Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság 2007. január 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Lengvárszky Attila oktatási igazgató ETR konferencia Pécsi Tudományegyetem Oktatási Igazgatóság „Csupán egyetlen siker létezik, hogy képesek vagyunk.
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
2008. november 26. Gáti József Pályakövetés intézmény- vezetői szemmel Gáti József.
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Ágazati adatszolgáltatás és nyilvántartások stratégiai fejlesztése TÁMOP Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése, második ütem.
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
ETR Bevezető DEXTER Informatikai kft.. DEXTER Informatikai Kft Tartalom:  Mi az ETR  Az ETR célja  ETR történelem  ETR modulok  ETR hozzáférések.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Befolyásolhatták-e a jelentkezői döntéseket a felvételi rendszer és a képzési szerkezet változásai?  Képzési szerkezet  Felvételi követelmények  Állami.
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Mit kell tennünk: - Célok, tények, tervek Rós László
Gondolatok az EVH Tájékoztatási Központjának második éves munkaprogramjához, kiemelten kezelve a Leader-t Haris Martinos, EVH Tájékoztatási Központ csapatvezetője.
Controlling a gyakorlatban
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.

TQM-ISO Minőségügyi kérdések a Pécsi Tudományegyetemen Szellőné Fábián Mária főigazgató-helyettes PTE Egyetemi Könyvtár Budapest december.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
1 A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA AZ AKKREDITÁLÓ SZEMÉVEL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem 2008.augusztus 27.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Központi és az intézményi vezetői információs rendszerek kapcsolata Csulyák Gábor Informatikai Igazgató Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.

Az ELTE minőségfejlesztési programja  milyen legyen a minőségfejlesztési rendszer?  legyen tradícionális, építsen a hagyományokra  alkalmazkodjon a felsőoktatás sajátosságaihoz  illeszkedjen az európai modell(ek)kez  milyen NE LEGYEN a minőségfejlesztési rendszer?  az akadémiai kiválóság nem mérhető, „ne szabványosítson”!  az iparban alkalmazott minőségbiztosítás a felsőoktatásban nem alkalmazható, nem „termék”, nem „szolgáltatás”!  többletmunkával ne járjon!  költséges ne legyen, van előbbre való forrásigény is!

oktatás oktatásszervezés kutatás kutatásmenedzsmentvezetés gazdálkodás kommunikáció

oktatás oktatásszervezés kutatás kutatásmenedzsmentvezetés gazdálkodás kommunikáció

Az ELTE minőségfejlesztési programja  az oktatás és az oktatásszervezés területéről indulunk  a „fekete dobozba” nem nyúlunk  25 kis darabból álló „tükör”  első lépés: „szervezeti önismeret”  lényegében egy önértékelési rendszer  a tapasztalatok alapján folyamatosan korrigálható  a későbbiekben az Egyetem működésének többi területeire is kiterjeszthető

fázisokcélokvállalásokeredmények 2006/ /2008 reális önkép, rendszerszerű visszacsatolások formális eljárások, értékelések, publikus dokumentumok szabályzat, eljárásrendek, mérési, értékelési eredmények 2008/ /2010 a hagyományos vezetői eszköztár minőségi megújítása korrekciók, az eljárások kiterjesztése a vezetési folyamatokra újfajta vezetési szemlélet, az erőforrások hatékonyabb irányítása 2010/ /2012 teljes körű minőség- tudatos működés korrekciók, az eljárások kiterjesztése az Egyetem minden tevékenységére Az Egyetem teljes működése átlátható, érthető, a rész vevők számára elfogadható

A minőségfejlesztés eszközei  hat nem más, mint automatikusan keletkező információk elemzése, értékelése  hat olyan, ami amúgy is zajló folyamat saját szempontú értékelése  nyolc saját adatfelvételen alapuló klasszikus szociológiai felmérést javaslunk  három új fejlesztési program  két külső tanúsítás (ISO)  az Oktatási Igazgatóság  a pályázatkezelés rendszere

 az elektronikus tanulmányi nyilvántartások helye a felsőoktatás „történelmében”:  , Ftv, MAB, korlátlan számú jelentkezés  1996, normatív finanszírozás, költségtérítéses képzés  , kreditrendszer  2001, diákhitel  2000, integráció  , elektronikus nyilvántartások bevezetése  a felsőoktatás „átállt” a tömegképzésre  az ETR talán „másra is jó lehet”… Az ETR – a minőségfejlesztési rendszer egyik eszköze

Célok 27. § (1) Az Egyetemen folytatott oktatási és oktatásszervezési tevékenység folyamatainak nyomon követése céljából az ETR-ben keletkező, illetve ott tárolt adatokat folyamatosan értékelni, elemezni kell. (2) Az értékeléseket, elemzéseket úgy kell elvégezni, hogy azok alkalmasak legyenek a)az egyes oktatási, oktatásszervezési folyamatok tervezésének és végrehajtásának segítésére, b)az egyes oktatásszervezési problémák feltárásának számszerűsített adatokkal történő támogatására, c)a képzéssel kapcsolatos információk transzparenciájának támogatására, d)az egyes képzések és hallgatók összesített eredményeinek, teljesítményének értékelésére.

Módszer 28. § (1) Az ETR-ben tárolt adatok értékelését a Bizottság a karokkal és az Oktatási Igazgatóság Informatikai Központjával a jelen §-ban meghatározottak szerint együttműködve végzi. (2) Az Iroda folyamatosan regisztrálja az ETR adatbázisban tárolt adatokra vonatkozóan a)az Egyetem vezetői, b)a karok vezetői, c)a Hallgatói Önkormányzat, d)a külső partnerek és a nyilvánosság részéről megfogalmazott információs igényeket. (3) Az Iroda a (2) bekezdés alapján azonosított információs igényeket egyezteti az Oktatási Igazgatóság Informatikai Központjával, a Központ az egyeztetés alapján gondoskodik a megfelelő lekérdezések, összesített adatokat tartalmazó kimutatások elkészítéséről.

Kimenet 28. § (4) Az előző bekezdés szerinti lekérdezések és összesítések eredményeit az Iroda folyamatosan a Bizottság rendelkezésére bocsátja. A Bizottság az összesített adatokat véleményezi. (5) Az ETR adatairól és az adatok értékeléséről a Bizottság tájékoztatást ad az Egyetemvezetői Értekezletnek és a Szenátusnak. 72. § (1) Az Iroda (…) az ETR adatait, illetve az adatok értékelését tartalmazó bizottsági véleményeket, (…) teljes terjedelemben hozzáférhetővé teszi az ETR azonosítóval rendelkező egyetemi polgárok számára az Egyetem belső honlapján (intranet rendszerében). (…) (3) Az (1) bekezdésben meghatározott jelentésekből, tanulmányokból, bizottsági véleményekből, illetve a jelen szabályzatban meghatározott feladatokkal összefüggő adatokból, információkból az Iroda rendszeresen tájékoztatást ad az Egyetem honlapján.

 Vezetői Információs Rendszer?  az ETR hiányossága?  a felhasználók gyenge oldala?

Köszönöm a figyelmet! dr. Princzinger Péter