER Adatok elhelyezkedésről, munkahelyi beválásról A pályakövetés szolgáltatásai A munkáltatók véleménye a munkavállalókról Információk egy helyen az egyéni döntések támogatásához Információk a fejlesztési támogatások elosztásához Információk az indítandó képzések tudatosabb tervezéséhez
SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK ÁLLÁSKERESŐK ALPROJEKTEK MUNKÁLTATÓK SZÜLŐK A pályakövetés felhasználói FELNŐTTKÉPZÉS DÖNTÉSHOZÓK PÁLYAKEZDŐK
Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Partnerség Szoftver adatbázis Országosan lefedett mentori hálózat A munkáltató érdekei Módszertani kézikönyvek Intézmények közötti együtt- működés Külső értékelés A munkavállaló érdekei Az oktatás minőségének javulása
Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Partnerség Szoftver adatbázis Országosan lefedett mentori hálózat A munkáltató érdekei Módszertani kézikönyvek Intézmények közötti együtt- működés Külső értékelés A munkavállaló érdekei Az oktatás minőségének javulása GARANTÁLT KAPCSOLATRENDSZER A MINŐSÉG JEGYÉBEN
ÚMFT-PROGRAMIRODA TÁMOP „A képzett szakemberekért” Szakmai tapasztalatszerzés és képzés
Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése
Gyakorlati képzés fejlesztése
Szakmai vizsgarendszer fejlesztése
SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások
ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal
Tananyagfejlesztés a kompetenciaelvű szakmai tanulásmodellhez Korszerű technológia Informatikai fejlődés Változó gazdasági igények Helyi képzési tartalmak
A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás irányító Változó tartalmak Információ Tanulás irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása Helyi fejlesztések befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika
3. új tankönyv 2. új tankönyv 1. új tankönyv kell Jelenlegi helyzet Tankönyvek összeállítása a Szak-Tan-Tár tartalomelemeiből „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv Régi tankönyv Régi tankönyv Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak
A SZak-Tan-Tár illeszkedése a szakképesítések központi programjához és a helyi képzési programhoz Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység
A Szak-Tan-Tár használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó A képzés tartalomelemei Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalom Tanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni
Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!