CARL ROGERS 1902 - 1987.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Grafológiai előadások Önértékelés Ybl Miklós Építéstudományi Kar
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
A személyközpontú terápia kombinációja művészetterápiás elemekkel
Bibliai lelkigondozás Mi a célja? A materialista és a humanista ugyanarra törekszik: Érezze jól magát a segítséget kérő Önértékelésében Társkapcsolataiban.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A viselkedés, mint a pszichológia tárgya
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
A harmadik erő elméletei
Önismeret Horváth Renáta.
Motivációs kérdezés technikája
A szociális munka elméletek – IV. Humanisztikus és egzisztenciális elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991, old.
A személyiség Vagyok, mint minden ember: fenség, Észak-fok, titok, idegenség, Lidérces, messze fény. (Ady)
Gordon W. Allport vonáselmélete
Alfred Adler individuálpszichológiája
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
MOTIVÁCIÓ.
Én-pszichológia 1930-as évektől
Fenomenológiai megközelítés
Egy eklektikus szerző humanisztikus oldala
A harmadik erő elméletei
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
Személyiséglélektan 3. előadások
A lehetséges énképek.
A tanácsadó és a mentor szerepe
A konstruktivista pedagógia alapjai
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
Valláslélektan Chris Dykhuisen Honors 201 November 4, 2003.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Vádol a lelkiismeret Készítette: Pálhegyi Ferenc.
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
Pedagógiai személyiségértelmezések
A pszichológia mint tudomány
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
Éntudat – identitástudat - énkép
Életmód – Harmónia - Egészségtanoda „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani!” (G.B.Isnaw)
Rogers után – új felismerések a személyközpontú irányzatban
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
VIII. Nemzetközi Táplálkozásmarketing Konferencia Az egészség dimenziói a táplálkozásmarketingben május Zamárdi.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Általános és személyiséglélektan
Egy fenomenológus a kognitív személyiségpszichológia előfutáraként
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
A harmadik erő elméletei
A fenomenológiai perspektíva a személyiséglélektanban
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Találkozásaim a szülőkkel Együttműködések, párbeszédek a fogyatékkal élők családjaival Szász Emese, Gyulafehérvári Caritas – Szociális gondozás fogyatékkal.
Érzelmi intelligencia
Személyiségfejlődési zavarok
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
Személyközpontú gondozás
Lelki egészség kontra kiégés A lelki egészség megőrzésének és a kiégés elkerülésének lehetőségei Stionné Tokaji Judit
„Diákok a munkaerő-piacon” NTP-SZKOLL
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Fenomenológiai megközelítés
A SZEMÉLYISÉG FOGALMA, SZERKEZETE, MŰKÖDÉSE, ELMÉLETEI
A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában
Előadás másolata:

CARL ROGERS 1902 - 1987

HUMANISZTIKUS PSZICHOLÓGIA Gyökerei: - egzisztencialista filozófia - poszt - freudiánus eszmekör Inkább világnézet: „harmadik erő” Kiemeli: - individuum egyedisége - személyiség egészlegessége - szándékos cselekvés fontossága Kutatási tárgya: megismételhetetlen emberi lény Önmegvalósítás = egyéni képességek kibontakoztatása

Személyközpontú / kliensközpontú megközelítés: Kliens: az emocionális problémákkal küszködő ember nem beteg, hanem önmagáért felelősséget érző és önmagáért tenni tudó személy – „teljes élet” – teljességgel működő Terapeuta: empátia feltétel nélküli elfogadás nem birtokló melegség hitelesség, kongruencia

Fenomenológiai mező, tér Megvalósulás vagy aktualizáció (a személyiség egészséges „növekedése”) Aktuális énkép – amiről úgy gondoljuk, hogy jelen pillanatban rendelkezünk Ideális énkép – amilyenek szeretnénk lenni Én-azonosság

A pozitív értékelés szükséglete Feltétel nélküli pozitív értékelés Feltételekhez kötött pozitív értékelés Értékfeltétel – előfeltétele az elfogadásnak ==> feltételekhez kötött önértékelés <=> önmegvalósítás

Szabad akarat Önmegvalósító módon viselkedünk ??? Meghajolunk az értékfeltételek előtt???

Énkép (self) Énideál ----- aktuális énkép: A születés pillanatában még nem létezik Énideál ----- aktuális énkép: Kongruencia ------- inkongruencia (szorongás)

Védekezési folyamatok Tapasztalatok torzításai A fenyegető tapasztalatok tudatosulásának megakadályozása

Terápia kulcsfogalmai Értékfeltételektől való megszabadulás Feltétel nélküli pozitív értékelés Empátia A kliens felelős önmaga javulásáért Kerülni az értékelő megjegyzéseket (érzések tisztázása, tartalom újrafogalmazása )

Abraham Maslow (1908-1970)

Az önmegvalósító személyek jellemzői A valóságot gyakorlatiasan észlelik, és jól tűrik a bizonytalanságot. Olyannak fogadják el magukat és másokat, amilyenek. Spontán módon gondolkodnak és viselkednek.

Inkább a a problémákra, mint önmagukra összpontosítanak. Jó humorérzékük van. Kreatívak. Törődnek az emberiség jóllétével (univerzum polgára).  

Mélyen átélik az élet alapélményeit (élet=izgalmas folyamat) Erős és kielégítő kapcsolatokat alakítanak ki inkább kevés, mint sok emberrel. Csúcsélmény = intenzív önmegvalósítás pillanata

http://www.rogersiskola.hu www.rogers-kozepiskola.hu http://www.ovi.hu/humanisztikus