Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Táncsics Mihály Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Csonka Zoltán intézményvezető
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
FELVÉTELI tájékoztató
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
Nyílt napok 2008/2009. szakközépiskolai képzés felvételi eljárás általában felvételi eljárás iskolánkban.
A nagyatádi közoktatás átfogó innovációja TÁMOP / ADY ENDRE GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA 7500 NAGYATÁD, DÓZSA GY. U. 13. Tel. & Fax:
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP / „Négy kistérség egy projekt” Marcali,
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Az informatikai szakképzési kapacitások, a munkaerőpiaci kereslet-kínálat Kovács Levente Gépészeti és Számítástechnikai Szakközépiskola és Kollégium
FELVÉTELI 2008 Berzsenyi Dániel Gimnázium ISKOLÁNKRÓL …  2008-ban ünnepeljük iskolánk alapításának 150. évfordulóját  ‘Minőségi nevelési-oktatási.
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Ipari Szakképző Iskolája
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Gimnáziumi statisztika
Előadás másolata:

Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola

Mit mutatott az Ady Endre Gimnázium problématérképe 1998-ban? 278 fős tanulólétszám Elavult képzési szerkezet Helyét kereső tantestület Gyenge vezetés Reform a szakképzésben Bizonytalan jövőkép Elavult, korszerűtlen épület Korszerűtlen oktatástechnikai eszközök

Igénymegfogalmazás a partnerek részéről Tanulólétszám növelése, pályaorientáció fejlesztése Szülők, tanulók munkaerő piaci igényeinek megfelelő képzési szerkezet kialakítása A „hogyan jobban” szemlélet elfogadtatása a tantestületben

A határozott jövőkép kialakításában és megvalósításában elkötelezett vezetés Körvonalazható jövőkép felvázolása  Adys – identitás kialakítása Pályázatokkal, szakképzési támogatásokkal korszerű oktatástechnikai eszközpark kialakítása Az épület felújítása, bővítése

Jövőképalkotás Az iskola szakmai presztízsének helyreállítása úgy, hogy az feleljen meg a századforduló iskolája követelményeinek, a szülők elvárásainak

Végrehajtás és szembesülés – 2004-től az 1990-ben születettek tankötelezettsége 18 év – A 14 éves tanulók egy része • szövegértési problémákkal érkezik • nem tud önállóan fogalmazni • nem ért alapfogalmakat • nem tud alapvető matematikai műveleteket készség szinten

• a tanítás-tanulás folyamatában a tanítási órákon nő a fegyelmezésre fordított idő Magatartás - és tanulás zavarok a középiskolások körében Megjelenik a diszlexia és díszgráfia

Hogyan „hogyan jobban”? Együtt tanul a tantestület • angol, német nyelvtanfolyam  alapfokú vizsgákkal zár • ECDL Start informatikai kompetenciát • tanulásmódszertant • Gordon módszert • kooperatív tanulási technikát serdülőkör pszichés zavarait és kezelését 2004-től a kétszintű érettségire való felkészítést

„hogyan jobban” Érettségi elnöki képzésen vesz részt a tantestület harmada ISO 9001:2001 minősítést szerez az intézmény Szorgalmazzuk a partnerséget a szülőkkel és kezdeményezzük a partnerekkel Osztályfőnökként, tanárként hozzáteszünk szabadidőnkből, az Ady-identitás kialakításához: iskola újság, gólya tábor, gólya avató, diáknap, Ady napok, film klub, diákcsere, projektek, osztálykirándulások, tanulmány utak

Eredmények 3 éve új tanműhelyt avattunk és 2008-ban átadták az új iskola épületet

Tanulólétszám alakulása 2005 423 2006 444 2007 471 2008 502 2009 2010 521 + 50 528

Kompetencia mérés adatai Szövegértés országos átlaga 497 Nagyatád 6 évfolyamos gimnázium átlaga 570 4 évfolyamos gimnázium átlaga 548 Szakközépiskola átlaga 426 Matematika országos átlaga 490 Nagyatád 6 évfolyamos gimnázium átlaga 569 4 évfolyamos gimnázium átlaga 480 Szakközépiskola átlaga 419

Továbbtanulási adatok Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola 2005 2006 2007 2008 2009 Egyetem 21 30 34 Valamennyi jelentkező tanulót felvették az egyetemekre, főiskolákra Főiskola 29 24 27 Felsőfokú szakképzés 2 4 19 Nem tanul tovább 1 Technikus képzés 20 7

Képzési szerkezet az Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskola 2010/11-es tanévre 1 hatosztályos gimnáziumi osztály 1 gimnáziumi idegennyelvi és informatikai előkészítő gimnáziumi osztály – nyelvi tagozat (5 évfolyam) 1 négyosztályos gimnáziumi osztály (általános osztály, mely a közoktatási típusú sportiskolai osztály 4 évfolyamos kerettantervét alkalmazza, hangsúly a kémia, fizika, biológia és a testnevelés tantárgyakon 1 szakközépiskolai osztály informatika-gépészet

Szakképzési évfolyam OKJ száma tantárgy megnevezése 54 481 03 0010 54 01 Informatikai hálózattelepítő- és üzemeltető 54 521 01 0000 00 00 Gépgyártástechnológiai technikus 54 812 02 Protokoll- és utazás ügyintéző

Eredmények a 2008/2009-es tanévben 47 gimnáziumi érettségizőből 33 nyelvvizsga 32 ECDL vizsga

Innováció →előzmények →folyamat →eredmények ↓ (innováció érzékelése)

Ezt látom az európai projektben Az EU szabta csatlakozás egyik velejárója a tervezés, megteremtve az alulról és felülről kialakítandó jövőképalkotás sajátos egyensúlyi helyzetét „Álmodjál térség” Ezt látom az európai projektben

Partnerség Tudás Miről álmodunk? Fontosnak tartom a párbeszédet, a jelenlevők között, de nyitni szeretnék a térség felsőoktatási intézményei felé is – gyakorlóhelyként Tudás Miről álmodunk? • A tudományos diszciplínák visszakapják a rangjukat az oktatásban, a természettudományos, technikai műveltség szerepe nő • A drogokkal szembeni prevencióként nő a sportra fordítható összeg

Az oktatás a tudományt és a jól megalapozott kompetenciák elsajátítását szolgálja Környezetvédőkké kívánunk válni, abban a tekintetben, hogy kevesebb felesleges papír felhasználásával védjük erdeinket A szakképzés és a munka visszanyeri értékteremtő rangját és becsületét

p t tudás és partnerség

TÁMOP-3.1.4 program megvalósulása az Ady Endre Gimnázium és Szakközépiskolában

Mit vállaltunk? Kompetencia alapú programcsomag bevezetését 7 tanulócsoportban Magyar nyelv és irodalom (Polyák Réka 7. H) Magyar nyelv és irodalom (Pintér Karolina 10. A) Magyar nyelv és irodalom (Pintér Karolina 10. C) Matematika (Kiskóné Cserkuti Mária 9. A) Matematika (Kiskóné Cserkuti Mária, Molnár Tibor 9. B) Matematika (Molnár Bernadett 10.C) Angol nyelv (2. nyelv) (Horváth Andrea 9. A) Angol nyelv (2. nyelv) (Kozma Marianna. 10. A) Életpálya-építés (Szakács Ibolya 11. B gépész csoport B modul Mechanika informatika csoport C modul Vállalkozói iroda szervezése) Szociális-életvitel és környezeti (Molnár Tibor 9. B, 11. D)

Tantárgytömbösített oktatást az intézményi összóraszám 5%-ban azaz éves szinten 1244 órában, amit a következő tantárgyakban és osztályokban valósítunk meg: Magyar nyelv és irodalom: Polyák Réka 7.h 2,5 óra Angol első nyelv Horváth Andrea 9.a 5 óra Angol második nyelv Horváth Andrea 9.a 2,5 óra Angol első nyelv Kozma Marianna 10.a 2,5 óra Magyar nyelv és irodalom Pintér Karolina 10.c 4 óra Angol első nyelv Kozma Marianna 11.a 2,5 óra Magyar nyelv és irodalom Polyák Réka 12.a 2,5 óra Magyar nyelv és irodalom Pintér Karolina 12.c 2,5 óra Forgácsolási alapeljárások Kovács István 13TG 3 óra Anyagválasztás Kovács István 13TG 3 óra Gépészeti kötések Kovács István 13TG 4 óra Geometriai mérések Kovács István 13TG 4 óra Informatikai alapismeretek Márton Krisztián 13TI 5 óra Szoftverismeretek Márton Krisztián 13TI 7 óra Gyártástervezés Dusa András 14 TG 4 óra Összesen: heti 54 óra

Moduláris oktatási program megszervezését Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatását 1 tanuló csoportban Szövegértés szövegalkotás (Pintér Karolina) 10.c Moduláris oktatási program megszervezését Mechanika (Szakács Ibolya) 11. B IKT eszközökkel támogatott tanórákat A bevont tanulócsoportok bevont tanóráinak 25 %-ban.

1 db Témahét megszervezését vezetője dr. Horváth Andrea Témája : Karácsony a német, angol és francia nyelvterületeken Népi hagyományok Megvalósulás: 2009. december 14 - december 22. 1 db Három hetet meghaladó projekt megszervezését Vezetője: Kozma Marianna Témája : Lakóhelyünk természeti, épített és szellemi értékei Megvalósulás: 2010. január 5. -2010. április 10. bemutatás: 2010. március 30.

Saját innováció megvalósítását Életpálya-építés a mechanika tantárgy keretében Szociális, életviteli és környezeti kompetencia építés az osztályfőnöki, a matematika és a fizika órákon Egyéni fejlesztési napló elkészítése a tehetséggondozás és a hátrány-kompenzációban Új tanulásszervezési módszerek a nevető irodalom témakörön belül Örkény István és a groteszk Új tanulásszervezési módszerek a Biblia témakörön belül Taneszközök készítése: Új típusú feladatok, tanulási módok algebrából. Taneszközök készítése: „Játszunk geometriát

Három „Jó gyakorlat” vásárlása Tevékenységközpontú pedagógia és IKT eszközök a matematika, szövegértés-szövegalkotás, idegen nyelv oktatásában Digitális kommunikáció (Digitális naplószoftver) Életpálya-építési, szociális életviteli kompetencia fejlesztése a FAMTA szoftver segítségével.

A programba bevont pedagógusok : Kiskóné Cserkuti Mária matematika Molnár Bernadett matematika Molnár Tibor matematika Pintér Karolina magyar Polyák Réka magyar Kozma Marianna angol Dr. Horváth Andrea angol Szakács Ibolya gépész Kovács István gépész Dusa András gépész Márton Krisztián informatika

Köszönöm a figyelmet!