Négy kistérség – egy projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Somogyi Térségi Szakképző Központ Létrehozása TÁMOP /2-2F Milánkovics Ibolya Gálovics Edit.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
Szép őszi napot kívánok!. MÉRFÖLDKŐ NAP NOVEMBER 4. Helyszín: Villa Pelikán télikertje (9700 Szombathely, Deák F. u. 3.)
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
2012. április 4. Marcali TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- szervezési Társulás.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F pályázat február 4. A TISZK rendszer továbbfejlesztésére irányuló TÁMOP /1-2F
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
SAVARIA TISZK - működés tapasztalatai - Salgótarján, december 12.
Mi a TISZK? T: Térségi I: Integrált SZ: Szakképző K: Központ.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A szakképzés helyzete Magyarországon
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Országos Egyházi TISZK Szakképzés-szervezési Kiemelkedően Közhasznú Nonprofit Kft.
Balaton-felvidék – Somló Szakképzés-szervezési Társulás TÁMOP /
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
TÁMOP /2-2F FVM Dunántúli Agrár-szakképző Központ
„Alacsony képzettségűek és közfoglalkoztatottak képzése”
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Négy kistérség – egy projekt Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád kistérségeinek összefogása a szak- és felnőttképzés összehangolása érdekében TISZK fogalma, 2008.09.01-től valamennyi szakképző iskolának tartoznia kell egy TISZK formátumhoz (többféle van)Somogy megyében 2 megyei és 3 olyan szerveződés van,amelyik átnyúlik a megyehatárokon. TÁMOP – Társadalmi Megújulás Operatív Programja („Szoftver”) TIOP – Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program („Hardver”) A mostani TÁMOP 2.2.3. projekt belépő a leendő TIOP-hoz Pécsi Oszkár, szakmai vezető „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta,2011. június 07. TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

A projekt céltételezése A magyar nemzetgazdaság helyzetéből és szerkezetéből adódóan szükség van: Emberi erőforrások fejlesztésére Oktatás szerkezetének változtatására Új, a gazdaság változásainak megfelelő oktatási tartalomra és intézményrendszerre 2 „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

A történeti háttér felvázolása A középfokú képzés az elmúlt 20 év alatt lényeges szerkezeti és funkcionális változáson ment keresztül 3 „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

A válság kezelésére utaló törekvések A válság jelei - Üzemi gyakorlati képzőhelyek számának csökkenése (1986!) - Gyenge képességű, hátrányos helyzetű, motiválatlan tanulók tömeges megjelenése a szakmunkásképzésben (tankötelezettség!!) - Nagy számú lemorzsolódás , - Demográfiai hullámvölgy Aktív korú szakképzetlenek száma (1,2 millió), – hiányszakmák túlképzések, - szakoktatók hiánya A válság kezelésére utaló törekvések - Világbanki program, - Szakiskolai Fejlesztési Program I-II. - TISZK- rendszer létrehozása - 9-10. évfolyamon a gyakorlat megjelenése - RFKB - k szakmai irány-arány útmutatásai - a szakmai képzési idők korrekciója (2+2, 2+3,előrehozott-3 év) - pályázatok, - átképzések „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016 4

Mi a projekt célja? A projekt keretében erősödik az intézmények közötti kapcsolat, a szakmai együttműködés. A jelenlegi képzések összehangolt fejlesztése mellett a szakmaközi és határterületi oktatás-képzés a munka világa szerinti igény alapján valósulhat meg. Ez főleg az élethossziglan történő tanulási folyamatnál („a jó pap holtig tanul”)kiemelkedő jelentőségű,de jó lehetőség a tanulóknak az intézményen belüli további képzések megszerzésére is. Az intézményi adottságok kihasználásával , a szak- és felnőttképzés révén a foglalkoztatási színvonal emelkedése,melynek következtében hosszabb távon csökkenhet a munkanélküliség és hatására javulhat a lakosság jövedelmi helyzete, életminősége. A már megvalósult ,TÁMOP 3.1.4 projekt,amely a kompetencia alapú oktatást célozta meg ( „a gyakorlat teszi a mestert”) hatékonyabbá teheti ezt a projektet is. Rövid távon a cél a munkaerő piaci igényekhez rugalmasan alkalmazkodó szak- és felnőttképzés biztosítása a térség, a négy kistérség – de távolabb is – gazdasági szereplőinek. Közösségi funkciók fejlesztése,továbbképzések,tananyagfejlesztés,felnőttképzés. „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Általános tudnivalók a projektről A támogatás révén kialakuló szakképzési rendszer fenntarthatóságáért a tulajdonos önkormányzatok ciklusokon átnyúlóan is felelősek. A támogatási szerződések minden ilyen projektnél a megvalósítás 2 évén túl 5 évig a fenntarthatóságot is biztosítják. A projekt során folyamatos adatszolgáltatás (program Előrehaladási Jelentés – PEJ) szükséges, helyszíni ellenőrzéseket tartanak a támogatást, a projektet jóváhagyók. Ezek kiterjednek a pénzügyi, szakmai, adminisztrációs területre egyaránt. „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

További információk Támogató: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Közreműködő: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit KFT. Kedvezményezett: Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés- Szervezési Társulás Fejlesztendő terület: A szak – és felnőttképzés struktúrájának átalakítása – TISZK rendszer fejlesztése Megvalósítási időszak: 2010 április 19.. – 2012. április 18. Megvalósításra fordítható forrás: 240 millió forint. „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Térségi Integrált Szakképzési Központban (TISZK) együttműködő hat intézmény: - Berzsenyi Dániel Gimnázium, SZKI, Marcali - Széchenyi Zsigmond Szakképző Iskola, Szőcsénypuszta - Marcali Szakképző Iskola - BNI Széchényi Ferenc Gimnázium, Szakképző Iskola, Barcs - Ady Endre Gimnázium, Szakközépiskola, Nagyatád - Jálics Ernő Integrált Közoktatási Intézmény, Kadarkút „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016 8 8

Projektmenedzsment, szakmai munkatársak Projektmenedzser (Horváth Zoltán, aki egyúttal a TISZK igazgatója is) Pénzügyi vezető (Tárnai Péter, Bonczek Ágnes) Szakmai vezető (Pécsi Oszkár) A fejlesztés és a szakmai megvalósítás fő területei (Intézményenként egy-egy fővel, egy témavezetővel, egy szakértővel): Képzési módszertanért-, tananyagfejlesztésért- és felnőttképzésért felelős - szakmai munkatárs : Fehér Attila , Szőcsénypuszta - szakértő: Rigóczki Csaba, Budapest „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Szakmai munkatársak /folytatás/ 2. Tanári,szakoktatói képzéséért felelős - szakmai munkatárs: Dr. Büttnerné Bódy Ágnes, Nagyatád - szakértő: Turi Katalin, Pécs 3. Marketingért, kommunikációért felelős - szakmai munkatárs: Kerner Krisztina, Marcali - szakértő: Milánkovics Ibolya , Dombóvár 4. Pályaválasztási-, karrier tanácsadási, nyomon követési - szakmai munkatárs : Jakabné Molnár Ilona , Kadarkút - szakértő: Gálovics Edit, Kaposvár 5. Esélyegyenlőségi - szakmai munkatárs: Preszecsán Judit, Barcs - szakértő: Andl Helga, Pécs „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Projektmenedzser Kiemelt feladata a szakképző iskolák szakmai és intézményi együttműködésével,koncentrációjával kapcsolatos szervezetfejlesztés A munkaerő-piaci szervezet regionális intézményrendszerével, gazdasági kamarával felépítendő szakmai kapcsolattartás egységes kereteinek kialakítása Irányítói tevékenysége révén biztosítja,hogy a projekt végrehajtása a pályázatban és a támogatási szerződésben vállalt céloknak,tartalmaknak és az ezeket tükröző indikátoroknak megfelelően az adott idő- és költséghatároknak megfelelően történjen „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Pénzügyi vezető Irányító tevékenysége révén biztosítja, hogy a projekt végrehajtása a pályázatban és a támogatási szerződésben vállalt céloknak, tartalmaknak és az ezeket tükröző indikátoroknak megfelelően az adott idő- és költséghatároknak megfelelően történjen. A projekt pénzügyi, számszaki elszámolása,lebonyolítása, a szükséges pénzügyi jelentések és a projekt előrehaladási jelentésekhez információk biztosítása A törvényi adatszolgáltatások elvégzése, az uniós pénzügyi jogszabályok nyomon követése, az éves költségvetés kialakításában való közreműködés „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Szakmai vezető Irányítói tevékenysége révén biztosítja, hogy a projekt megvalósulása a pályázatban, támogatási szerződésben vállalt céloknak, tartalmaknak megfeleljen és időben ütemezve, a költséghatárokon belül történjen Segítse, hogy közös tudás-és humánerőforrás-menedzsment, irányítási, képzésszervezési rendszer alakuljon ki A képzések, tananyagfejlesztések és egyéb szakmai szolgáltatások koordinálása és irányítása Folyamatos konzultáció és egyeztetés a TISZK- ben részt vevő iskolák vezetőivel, fenntartóival „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Képzési módszertanért, tananyagfejlesztésért felelős szakmai munkatárs - Kapcsolatot tart a képzések országos szakmai irányítóival - Az iskolák munkájának támogatása szakmai és módszertani kérdésekben - Az iskolai oktató-nevelő munka belső fejlesztésében, annak tartalmi és módszertani korszerűsítésében való részvétel - Gondoskodik a képzések megtartásához szükséges szakmai anyagok kifejlesztéséről, Javaslattétel és véleményezés a költségvetésben rendelkezésre álló szakmai előirányzatok felhasználása tárgyában A felnőttképzés tervezése érdekében folyamatos igényfelmérési rendszer kialakítása, működtetés módszertanának kidolgozása - e-tananyag kidolgozása öt szakmacsoportnál „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Tanári, szakoktatói képzéséért felelős szakmai munkatárs - Gondoskodik a képzésekkel kapcsolatos szerződésekről (tréneri,intézményi,felnőttképzési,indítási helyszínek) - Gondoskodik az egyes képzések indítási feltételeinek rendelkezésre állásáról - Ellenőrzi, értékeli a képzések megtartását illetve a trénerek munkáját - A pedagógusok továbbképzésének megszervezése, segítségnyújtás a pedagógusok önképzéséhez - Modul rendszerű oktatással kapcsolatos segítségnyújtás a gyakorlati oktatást végzők számára (Intézményi és intézményen kívüli) 3 féle képzés fog megvalósulni –ezek közbeszerzési eljárása folyamatban van – szervezetfejlesztés(a menedzsmenté) továbbképzési tevékenység (tanárok és a belső-külső szakoktatóké) sok olyan szakmai területen,amelyek elsősorban a kollegák igényei alapján fogalmazódtak meg közösségi funkciók(szülők,tanulók képzése) „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Marketingért, kommunikációért felelős szakmai munkatárs - Éves kommunikációs tervet készít - Konferencia-, tanulmányút szervezése - Javaslatot tesz az intézmények megjelenési formáira - Közös marketingkommunikációs stratégiát valósít meg - Találkozót szervez a szülők, alapfokú intézmények számára a középiskolák működéséről együttműködve a pályaválasztási tevékenységet szervező szakmai munkatársakkal - A projektirányítási kézikönyv és változásainak közzététele „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Esélyegyenlőségi szakmai munkatárs - Javaslattétel módszertanra az SNI,HH,HHH tanulók észlelésekor - Javaslattétel az SNI, HH, HHH tanulók fejlesztését szolgáló módszertan és eszköztár kidolgozására - Javaslatot tesz a fentiekre vonatkozóan a tagintézményekben meglévő módszertan és eszköztár összehangolására Javaslatot tesz saját szakterületére vonatkozó továbbképzésekre - A lemorzsolódás érdekében intézkedési terv lészítése - SNI, HH és HHH tanulók elhelyezkedését segítő programok kidolgozása - Javaslattétel pályázatokon való részvételre - Pályázatok, tanulmányi versenyek kiírása,ösztöndíj-pályázat szervezése és lebonyolítása „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Pályaválasztási, karrier tanácsadási, nyomon követési szakmai munkatárs - Elemzések szervezése a végzősök elhelyezkedése, nyomonkövetése érdekében - Beiskolázási elemzések készítése, kapcsolattartás az intézményi pályaválasztási felelősökkel - Pályaválasztási kiállítások,fórumok szervezése - Egységes követelményrendszer kialakítása a tanulók ismeretszintjének folyamatos mérése, értékelése vonatkozásában - A tanulók készségének, képességének, ismereteinek mérésére alkalmas módszertan kidolgozása - Oktatók készségének, képességének, ismeretének mérésére alkalmas módszertan kidolgozása „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

Eddig megvalósult programok, folyamatban lévő tevékenységek - Ösztöndíjprogram,amely havi 10 ezer Ft-t jelent a pályázati kiírásnak megfelelőknek - Irodabútorok biztosítása a megvalósító intézményeknek Közbeszerzési eljárás elindítása a tanári,szakoktatói, menedzsment képzésekhez és a közösségi funkciók ellátásához A szükséges kommunikáció biztosítása(táblák,sajtóinformációk) A munkacsoportok kialakulása,szakértők kijelölése - A megvalósítók (nem csak témavezetők) és szakértők számára juttatás biztosítása Folyamatos kapcsolattartás az intézményekkel és fenntartóikkal - Arculati Kézikönyv, különböző intézmény- és szakma ismertetők összeállítása „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016

MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Pécsi Oszkár szakmai vezető KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! Pécsi Oszkár szakmai vezető pecsio@gmail.com, 06-20-265-5326 „Négy kistérség – Egy projekt” Tanévzáró konferencia, Szőcsénypuszta TÁMOP - 2.2.3 - 09/1-2009-0016