Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, március 31.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Advertisements

Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program Csatlakozás az Európai Felsőoktatási Térhez - Infrastruktúra-fejlesztési Program magántőke bevonásával.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Hol található a Gépészmérnöki Kar?
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Dr. Sztachó-Pekáry István A főiskolák jövője a kétszintű képzési rendszerben FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA NOVEMBER 4-7.
Eötvös Loránd Tudományegyetem Természettudományi Kar
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Logisztikai Koordinációs Központ
Dr. Juhász Lajos – Dr. Kozák Lajos
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Nyugat-magyarországi Egyetem M M EZŐGAZDASÁG - és É LELMISZERTUDOMÁNYI K AR K É Alapképzési (BSc) szakok Alapképzési (BSc) szakok2010. Mosonmagyaróvár.
Nyugat-magyarországi Egyetem
Nyugat-magyarországi Egyetem
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Szilágyi Barnabás Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 NYF MIR rendszere, minőségfejlesztési.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
VE Georgikon Kar Keszthely 2005 március 30
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Oktatási dékánhelyettesi beszámoló a 2005-ös évről Pannon Egyetem Georgikon Mezőgazdaságtudományi Kar.
Stratégiai dékánhelyettes önértékelése. Közreműködtem karunk oktatás-fejlesztési portfóliójának kialakításában. Feladatom ezen túl: az új szakok akkreditáltatása.
Összoktatói értekezlet május 25.. Az oktatást érintő változások A vonalhúzón 20 fő kertészmérnök keretszám elveszítése 2006-ra vonatkozóan a keretszám.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
Bemutatkozik a Georgikon
Infrastruktúra fejlesztés a projekt keretében a HEFOP P /1.0 számú „A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda.
A ZRÍNYI MIKLÓS NEMZETVÉDELMI EGYETEM - A MAGYAR FELSŐOKTATÁS INTEGRÁNS RÉSZE 1 MPV előadás.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
˝ FELSŐOKTATÁS 2007 Hiller István Oktatási és kulturális miniszter November 8.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
a Műszaki Felsőoktatási
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
Geográfusok a tájvédelmi-, természetvédelmi államigazgatásban Faggyas Szabolcs tájvédelmi referens Kiskunsági Nemzeti Park Igazgatóság MTA X. Osztály Természetföldrajzi.
Informatikai szakok duális oktatása a Miskolci Egyetemen 2015.
A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása.
OPTOMEHU projekt bemutatása Dr. Kiss András Projekt menedzser Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
Köszöntjük a Mezőgazdaság- és Környezettudományi Kar nevében!
Élelmiszertudományi Kar Szakmai Konzultáció október 25.
Agrár- és Gazdaságtudományi Kar
Élelmiszertudományi Kar
Előadás másolata:

Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, 2008. március 31. Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP- 3.3.1-P.-2004-09-0071/1.0 projekt A DE Mezőgazdaságtudományi Karának tevékenysége, különös tekintettel az oktatásban bekövetkezett változásokra Prof. Dr. Kátai János dékán Debrecen, 2008. március 31.

A debreceni agrár-felsőoktatás rövid története és helye a debreceni felsőoktatásban 1868 Debreceni Országos Felsőbb Gazdasági Tanintézet 1906 és 1944 között Magyar Királyi Gazdasági Akadémia 1953 Debreceni Mezőgazdasági Akadémia 1962 és 1970 között Agrártudományi Főiskola 1970 és 1999 között Debreceni Agrártudományi Egyetem két vidéki karral (Szarvas, kezdetben Hódmezővásárhely később Mezőtúr) bővült 1991-től Debreceni Universitas Egyesülés 1998-tól Debreceni Egyetemi Szövetség 2000. január 1. Debreceni Egyetem 2002. Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar 2006-ra 15-re növekedett az Egyetem karainak száma A Debreceni Egyetemen három centrumában – Agrár- és Műszaki Tudományok, Orvos- és Egészségtudományi, Tudományegyetemi – 18 szervezeti egység működik.

2006 július 1-től az Agrár- és Műszaki Tudományok Centruma felépítése Agrárgazdasági és Vidékfejlesztési Kar Mezőgazdaságtudományi Kar Műszaki Kar Debreceni Tangazdaság és Tájkutató Intézet Karcagi Kutató Intézet Nyíregyházi Kutató Központ

Hagyományos képzés a Karon 2005-ig Egyetemi szakok agrármérnöki agrár mérnöktanári agrárkémikus agrármérnöki élelmiszer minőségbiztosító agrármérnöki környezetgazdálkodási agrármérnöki Főiskolai szakok kertészmérnöki mezőgazdasági mérnöki természetvédelmi mérnöki vadgazda mérnöki Felsőfokú szakképzés hulladékgazdálkodási technológus

Diplomával rendelkezők számára agrármérnöki kiegészítő agrár mérnöktanári Szakirányú továbbképzési szakok geodéziai és térinformatikai halászati ingatlangazdálkodási környezettechnológiai mezőgazdasági termékminősítő minőségügyi növényvédelmi, takarmánykeverék-gyártási tápanyag-gazdálkodási, terület- és településfejlesztési szakértő szarvasmarha-tenyésztési és tejgazdasági vadgazdálkodási vetőmag-gazdálkodási

A Karon indítható BSc szakok állattenyésztő mérnöki élelmiszermérnöki kertészmérnöki környezetgazdálkodási agrármérnöki mezőgazdasági mérnöki növénytermesztő mérnöki természetvédelmi mérnöki vadgazda mérnöki

A Karon indítható MSc szakok agrármérnöki állattenyésztő mérnöki élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnöki kertészmérnöki növényorvosi természetvédelmi mérnöki

Képzés a 2007/2008-as tanévben hagyományos főiskolai (2), egyetemi (5) képzés 4 felsőfokú szakképzés oktatása 8 BSc szak 6 szakirányú továbbképzés oktatása 3 doktori iskola A mezőgazdasági mérnöki BSc alapszak képzése a Partiumi Keresztény Egyetemen (Nagyvárad)

Állattenyésztés-tudományi Doktori iskolák Állattenyésztés-tudományi Interdiszciplináris agrár- és természettudományi Növénytermesztési és kertészeti tudományi

A Kar további feladatai az oktatási struktúra átalakításában 2008-ban újra akkreditáltatjuk az alábbi felsőfokú szakképzési szakokat: gyógy- és fűszernövénytermesztő és feldolgozó hulladékgazdálkodási technológus logisztikai és műszaki menedzser asszisztens növénytermesztő és növényvédő technológus ménesgazda nemzetközi logisztikai és szállítmányozási szakügyintéző energetikai mérnökasszisztens

Ebben a tanévben újra akkreditáltatjuk az alábbi szakirányú továbbképzési szakokat: térinformatikai és alkalmazott távérzékelés halászati ingatlangazdálkodási környezettechnológiai növényvédelmi terület- és település fejlesztési szakértő terület- és vidékfejlesztő településfejlesztés nemzetközi agrárágazati szakértő környezetinformatikai környezet management hulladékgazdálkodási vadgazdálkodási vetőmaggazdálkodási

További MSc szak akkreditációs törekvések Agrár mérnöktanári Környezetgazdálkodási agrármérnöki Környezetmérnöki Mezőgazdasági biotechnológus Növénytermesztő mérnöki

Felvételi jelentkezések az AMTC karain 588 252 621 1465 1577 1562 2043 413 411 347 1356 866 500 1 000 1 500 2 000 2 500 AVK MTK MFK Első helyen 2006. 2007. Összesen

Létszámadatok képzési típusonként 2007. 10. 15. Összesen: 1816 fő

Felsőfokú szakképzések létszámadatai Összesen: 101 fő

BSc képzések létszámadatai Összesen: 686 fő

A HEFOP pályázatban résztvevő szakok hallgatóinak évfolyamonkénti létszámadata Összesen: 360 fő

Kihelyezett képzés létszámadatai Összesen: 104 fő

A kutatás főbb irányai klasszikus mezőgazdasági kutatási területek: növénytermesztési kutatások , gyümölcs- és zöldségfajok komplex vizsgálata, állattenyésztési kutatások (sertés, juh, hal, baromfi) új interdiszciplináris területek szaporodásbiológia állatélettan biotechnológia ökológiai állattartás kiemelt témák agrárkutatások környezetvédelmi összefüggései termék- és élelmiszerminőségre ható tényezők és paraméterek mezőgazdasági alap és kiegészítő tevékenységek ökonómiai vizsgálata új irányok élelmiszertudományi molekuláris-genomikai környezetgazdálkodási természetvédelmi terület- és vidékfejlesztés

A Karon működő tehetséggondozó programok Megnevezés Hallgatók száma (fő) 2000/ 2001 2001/ 2002 2002/ 2003 2003/ 2004 2004/ 2005 2005/ 2006 2006/ 2007 2007/ 2008 DETEP - 7 9 12 14 11 13 TDK 28 23 20 30 15 34 Tormay Szak-kollégium 35 25

Infrastrukturális fejlesztések az Élettudományi Központ átadása az Élelmiszertudományi Épület átadása Informatikai épület átadása a Főépület felújítási munkálatai, előadók, tanácsterem felújítása a HEFOP 3.3.1 projekt keretében a természetvédelmi, a környezetgazdálkodási és a termőhely-ismereti labor eszközeinek felújítása, az informatikai, oktatástechnikai háttér, felszereltség javítása

A Kar hazai és külföldi kapcsolatrendszere Romániában a Nagyváradi Egyetem, az Aradi Egyetem, a Temesvári Egyetem, a Partiumi Keresztény Egyetem Szlovákiában a Nyitrai Egyetem, a Kassai Egyetem, az Eperjesi Egyetem Horvátországban a Zágrábi Egyetem, az Eszéki Egyetem Ausztriában a bécsi Bodenkultur Egyetem Németországban a Rostocki Egyetem Egyiptomban az Ain Shams, valamint az El-Mansuriai Egyetem Hollandiában a Wageningeni Egyetem társintézményei

Törekvések a minőségi oktatásra, minőségbiztosítás, elismerések oktatók hallgatói véleményezése dolgozói elégedettségi mérések oktatási, kutatási és stratégiai kari bizottságok létrehozása információs adatbázis kialakítása oktatóink oktatási és tudományos tevékenységének nyomon követésére a HEFOP projekt keretei között EFQM 2. szint, az ISO 9001 és az ISO 14001 minőségi tanúsítványok megszerzésének előkészítése HVG „Diploma 2007.”; „Diploma 2008.” különszámai Heti Világgazdaság üzleti napilap

A Kar jelenlegi helyzete és feladatai Az oktatás feltétel rendszere személyi és infrastrukturális feltételei biztosítottak, de fejlesztésük folyamatos az oktatási programok felépítése, szerkezete rugalmas, tartalmában sokszínű A kutatás infrastrukturális háttere magas színvonalú hallgatói és kutatói laboratóriumokkal rendelkezünk speciális, nagy értékű műszerek és speciális mérési eljárások feltételrendszere biztosított Kutatási adottságok és fogadókészség a térségi elhelyezkedés, az üzemi környezet, a mezőgazdaság súlya, a feldolgozói kapacitás lehetőséget nyújt a regionális, az országos és nemzetközi kutatási feladatok megoldására a keleti régióban nagy fejlesztési igény, jó az innovációs készség, gyors és hatékony a kutatási eredmények gyakorlati hasznosulása Tehetséggondozás Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programja Tormay Béla Szakkollégium kari, országos Tudományos Diákköri Konferenciák demonstrátori munka végzése a Kar szervezeti egységeinél

Külső kapcsolatok, intézményközi együttműködés Doktori iskolák a doktori iskolák és azok doktori programjai megfelelő hátteret nyújtanak a tehetséges fiatalok tudományos továbbképzéséhez, fejlesztésük folyamatos Külső kapcsolatok, intézményközi együttműködés a Kar egységei részt vesznek a regionális, országos, nemzetközi tudományos projektekben kiegyensúlyozott együttműködésre törekszünk a helyi, a regionális és országos intézményekkel, hatóságokkal, minisztériumokkal, a Magyar Tudományos Akadémiával A gyakorlati képzés feltételei az átlagosnál kedvezőbbek, megfelelőek a tangazdasági lehetőségek és az üzemi kapcsolati rendszer, de ezek bővítése és fejlesztése mindennapi feladatunk Értelmiségivé válás feltételei minden hallgató számára elérhető az integrált egyetem, és Debrecen város kiemelkedő sport- és kulturális lehetőségei

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Debreceni Egyetem A környezetgazdálkodási mérnöki, illetve a természetvédelmi és vadgazda mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása. HEFOP- 3.3.1-P.-2004-09-0071/1.0 projekt Köszönöm megtisztelő figyelmüket!